Mitä marjoja hanhet syö?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Taina

Mitä marjoja hanhet syö?

Viesti Kirjoittaja Taina »

Pihasuunnittelua olen tekemässä ja pihalta löytyy edellisten asukkaiden jäljiltä vaikka kuinka paljon marjapensaita. Ajattelin jo repiä kaikki pois, kun itsellä ei tule syötyä ja kehtuuttaa muille kerätä. Mutta mahtaako marjat kuinka hyvin hanhille maistua? Pääasiassa siellä taitaa olla puna- ja mustaherukkaa sekä karviaista..
Vuohetkin varmasti mielellään auttavat siinä vaiheessa, jos tuhota ne aion :smt003
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Vuohet auttavat taatusti, halusit tai et, jos vaan niille main pääsevät:smt003

Ja kyllä mun hanhet mielellään syövät kaikkia marjoja.
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Vuohet tosiaan ainakin auttavat. :smt003
Aitasin vuohille 10 mustaherukka puskaa ja ne ei kyllä enää kasvamaan lähde. Niistä syötiin marjat, lehdet ja jopa osa kuoresta. :smt004

Hanhista en osaa sanoa, meillä viime kesänä vapaana ollessaan keskittyivät kyllä vain nurmikon leikkuuseen, ei kiinnostanut marjapensaat yhtään. :smt017
Villiina

Viesti Kirjoittaja Villiina »

Mulla on tarkoituksena tälle kesää aidata tuo marjapensaikko vuohien laitumen yhteyteen. Oon yrittäny raivaussahalla harventaa sitä (kasvaa pajua ja haapaa ihan rutosti) huonolla menestyksellä. Parempaa apua niiden hävitykseen en kyllä keksi kuin vuohet!! Pensaita on muutenki liikaa meidän tarpeisiin nähden. Nii ja tälleestihän noista vuohista on kerranki jotain näkyvää hyötyä. Tää on varmaan sitä maiseman hoitoa sitte! :smt003
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Tuossa näkyy taustalla ne vuohien"marjapuskat" :smt002 tänään just vietiin kaikki jäljelle jääneet risut pois. Taatusti ei yksikään pensas enää uskalla alkaa kasvamaan. :smt005
Kuva
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

No johan on hyvin kaluttu! :smt005 Mutta vuohet näyttävätkin ERITTÄIN tyytyväisiltä :smt003 Oon kattellu noita sun kuvias sillä silmällä että tulen paikan päälle tutustumaan kesällä. Kuinka iso lääni teitillä oike on!!?? Taas näkyy pihaa uudesta kulmasta. Mullahan menee viikko siellä ihmetellessä ja eksynkin vielä hyvässä lykyssä! :smt004
Nakukaula

Viesti Kirjoittaja Nakukaula »

Nysät vaan jäljellä! :smt005
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Voitte sitten kuvitella miltä näyttää mein piha, kun vuohet olivat melkein koko viimekesän pihalla vapaana :smt012 Maisemointia parhaimmillaan :smt005
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Siis meillähän on pieni tontti. Kaikki sopivasti näköetäisyydellä. :smt004
Ihmisille on enää tilaa terassi ja kaistale nurmikkoa (josta osa menetetään pupun aitaukselle kesän aikana). :smt005 Eksymään ei tosiaan pääse!
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Hannaw, tarkoitatko että teillä ei ole ruohonleikkuria tahi moottorisahaa, eikä ole tarvettakaan sellaisille? :smt002
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Ei ne penteleet mitään ruohoa syöneet ja puistakin vaan kuoret niin ylös kuin ylsivät :smt013 Keväällä kaadettiin sit niitä tuhottuja puita tontilta useampikin.
Kaikki kukat ja pensaat vaan kelpas.
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Vai eivät ruohoja lyhentäneet... :smt009 Hmmm... Teiltä siis puuttuu... ALPAKAT! :smt005
pekko

mitä kaikkea hanhille syötätte?

Viesti Kirjoittaja pekko »

Elikäs juu olisi kiva kuulla mitä kaikkea muiden hanhet syövät...siis laiduntamisen ohella :smt002
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mä en anna niille nyt mitään muuta, kun saavat laiduntaa nuorta ruohoa vapaasti. Sen pitäis riittää hyvin.. Toki saahan ne välillä leipää tai jotain sellasta herkkua välipaloiksi..
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mulla myös laidunnetaan lkaiket päivät, eikä nuo kyllä oikein muuta sitten suostukkaan syömään. Kauraa, kalkkia, vihanneksia ja kasviksia kyllä tarjoilen aamuin illoin, mutta kippoihin jäävät ja menevät sitten ankoille muonat....
Vastaa Viestiin