menin ihan sekaisin tällä palstalla!! oppia peruskanalaan?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Suppis

menin ihan sekaisin tällä palstalla!! oppia peruskanalaan?

Viesti Kirjoittaja Suppis »

ykköseksi olen tosi aloittelija joten ymmärtäkää hölmöjä kysymyksiä,
toivon vain järjestäväni järkevät ja soveliaat tilat meille tuleville maatiaisille kanoja 5 ja yks kukko ovat nyt vuoden ikäisiä

eli meillä tulisi kanala vanhaan hirsiseen piharakennukseen siitä eristetään yksi huone kanoille joka on kooltaan n.4*4m
ulos menee 6ruudun ikkuna ja muista huoneista pääsee valo hienosti näkymään tähän kana huoneeseen
joo ja ulos tulee häkki kunhan routa sulaa :smt003 ja saa seipäät hakattua maahan.

eli
ruuasta puolitiivistettä ostan ja sitä kalkkikiveä tai sitä munituskalkkia.
sitten ruuantähteet niitä jää paljon lapsperheessä
ja omaa ohraa ja kauraa
ja tietty vettä
ruuat ja vedet tulevat automaatteihin (sankko nurinpäin jollekin aluselle ja sieltä valuu tarpeen mukaan)

se rypy/puhdistus paikka on tulossa puiseen matalaan laatikkoon.
jossa oli turvetta, hietaa ja vähän tuhkaa

muninta koti on vanha 60luvun khh:n kaappi jossa on kaks kolukkaa munintaan
-miten korkeelle se on laitettava? vaiko maassa? ja sinne tietty oljet, ja on minulla sellaien teko munakin sinne malliksi

lattialle tulee turvetta ja olkea ja sahanpurua kun sitä tulee

ja orsi tietenni (paksuhko sellanen heinäseipään paksuinen :smt002 )

ulos tulee sitten "kävely silta"
pitääkö sellainen olla orrelle? jos se on n.70cm korkeudella

mutta pitääkö ne hirsiseinät oikeasti kalkita onko se ihan ehdotonta?

pitääkö pihalla olla paljonkin soraa vai riittäisikö karkeampi hiekka kun sitä olisi omasta takaa kuopasta...

Mitä ihmettä muuta?

ja hei suuret kiitokset!
mä olen ihan innoissani odottamassa niitä tipuja lasten kanssa.
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »