Kamalia tapahtui
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Kamalia tapahtui
Meillä on luokassa taas perinteisesti munakone pörräämässä. Viisi vuorokautta aikaa kuoriutumiseen ja teimme oppilaiden kanssa viimeisen läpivalaisun. Kaksi kuollutta saldona. Olemme aina avanneet kuolleet munaset ja katsoneet miltä kehitys näyttää. Tänään otin toisen munista käteeni ja napautin siihen veitsellä ja samalla hetkellä tajusin, että se on väärä muna. kaksi elotonta oli edelleen pöydällä. Käsi ei enää pysähtynyt ja tuhat ajatusta ehti vilahtaa mielessä samalla kun munan sisältö lotkahti lautaselle. Välittömästi heiluttelin lautasta, etteivät oppilaat tajua elävää alkiota ja pikaisen vilautuksen jälkeen salamapoistuminen luokasta jalat velttoina. Onneksi lapset eivät tajunneet. Uskotteko, että on onnistunut olo.
Tapahtui viime vuosituhannella;
Olin akvaariota putsaamassa ja tuli joku keskeytys, vauva heräsi tai jotain. Kuitenkin niin että olin toisessa huoneessa ihan reilun tovin. Ja, kun palasin hommaa jatkamaan, kulhossa vedessään olleet karpit retkottivat pitkin lattioita kupeet kuivina ja täysin jäykkinä...
No, mikäs siinä auttoi, pari ekaa kuollutta kiikutin wc:stä alas ja loput keräsin kulhoon jonka pohjalla oli vielä vettä... Lopun arvaatte!
Oikein, kuolleet suorittavat silmieni edessä ylösnousemuksen, lähtevät uimaan ensin hiukan haparoiden mutta jo hetkessä, taas väljemmässä vedessä, täysin, sanoisinko skarppeina!
Silloin tällöin vieläkin mietin niiden pytystä huuhtomieni kohtaloa!
Olin akvaariota putsaamassa ja tuli joku keskeytys, vauva heräsi tai jotain. Kuitenkin niin että olin toisessa huoneessa ihan reilun tovin. Ja, kun palasin hommaa jatkamaan, kulhossa vedessään olleet karpit retkottivat pitkin lattioita kupeet kuivina ja täysin jäykkinä...

No, mikäs siinä auttoi, pari ekaa kuollutta kiikutin wc:stä alas ja loput keräsin kulhoon jonka pohjalla oli vielä vettä... Lopun arvaatte!
Oikein, kuolleet suorittavat silmieni edessä ylösnousemuksen, lähtevät uimaan ensin hiukan haparoiden mutta jo hetkessä, taas väljemmässä vedessä, täysin, sanoisinko skarppeina!

Silloin tällöin vieläkin mietin niiden pytystä huuhtomieni kohtaloa!

Meillä kerran kultafasaani suoritti samanlaisen ylösnousemuksen. Oli pölhö kastellut itsenä juomavedessä ja kun kova pakkanen pääsi napsahtamaan ikävästi sulkiin, kaveri löytyi melko tönkkönä. Työnsin sen pari päivää aiemmin lämmitettyyn leivinuunin jälkilämpöön sulamaan, vaikka se oli jo ihan pikkuisen päässyt kuolemaan, niin vaan kohta kaveri koputteli luukulla, että paistiksiko tässä joutui 

Mulla kävi kerran riikinkukkokyyhkyn kanssa vähän samalla viisiin.. ja mää sitten muistin sen moilasen kokisjutun.. noo ei ollu kokista, mut tein oikein ällönmakeeta hunajavettä ja eikun jätkä pyyhkeessä saunalauteille, kiuas kaakkoon, parit tipat kuumahkoo litkua kitusiin, no en sentää löylyy heittäny ja niin se vaan sieltä tokeni..Kiireellä piti palauttaa takasin omaan paikkaansa, kun meitin kissa on hirvittävän kova saunomaan ja se osaa avata saunan oven, jos ei oo kunnolla kiinni.. mää luulen, että kille olis nauttinu saunaeväät lauteilla...
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija