Kanalan valo ajastimella?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

semppu

Kanalan valo ajastimella?

Viesti Kirjoittaja semppu »

Tässä puuhataan tuota autotallin päätyä kovasti kanalaksi, siellä on loisteputket katossa mutta ne ei ollut vissiinkään hyviä kanoille. Ajattelin laittaa hehkulampun kanoille. Onko kenelläkään valoa jollain halvalla konstilla liitetty ajastimeen? Että menis päälle ja pois johonkin haluttuun aikaan. Vai mitä mieltä olette? Autotallissa on kolme pientä ikkunaa kahdella seinällä.
Moilanen

yleiskeskustelu/kanat

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Laita heti suosiolla päivänvalolamput pistotulppaliitännällä, näin saat ajastimen siihen väliin.
Nykytekniikalla kanalan valaistukseen riittää 7w valaisin, minulla on ja suosittelen.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minulla on tavallisia johto lamppuja kanalassa ja ajastin välissä
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Mulla on samanlaisia ku Suviannella.
Moilanen, mikä on pistotulppaliitäntä :smt017
Moilanen

yleiskeskustelualue/kanat

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Pistotulppaliitäntä on sellainen kun tiloihin vedetään sähköliittymä,jossa jatko lähtee pistotulpasta. Asunnossa siis siellä lattianrajassa pistorasia, johon kaikenlaisia sähköisiä laitteita liitetään.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Niin, suomeksi siis se, että pistoke työnnetään pistorasiaan, se on pistotulppaliitäntä. :smt005

Silloin väliin saa ajastimen ihan niin kuin mihin tahansa pistokkeen päässä olevaan sähkölaitteeseen kahvinkeittimestä auton lämmittimeen..
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

:smt005 , nyt pitää brassailla miehelle jossain välissä kun oppiin uuden sanan!!
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Joo, ja muistakaa aina, että "lamppu" on se hehkulamppu ja se, mihin lamppu laitetaan, on "valaisin". Korjatkaa sitten aina miehenkin puheita, kun väärinhän ne menee.. :smt002 :smt005
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Kuten harjan ja heltankin kanssa :smt003 pitää lampun ja valaisimenkin kanssa olla tarkkana.
Mä oisin veikannu töpseli-sanaa... Mikä se töpseli sit on? Vai puhunks mä jotain wanhan kansan kieltä?
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Sää puhut kotopullakikieltä :smt005
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Töpseli on sian nenä. :smt005 No ei vaiten, on se pistoke sama ku töpseli. Mutta pistoke on paljon ammattimaisemman kuuloista. :smt002
semppu

Viesti Kirjoittaja semppu »

Jees, kiitos, nyt olen paaljoon viisaampi!

Mutta mikä on päivänvalolamppu? Onko se joku kallis erikoisuus, onko energiansäästölamppuna niitä?

Tuo esl ei kyllä lämmitä hirveästi, lämmittääkö tuo päivänvalolamppu niin kuin hehkulamppuska?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Tässä aiempi keskustelu: päivänvalolamppu
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Mites nyt kun tulee Eu-direktiivi noihin lamppuihinkin?
Mulla on vanhassa navetassa osa valaisimien kannoista sellaisia ettei niihin mene energiansäästölamppu. ( jos laittaa 5 senttisen alle niin toimii)
Kuinkahan käy näitten lämpölamppujen sitten?
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Meillä on valot ajastimella kanojen karsinoissa, oon tykänny kun ei sitten oo ite niin sidottu kelloon niitten osalta. Semmonen vinkiks, että kannattaa laittaa myös joku erillinen valaisin, jonka saa päälle, jos tarvii jostain syystä käydä kanalassa silloin kun ajastin on jo varsinaiset valot sammuttanut. Silloin kun meillä oli kaikki saman ajastuksen takana ja joku halus vaikka nähdä kanoja myöhään illalla tai piti jotain sieltä hakea, niin mä sain aina sen ajastimen ihan sekasin kun menin sitä räpläämään. Tai sit tuo tekniikka ei vaan oo mun alaa ajastimien osalta. :smt003 Nyt on oven vieressä katkaisin, mistä saan himmeen valon vain käytävälle ja varsinaiset kanojen valot vaan ajastimella. Ne on kai juuri tuolla pistotulppaliitännällä mitä Moilanen suositteli, monta lamppua syttyy yhdestä ajastimesta. Pitäis kai oikeen kattoa tarkemmin, kun en itsekkään muista. Sähkömies ne systeemit kävi laittamassa ja sitten muuttamassa kun sekoittelin tuota ajastinta. :oops:
Vastaa Viestiin