Sukupuolitunnistusta harjasta/heltoista. Kuvia!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
minkuliini

Sukupuolitunnistusta harjasta/heltoista. Kuvia!

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

:smt018 Kuva
1) Pieni hunajan värinen friseerattu tipu. Ikä 3vko. Ei helttoja. Harjan piikit epätasaiset, pyöristyy takaa.

Kuva
2) Friseerattu tipu. Ikä 5vko. Epätasaisen hammastunut harja, litteä edestä ja pyöristyy takaa. Pienet heltan alut.

Kuva
3) Iso ja paksujalkainen ruskea friseerattu tipu. Ikä 5vko. Harja epätasaisen piikikäs ja piikit alkaa alusta asti. Isot punaiset heltan alut!

Kuva
4) Pieni harmaa friseerattu tipu. Ikä 5vko. Harja sahalaitainen tasaisesti. Ei helttoja.

Kuva
5) Iso pullukka friseerattu tipu. Ikä 3vko. Harja sahalaitainen tasaisesti, mutta pyöristyy hiukan. Pienet heltan alut.

Kuva
6) Luikku friseerattu tipu. Ikä 3vko. Harja epätasaisen hammastunut ja pyöristyy takaa. Voimakkaan punaiset, mutta pienet heltan alut.

Kuva
7) Harmaa pingviini. Friseerattu ja ikä 3vko. Harjassa epätasainen hammastus. Ei helttoja.

Kuva
8 )Musta pingviini. Friseerattu tipu ja ikä 3vko. Harjassa vain 3 piikkiä pystyssä ja harja muutenkin pieni. Pienet heltan alut.

Kaikkien tipujen isä on friseerattu j.kochin. Emo voi olla: Brahma, hy-line, maatiainen, silkki-mille tai jokin sekoitus. Sukupuolitunnistukseen kaivataan apuja, kun olen lähinnä silkkejä tunnistellut :) Onko yleisohjeita harjaksesta tunnistukseen? Mihin sukupuoleen viittaa mm. sahalaitainen tasainen harjaa, epätasaiset piikit harjassa, ylöspäin pyöristynyt piikikäs harjaa, ym. Olisiko jollakin selkeitä esimerkki kuvia?
The Kekkonen

Re: Sukupuolitunnistusta harjasta/heltoista. Kuvia!

Viesti Kirjoittaja The Kekkonen »

Minä veikkaisin tiput 1. ja 2. kanaksi 3. kukko 4.kana.5. kukko 6.kukko 7.kukko ja 8.kana en mikään asiantuntia mut villi veikkaus :smt041
samapi

Re: Sukupuolitunnistusta harjasta/heltoista. Kuvia!

Viesti Kirjoittaja samapi »

veikkausta nro 1 ja 8 on kanoja ja loput kukkoja :smt017
rilla

Re: Sukupuolitunnistusta harjasta/heltoista. Kuvia!

Viesti Kirjoittaja rilla »

Ihan vaan mutu-ajatus!

3,5,6 kukkoja,muut kanoja.
Mutta tuollaisilla rotuvaihtoehdoilla voidaan mennä ihan metsäänkin.
Mä tunnistan yleensä harjan ja helttojen punaisuuden perusteella,joskus jalkojen paksuus tai muutan kukkomaisuus.

Mut esim silkkisekoituksen harjaja heltat ei välttämättä punastukkaan.

Toi yllä oleva on kuitenkin mun veikkaus. Eli niin päin,et minusta ainakin ne olis kukkoja,lopuistakin voi silti joitain vielä olla miespuolisia. :smt030
Vastaa Viestiin