Joko ulkoillaan??

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

hys hys....meillä otettiin pari päivää sitten varaslähtö ulkoilulle :smt045 Ja hyvin on ruoho maistunut!
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

Meillä on koko päivä viimeistelty uutta ulkotarhaa, ja heti aamusta pääsevät pihalle. Olisin varmasti ottanut varaslähdön jos ei olisi naapurit niin lähellä... Taajamakanalan omistajana ei kehtaa oikein hankkia valittamisen aihetta.

Tunnustan, yhtä kanaa kerrallaan olen aina välillä salaa käyttänyt ulkona jo tässä viime viikkoina, kun on pihaa tonkiessa kivien alta paljastunut niin mehukkaita matoja sun muita ötököitä että on ollut suorastaan pakko hakea siihen joku kana paikalle herkuttelemaan. :smt003

Kyllä taidan olla pahemman kerran höpsähtänyt, kun rehellisesti, en ole mitään muuta niin paljon kesältä odottanut, kuin sitä että kanat saavat mennä ulos! :smt005
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

No niin, tänään koittaa vapaus meidänkin kanoille kun on kesäkuun eka. :smt003 Aion antaa siipiveikkojen ulkoilla vapaasti vain valvottuna, tuossa kun on houkuttimena naapurin viljapelto ja tie.
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

:notworthy: Vapaus koitti :notworthy:
Ja kyllä siitä nautitaankin :smt007
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Meilläkin on linnut juosseet pitkin pihaa aamuviidestä lähtien. Pitääpä melkein tehdä tuonne kuvagalleriaan kananvapautustopikki, sinne vois kaikki laittaa kuvia ensimmäisestä ulkoilupäivästä. :smt003
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Maatiaisethan pääsi multa karkuun ulos muutamia päiviä sitten. Kanalassa oli kanan ja kananuorikko. Takaisin sain 2 kanaa ja kukkopojan. Koira toi sen kukkopojan mulle suussaan. Oli täysin kunnossa. Kukko ja 1 kana ovat näyttäytyneet, mutta kiinni niitä en saa, eivätkä kanalan lähellekään tule. Loput 2 kanaa ja 3 nuorikkoa teillä tietämättömillä :smt013
Miten ihmeessä teidän muiden kanat ulkoilee vapaasti ja palaavat kanalaan yöksi? :smt017
Olis niin hienoa päästää ne vaan vapaaksi, kun tietäis, että takaisin tulevat.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Meillä otettiin varaslähtö eilen, oli niin upea, aurinkoinen, lämmin päivä! Oikeastaan eka kunnon kesäpäivä!

Mutta kesän tulo on meillä taas totutusti aiheuttanut muutakin: kaksi kanaa hautoo ja eilen näytti, että kolmaski asettui pesään sillä mallilla..
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

On se hyvä kuulla että muitakin syntisäkkejä löytyy. Mulla on kanat ollu vapaana vajaa viikon. Mutta kyllä mä tätä virallista vapauspäivää olen odottanut! Sitäpaitsi mullakin alkoi nyt 2 ja puolen kuukauden vapaus :smt003 :smt003 Loma! Loma! Jippii!
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Voi että oli hauskaa seurata, kun Flavio rouvineen pääsi vihdoin puutarhan puolelle.
Omaan tarhaansa ovat jo sen verran hyvin kotiutuneet, että arvelin niiden sinne palaavankin itsestään.
Candela tuli heti kuin ohjus ruohon kimppuun ja ahmi sitä oikein urakalla, sitten äkkiä päiväunille tarhaan. Candela on kaikissa toimissaan hyvin kiihkeä.
Flavio ja victoria ottivat rauhallisemmin, käyskentelivät ja napsivat hillitysti makupaloja, etenkin puolukan uudet versot olivat tosi hyviä. Pariskunta oli puutarhassa noin tunnin ja menivät sitten itse takaisin tarhaan. Kertaakaan ei kukaan mennyt viittä metriä kauemmaksi avoimesta portista.
Minä tietystikään en voinut muuta, kuin ihastella nokkatyöskentelyn tarkuutta. On ne aikamoisia katseenvangitsijoita!
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Meilläkin koitti vapaus( pikkaisen varastettiin) ja ne papukaijatkin onnistu karkaamaan..kun kanoja laskin ulos... kaks on kateissa, ja nurkissa pyörii villikissa, jota ei olla saatu kiinni( 5 mustakalkkunanpoikasta on jo kadonnut). Viime yönä Pipsa ja kulkuri otti matsia, täytyy tutkia illalla tuliko Pipsalle haavoja. Karviselle se kulkurontti ei pärjää.

Kyllä on muuten ollut ihanaa, kun Karvinen ja Pipsa voivat ulkoilla samaan aikaan.. Eihän se totuttelu kestänytkään kuin kaksi vuotta, ja vieläkin Pipsa vähän sihisee, vaan Karvinen ei viitti enään siitä hermostua, antaa akan sihistä. :smt005
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Meillä ulkoiltu jo muutamia viikkoja vapaana pihalla, minkäänlaisia vesieläviä ei ole lähimaillakaan ja kymmenen kilometrin päässä kerääntyvät joutsenet ovat aikoja sitten painelleet omille reviireilleen joten katsoin suurimman vaaran (jos sellaista nyt on edes ollut olemassakaan) olevan ohi...Mutta nyt siis virallisesti :smt003 Ja kun tämän kevään tipuset on haudottu päästän koko revohkan vapaaksi sikinsokin pihalle, etsivät mieleisensä reviirit ja pääsevät tonkimaan kasvimaan ylösalaisin :smt012 :smt003
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Hihi no kuten kuvista voi nähdä niin meillähän on tipuja ulkoilutettu jo hetken aikaa, mut nehän ei olekaan siipikarjaa vaan sisälemmikkejä :smt002
Isoja en oo uskaltanut päästää ihan vaan siksi että jos meillä on kanat pihassa niin ne näkyy tuohon tielle jossa on kuitenkin varsin vilkas liikenne, eikä tarvita kuin yksi histeerikko... :confused2:
Eilen pääsivät vihdoin isotkin ja voi kuinka niillä olikaan hauskaa! Samaan aikaan oli tipuja ulkoilemassa ja kanoista Sirkku kävi oikein kurkkaamassa että ketä nuo pienet oikein ovat :smt003 mutta muuten näytti että isot pelkäsivät pieniä enemmän kuin pienet isoja :smt003
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Meillä on kotkotit olleet katetussa ulkotarhassa jo hmmm...pari kuukautta... avotarhassa kun en enää jaksanu piitata ihmisten mielipiteistä (tulkoonpa vaan tänne hysterisoimaan :smt019 ) pari viikkoa ja nyt ne pooppaa pitkin pihamaata, ihanaa!
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Mun kanatarhan rakennushommat venähti, kun innostuin vähän laajempaan mitä oli alunperin tarkoitus. Mutta tänään pitäisi saada valmiiksi lopultakin ja huomenna kanat pihalle \:D/
Palmikko

Viesti Kirjoittaja Palmikko »

Mekin hieman otettiin varaslähtö ja vapautettiin kanat ja kalkatit perjantaina. Kyllä on pihamaalla vilinää!
Noita kalkkunoita jännättiin minne mahtavat mennä, mutta tuossa ne pyörii jaloissa niin kuin kanatkin, paljon hakeutuvat kanojen lähelle. Ensimmäisen yön olivat jossain ulkona yötä, mutta sitten oppivat jo menemään omaan mökkiinsä.
Pari pikkukukkoa kävi isottelemassa niille, mutta muuten ilman välienselvittelyä ollaan päästy.
On kyllä mielettömän hienoa, kun saatiin linnut vihdoinkin vapaaksi!
Vastaa Viestiin