kana erillään

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
kanapaavo

kana erillään

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

mua nyt on mietittänyt chado kana jonka ostin kesällä kun se on koko ajan erillän muista vaikka kanoja on seuraks ja kukkoja kolme samassa tilassa,tartesko se ihan chado kukon seuraa se tässä mietituttää koko ajan.Kertokaa kiltit jos tiädätte kun mulla ei ole aika sempaa koke musta chadosta. :smt009 T.PAAVO
naibunuuni

Re: kana erillään

Viesti Kirjoittaja naibunuuni »

Heipsis :smt006
En oo mikään kyseisen aiheen asiantuntija mutta voin kertoa omista kokemuksista :smt001
Onko Chabo muuten terveen oloinen/ syö ja juo normaalisti jne?
Ja kun ostit kyseisen kanan niin ostitko ainoastaan tuon yhden yksilön samasta paikasta?

Meillä olen huomannut, että jos olen ostanut yksittäisen kanan jostakin niin se ei ole yhtä nopeasti välttämättä sopeutunut uuteen kotiinsa/ laumaansa.
Minua kokeneemmat kanaharrastajat neuvoivatkin aina ostamaan vähintään kaksi kotkotinta samasta laumasta niin on tirpoilla sitten uudessa kodissa ainakin yksi tuttu kaveri johonka turvautua.

Onko muut kanasi minkä kokoisia?
Chabo kun on pieni rotu niin sille on varmasti kotoisampaa jos kaveruksetkin on samaa kokoluokkaa.

Meillä on kaikki rodut samoissa tiloissa ja on ollut mielenkiintoista huomata, että samojen rotujen edustajat ovat aina omat ryhmänsä.
Eli esim silkit on oma pieni laumansa ja tekevät kaiken aina yhdessä vaikka muutkin kanat ja kukot ovat samoissa tiloissa.
Ja vaikka meille on ostettu silkkejä eri paikoista niin silti ne ovat "löytäneet toisensa".
Näin myös kaikki muutkin rodut ovat muodostaneet omat pienet ryhmänsä.
Meilläkin on Chaboja ja ennenkuin saatiin kanojakin kukkojen seuraksi niin olivat hyvin joukon ulkopuolisia.
Isommat pistivät matalaksi eikä niin pieni sitten lopuksi uskaltanut oikeen mitään tehdä/ liikkua missään kun pelkäsi, että joku tulee kiusaamaan.
Heti kun saivat samaa rotua olevia kanoja seuraksi niin ovat kuin eri kukkoja. Saivat sen oman lauman itselleen joka teki niistä ihan huomattavasti onnellisempia :smt038
Eli voisin veikata, että Chabo kanasi olisi mielissään kun saisi seurakseen kukon ja toisen kanan tai pari. Siinä niillä olisi sitten oma pieni laumansa jonka kesken hengailla :smt045
Vastaa Viestiin