miten tipu pärjäisi ?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Skrållan

miten tipu pärjäisi ?

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

mulla on ongelma. kana ja sen nyt 5 viikkoa vanha tipu ovat asuneet omassa häkissä tähän asti. nyt kanalla on mennyt herne nenään ja se haluaa ehdottomasti ulos häkistä. aina kun avaan oven se ryntää sieltä pois. mutta mitä teen tipulle??
se ei pärjää kanan seurassa muiden joukuossa. mutta ei se nyt yksinkään lämpölampun alla voi olla? vai olisiko mahdottomuus laitta sinne kaveriksi joku sellainen kana joka saa kyytiä kaikilta muilta ? ja lämpölamppu??
vai annanko kanan vaan olla siellä ja päästän sen pari pyrähdystä päivässä muiden luo???
on tää hankalaa...
Kiyry87

Re: miten tipu pärjäisi ?

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Tuota, miksi erotit ne muusta laumasta jos emo kerta hoiti poikastaan? :smt017
Oliko muu lauma agressiivinen emoa ja poikasta kohtaan?
Mä annan emon olla poikasineen laumassa. Ovat pärjänneet tähän asti hyvin mutta nyt uusimmat poikaset kana hylkäsi syystä X.
Naapurin rouva 80 wee tuumasi että turhaa rahdata paikasta toiseen elukka parkoja, ovat ennenkin pärjänneet porukassa muitten kanssa.
Mulla on nyt 4 viikkoiset 2kpl sisällä huoneen lämmössä ja ovat olleet jo kaksi viikkoa ilman lämpölamppua. Ja toiset tiput 2kpl pannu huoneessa noin +16 asteessa ja ovat :smt017
7 viikkoisia jos oikein muistan. Ei lämpölamppua. Viettävät myös kanalassa tutustumassa tunnin päivässä lämpöä +6-13 riippuen pihan pakkasista. Konehaudottuja.
Sopeuttaminen sujunut hieman huonosti kun kalkkuna pariskunta on yli uteliaita. Mulla tekee pahaa ne isot nokat kun ne nokkii pieniä tipu parkaa :smt022
Toivottavasti tästä sepustuksesta olisi edes jotain apua :smt006
Mikset kokeilisi päästää molempia? Seuraa tietenkin saako tipu hengailla emon matkassa. Meillä vaikka emo vieroitti ja alkoi munimaan poikaset sai hengata mukana ja nukkua vielä vieressä. Emo myös komensi tai kävi päälle kuin yleinen syyttäjä jos joku liikaa kurmuutti jo vieroitettuja poikasia.
Vastaa Viestiin