Aurinkoista huomenta!
......hassu murheenaihe taasen, miksi kukolta putoilee pyrstösulkia, kaikki isot ja pitkät tipahdelleet viikon ,parin aikana.
onko jokin erityinen syy vaiko ei? Nämä ovat ekat kanat mulla joten hassuja kysymyksiä riittää!
Hei taas Kaakatin!
Kukko on vanha (iästä ei tietoa, ovat kesäkanoina) täytyypä katsoa näkyykö uutta sulkaa tulollaan.
Kuinka usein sulkasato on? Kiitos jälleen vastauksista!
Joskus vaihdetaan kerran vuodessa, joskus kerran kahdessa vuodessa riippuu vähän tilanteesta. Meillä on ainakin esim. kalkateilla parhaillaan sulkienvaihto meneillään, vanhemmat kanat ei oo vielä aloittaneet, kun niillä oli talvella aika pitkään lepotaukoa muninnasta, niin menee ehkä ensi kesään se sulkienvaihto
Aiheesta kirjoiteltu helmi /maaliskuulla. silloinko kanoilla on sulkasato vai onko yksilöllistä,että voi tulla koska tahansa? Lopettavatko muninnan paljonkin ennen tulevaa sulkasatoa? Sarjassa typerät kysymykset,mutta kysympä kuitenkin.
minulla taas on toinen kysymys tähän. Kuinka kauan sulkasadon jälkeen menee kun alkaa munimaan? Täällä ollaan jo kuukausi vaihdettu sulkia. Onko vielä paljon jäljellä?
ninanni kirjoitti:minulla taas on toinen kysymys tähän. Kuinka kauan sulkasadon jälkeen menee kun alkaa munimaan? Täällä ollaan jo kuukausi vaihdettu sulkia. Onko vielä paljon jäljellä?
Eli teillä se on nyt kesällä? Ilmeisesti ei kato sitte vuoden aikaako?.mistä kohtaa se alkaa vai onko sekin yksilöllistä? Meillä yhden kanan kaula on alannut kaljuuntua,mutta se tiettävästi munii? *Sillä siis joku muu vaiva kuin sulkasato? Yhdellä kanalla kalju kohta lapojen välissä,mutta luulisin kukon oleen liika taajaan"reppuselässä",kun siellä näkyy jo uutta kasvustoa tulossa .
enpä oikein osaa vastata. Mutta mutta sen tiedän että tolla alkoi sulkasato tossa kesäkuun alussa ja toinen alkoi hautoa ja luulin täydellisesti että kun sulkasato alkaa että ei muni niin oli käynyt hautojan pesään silti munimassa. Kuulemma yksi kerta olivat olleet päällekkäin siellä pesässä mut sit loppui munien tulo toisella vkolla kesäkuussa. Ja nyt vähän mietityttää et joko niitä munia alkais tulla kun nuorikkokaan ei vielä ihan muni voih. Ja aika Kynityn näköinen tuo kananen oli pahimmillaan nyt jo pyrstö alkaa näyttää pyrstöltä:) mutta koska alkaa tulla munia? Ja mulla ei tämän enempää kokemusta sulkasadosta ole niin en osaa sanoa mikä on normi aika vaihtaa sulat:)