Hautomakoneen rakennus

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Zippi

Hautomakoneen rakennus

Viesti Kirjoittaja Zippi »

Tarvitsisin pientä neuvontaa, sillä suunnittelen omaa hautomoa.

Mistä voi ostaa sopivan termostaatin ja paljonko suurinpiirtein maksaa?
Entäs kosteusmittarit?
Maikki

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Olen kuullut että metsästäjä-lehdissä joskus myydään termostaatteja hautomoihin.

Olen myös itse hommaamassa termostaattia uuteen hautomakoneprojektiin. Joten jos joku tietää mistä saa suht edukkaan ja helppokäyttöisen termostaatin, niin vinkatkaa!
inez59

Viesti Kirjoittaja inez59 »

No mä just tilasin Högbergasta sen halvemman mallin... voipi olla että tulee tenkkapoo ku se pitäs johki liittää... :smt017 Onneks kimppakyytikamu on sähköasentaja..... :smt004
www.hogbergaab.se
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Meillä oli joskus semmoinen Metsästäjä- lehden myyjältä ostettu eetterirasiatermostaatti. Se kyllä toimi mainiosti, mutta siitä oli vaikea saada tarkkaa. Aina konetta puhdistaessa käsi hipaisi termostaattia ja levyt pääsivät pyörähtämään. Ne eivät ole kalliita, mutta luulen, että samaan hintaan voisi saada helpommin säädettävänkin mallin.
Zippi

Viesti Kirjoittaja Zippi »

Mä en osaa ruotsia vaikka pitäis :smt017
Eihän nuo pienet hautomot paljoa maksa, mutta jos sais itse tekemällä vielä vähän edullisemman... :smt001
Ja vähän isomman. Tuo 7 munan hautomo on kyllä tosi pieni ja maksaa 76,04€.

Tuo Maikin hautomo on niin hyvä ja yksinkertainen. Semmosen mäkin haluan tehdä :smt001
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Isäntä teki meidän ekan hautomakoneen vanhasta mikroaaltouunista. Sisuskalut pois, vain tuuletin jäi paikalleen. Sitten 100 w hehkulamppu uunin ja kuoren väliin, tuuletin pyöritti lämmön tasaiseksi. Vielä päälle liimattiin eristys paksusta retkipatjasta ja hieno vihreä mikrohautomo oli valmis. Nyt en tiedä missä se on, kun se muutti maaseutuopistolle ja sieltä myytiin sitten kaikki pois kun lintutarhat lakkautettiin. Sanokaa koneelle terveisiä, jos se tulee vastaan... :smt006
dripple

Viesti Kirjoittaja dripple »

Mun "covatutto 20" maksoi 80 euroa käytettynä. Ilmeisesti siihen mahtuu 20 kananmunaa ja melkoisesti viiriäisenmunia. Kannattaa kysellä eri palstoilta niitä koneita. Mulle löytyi tuo samana päivänä kun sain ostoinnostuksen :smt003 että oli varsinainen heräteostos. Ja tuossa on se "puoliautomaattinen" kääntö eli nupista vetämällä kaikki kääntyy kerralla. Mulla menisi hermot jos jokainen pitäisi pyöritellä sormin. Ja siinähän tulee kuulemma samalla koneeseenkin bakteereja jos ei ole desinfioidut kädet. Ja kosteus pysyy kun ei tarvitse availla.
Jonna

Viesti Kirjoittaja Jonna »

Mun lainahautomakone, joka oli lainassa viime syksynä oli rakennettu vesivanerista. Tuulettimena oli hiustenkuivaajan puhallin ja termostaattikin taisi olla hiustenkuivaajasta kotoisin :smt003
Zippi

Viesti Kirjoittaja Zippi »

Ei kai sitä tuuletintakaan periaatteessa tarvitse jos välillä aukoo ovea. Ja tuossa Maikin laitteessa on alhaalla ja ylhäällä pienet reiät josta ilma kulkee. Hyvin tuo laite toimi, kun 4 tervettä tipua kuoriutui :smt001

Minnehän palstalle sitä pitäs mennä kyselemään, Dripple...? :smt002
dripple

Viesti Kirjoittaja dripple »

Laitan sulle tietoa privana :smt002
Vastaa Viestiin