Mimmin kanat hautoo..

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Kiitos kiitos!

Pipari hautoo neljä kertaa vuodessa, eli kahdeksas kertahan tämä nyt kahden vuoden aikana.. :smt003
semppu

Viesti Kirjoittaja semppu »

Kyllä varmaan Mimmi pysyy mieli nuorekkaana ja virkeänä kun saa jatkuvasti olla jännittämässä uusia tipuja ja sitten seuraamassa niitten kehitystä jne...
:smt007
Malttaako sitä tulla ollenkaan kanalasta pois?
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Mimmi kirjoitti:(Syksyn haudonnat tuntuvat olevan kanavoittoisia??)
Oikeestiko? :smt017 Minäkin just ihmettelin miten kolmestatoista tipusta vaan neljä on kukkoja, mutta meinasin että se on vaan hyvää tuuria ja suhdeluvut korjaantuis seuraavassa poikueessa. Mutta voisko olla että kanat syssymmällä tuottais enempi tyttöpuolisia munasoluja - mitäs muut ottaa kantaa?
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Meillä tuli nyt syksyllä Ainon seitsemästä tipusta 5 kanaa ja konehaudonnasta seitsemästä tipusta 6 kanaa. Sattumaako sitten vai ei? :smt017
Arpaonnea mulla ei kyllä yleensä ole :smt003
Tius^^

Viesti Kirjoittaja Tius^^ »

ushva: siirrä toi arpaonni mulle ja suo mun kanoille innostusta hautomaan :smt005 mä tiiän et jos vihdoin ja viimein saan jonku kanan hautoon nii ne on kaikki kukkoja :smt011
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Tästä oli vähän aikaa sitten puhetta ja joku perustekin sille oli, että näin todella olisi. (Siis kanatipuja syksyllä enemmän.) Kuka muistaa jutusta sen verran, että löytää hakusanoilla tai muuten? :smt017

Aika paljonhan tuolla tallilla aikaa vierähtää.. Ukkelin mielestä enemmän siellä, kuin täällä sisällä.. :smt005 (Niin ja kun ei se Pipari ole ainut.. Tänä vuonna on ollut yhteensä 13 tipuetta.. :smt002 )
Tius^^

Viesti Kirjoittaja Tius^^ »

mimmi mä oon kade sulle! :smt003
dumblonde

Viesti Kirjoittaja dumblonde »

Oho, onkos Mimmi saanut syödä yhtäkään munaa sit tänä vuonna!? Siis munan muodossa, ei paisti jalosteena :smt005
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Munia pukkaa läpi vuoden, kun on kaiken ikäistä porukkaa.. Vähimmillään sellainen 3-4 munaa/pv, enimmillään aski (siis 10).. Munivaisia on siis nyt 13.
Tius^^

Viesti Kirjoittaja Tius^^ »

mulla on 9 munivaista ja parhaimmillaan on tullu 4 munaa mut yleensä 2 munaa :smt012
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Löysin muuten itse sen kana/kukkotipu jutun, jota muistelin, mutta ei siinä vuodenajoista ollutkaan mitään..

http://munanetti.power-forums.com/viewt ... =sukupuoli
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

Meilläkin näyttäisi nyt olevan Vekin seitsemästä tipusta vain kolme kukkoja, keväällähän oli sellainenkin tipue jossa oli vain yksi kana ja neljä kukkoa.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Mimmi, onks sun yks ainut kana siis hautonu 8 kertaa oli tuottanu elämänsä aikana noin 50-60 tipua??? :smt103 Ei jumankekuna! Nyt vasta tajusin!
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Jep, näinhän se on nähtävä. No, tipumäärä on vähän pienempi, kun eka vuonna laitoin aina vain 3-5 munaa alle. Nykyään laitan 10.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

:smt013 :smt009 :smt013 :smt009 :smt010 :smt011 :smt012

Mikähän Piparilla nyt on? Se höseltää ja höyryää ihan omiansa, on todella levoton. Tiput lentelee jaloissa, kun se kaivelee pehkua. Heti eka yönä oli yksi tipu eksynyt karsinassa kauas ja paleltunut. Seuraavana päivänä katosi yksi tipu jäljettömiin keskellä päivää. Aloin epäillä, että oisko kuitenkin pikkukissoilla käynyt houkutus liian suureksi, jos tipu on piipitellyt ihan yksinänsä eikä emo juuri näytä piittaavan?? Otin sitten kaikki kissat sisälle.

No, mutta viime yönä oli taas yksi tipu tallautunut pehkuun. Ei ole mun luottoemolla nyt vaistot yhtään kohdallaan! Mikähän voisi olla syynä? Mikään ei ole muuttunut, ei ole emoa siirrelty tms. vaan asustelee tutussa parvessa tutussa karsinassa. Hoitanut olen kaikin puolin niin kuin ennenkin. Stressi, mutta mistä??

Piparille on tainnut iskeä joku syndrooma siitä, kun sillä iskee hautomakuume niin usein. Nyt se ei jaksa enää hoitaa niitä lapsukaisiansa.

En taida kuitenkaan erottaa tipuja poiskaan, kyllä se emo ne alleen ottaa aina iltaisin ja ruokaakin niille tarjoilee. Viritän ehkä päivän aikana tipujen saataville lämpölampun, ettei loppukolmikko ihan kylmety. Vai mitä olette mieltä?

*Muoks* Ai niin, eikä siinä kaikki! Orvokkikin (vaikka on kokenut hautoja) haahuili yhtäkkiä ihan omiansa ja nousi yöksi orrelle! Onneksi ei ollut vielä rokkimunat alla. Nyt se oli taas palannut hautomaan, mutta arvon juuri, että uskallanko luottaa rokkimunat sille? Tosin tuo kone rikkinäisine mittareineen ei ole sen luotettavampi.. :smt017 Mun kirous tuntuu jatkuvan.. :smt011
Vastaa Viestiin