Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
valtteri

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja valtteri »

mun ensimmäinen kotona kuoriutunut ankkatipu kuoriutu tänä aamuna :smt041 :smt041 :smt007
Iloisten Munatalo

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

IloMuna-kauppa käy :)
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Mulle tuli joulu 5.9 sain 2 uutta öttökkäverhoa ja ulos laitettavat 3 halogeeni puutarhavalaisinta
Salli

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Salli »

Tipumme tapettiin :smt022 Nyt etsin kukolle :smt027 kun itse en sitä pysty tekemään. Eikä mieheni. Koko tipun (2kk) pää ja kaula oli hakattu tohjoksi, voi sitä pientä raukkaa :smt010 Kukko on ollut seurannassa jo vähän aikaa komeasta ulkonäöstään huolimataa, on niin aggressiivisesti käyttäytynyt tipuja kohtaan + pörhistellyt tarhassa vähän liikaa minulle. En oo lapsia uskaltanut enää oikein ottaa kanalaan.
vardenji

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mutsikka hautoo! Tyhjää pesää tosin vielä, mutta munakauppaa käydään. Onpa orppikana sit LEVEE pesässä! :shock: Keposesti luulis mahtuvan 20 munaa alle. Tenka alko tänään tulemaan mun luo heti kun menen kanalaan sisään :smt060 Pikkukanat oppi käyttämään ikkunaa päästäkseen tarhaan aivan itse. Sisään meno olikin sit liian vaikee homma :smt005 Kotiviini laitettu porisemaan kissojen avustamana(luetaan häiritsemänä) ja todettu et kissa syö kanin ruuan, jos se jää sen ulottuville.
kaakatin

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Salli ei se kukon tappo niin paha homma ole, vaikka ei tietenkään koskaan ole kiva omia eläimiä tappaa. Voin minäkin sen teurastaa jos tänne asti tuot :smt002
onnikas

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Vettä sataa... Kanala ei valmistu ikinä tätä tahtia ja alkaa olla viileitä öitä. Tällä viikolla yks päivä vein tipuja ulkoilemaan kun oli lämmintä ja se musta ihana kanatipu hyppäs miun hihalle kun noukin muita sieltä häkistä :smt049 Se vissiin meinas matkustaa hihalla ulos, mut en ottanut sitä riskiä vaan otin senkin kämmeniin. Mut oli se aika ihana. Eka kerta kun joku hyppää itse käsivarrelle. Nää tiput on muutenkin tollasia sosiaalisia, tahtovat jatkuvasti jutella ja heti yrittävät melkein luukusta ulos kun häkin luukun avaa.

Nämä

Kuva

Kuva

Kuva
Alice

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Alice »

Vanhimmat¨rokit ovat aloittaneet sulkasadon.Erityisesti ne kanat ovat niin säälittävän näköisä kun ovat kesken sulkasadon.

SRF.n sekä 2 paikallisseuramme jäsenlehdet ovat tulleet ja täynnä näyttelykutsuja.Kauden ensimmäinen näyttely on jo kuukauden kuluttua,mutta enpä tiedä ehtivätkö nuo meidän nuoret siihen.
Iloisten Munatalo

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Sataa :smt019 Meillä kanat jonottivat aamulla munintapesiin ja parhaimmillaan siellä oli kahdeksasta kanasta kuusi sisällä :smt005
Nyt illalla kun menin klo 18 maissa keräämään munat niin 4 munaa pesissä ja yksi mustista istuu ylimmässä pesässä ja irvistelee :smt019 mulle. Nytkö se sitten sinne läsähti? :smt017 Ei ne yleensä tähän aikaan illasta enää ole pesissä olleet :smt009 Jos munia tuli tänäänkin kuin muina päivinä niin sen alla joko 3 tai 4 munaa .... pitää tarkistaa vielä illemmalla istuuko se siellä edelleenkin vai oliko tänään vaan myöhäisherännyt munimisen suhteen :smt005 kun on satanutkin kaatamalla koko päivän :smt013 Ekan kerran laitoin niille nyt valotkin päälle tänään sisälle kun oli jo niin hämärää ... :sign7:
muoks
Siellä se nyt sitten istuu lättynä ainakin kahden munan päällä ja nokkii ja murisee kun yrittää sitä kokeilla :oops:
Salli

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Salli »

kaakatin kirjoitti:Salli ei se kukon tappo niin paha homma ole, vaikka ei tietenkään koskaan ole kiva omia eläimiä tappaa. Voin minäkin sen teurastaa jos tänne asti tuot :smt002
Kiitos tarjouksesta :smt002
Mä oon niin huono tappamaan :smt009 pitäs opetella.

Noh, ihanainen kukon asvattaja päästi mut pälkähästä :smt049 Tänään kun suurimmat veret on pesty pois niin elämä kanalassa kukoistaa. Kaikki on kamuja keskenään, jopa se jäljelle jäänyt tipu sulautuu joukkoon. :smt048
vardenji

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Ostin tänään 20 pikkupaalia heinää. Ilona on päättäny ettei pikkukanat saa syödä kauroja, koska ne kuuluu hänen kuttumaisuudelleen :smt013 Ajan sen kerta toisensa jälkeen pois kanalasta, jonne kiipee kanojen tarhan ikkunasta, hakkasin listan pätkillä ikkunaan kaks vaakakalteria, ei auta. Kiemurtelee sisään, ajaa nuorikot nurkkaan, häätää kanin heinäkasalta ja ahmii kaiken. Jos paan tiheempää kalteria, ei mahdu kanat läpi... :smt011
kaakatin

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Onneksi Salli pääsit pälkähästä.
Kyllä se teurastus kannattaa opetella, ainakin tuollaisia tilanteita varten. Ja muutenkin jos pistää kukon omaan pataan, niin ei ole koskaan ylimääräisiä kukkoja :smt003
Kyllähän se ajatus sinänsä pahalta tuntuu, mutta kun kukot saa kuolla kotona, eivät ne ehdi edes huomata että ovat kuolemassa.
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Töissä oltu ja yhden 2 kuukautta vanhan tipun jouduin lopettamaan kun ei pysynyt pystyssä .
kaakatin

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Asennettiin tänään Kalkkutarhaan verkkokate. Pakko oli laittaa, kun näyttää nuo kalkut hulppeasti lentävän aidan yli ja koirat vaanivat ulkopuolella. Aika kätevästi onnistui tuollaisella isolla puutarhaverkolla vaikka aitaus onkin 8x 11 metriä.
Iltapäivällä sitten kanalan siivousta, kesäpehkut pois ja pesu virkonilla, huomenna pitäis sitten kalkita ennen töihin menoa. Tai siis siivosin vaan puolet kanalasta nyt, toinen puoli pitäis sitten siivota ensi viikonloppuna.
Silkit olivat illalla aivan paniikissa, kun eivät päässeet tutuille nukkumapaikoilleen. Kauhea huuto ja kaakatus, kun yrittivät väkisin puskea verkon läpi. Mikään muu paikka ei meinannut rouville millään kelvata, kukko yritti kyllä kovasti esitellä uusia lepopaikkoja, mutta rouvat vaan kiukutteli. Täytyy kohta mennä katsomaan ovatko löytäneet jonkun nukkumapaikan.
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

10 minuutin mettälenkki tuotti 10 litraa sieniä.,onneksi oli jo ilta puol 8 etten paidanhelmaan ruvennu hamstraamaan .Pitää joku päivä ottaa uusiksi
:smt048
Vastaa Viestiin