Re: Meille kuoriutuu kanatipuja!
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Meille kuoriutuu ankkatipuja...
Mahtuu 15 ankan munaa.Laitoin juuri munia koneeseen.
Mulla oli Rcomin 24-koneessa 20 ankanmunaa. Ei nyt vastannut kysymykseen, mut ehkä jotain osviittaa...
Tuo alkaa jo kuulostamaan sellaiselta mitä olen ajatellut; onko toiminut hyvin -lämpöjen ja kosteuksien kanssa?Xaus kirjoitti:Mulla oli Rcomin 24-koneessa 20 ankanmunaa. Ei nyt vastannut kysymykseen, mut ehkä jotain osviittaa...
Helmi rakentaa itselleen pesää ankkalan nurkkaan -ja minä siivoan sen pois joka aamu
Joutuvat ensi viikolla muuttamaan niin ei nyt voi pesää rakentaa
Vajaan viikon päästä kuoriutunee tipuset
-...en pysy enää nahoissani -vaikka luulin että kyllä tää jännitys sitten ohi menee kun on muutamat kuoriutumiset nähnyt, mutta EI aina vaan jännittää ihan kuin eka kerralla 

Joutuvat ensi viikolla muuttamaan niin ei nyt voi pesää rakentaa

Vajaan viikon päästä kuoriutunee tipuset

...nyt Covatuton kanssa ongelmia
Kun huoneen lämpö nousee päivisin niin lämpö koneessa nousee melkein 40 asteeseen -koko ajan täytyy olla säätelemässä pienemmälle.
Just nyt pitää tulla ongelmia kun haudonta on loppusuoralla! Covatutossa on toi säätöhaitari muutenkin ihan alyttömän suuri; eli kun lampun sammuessa lämpö on 38 astetta niin se lamppu syttyy uudestaan kun lämpö on laskenut 36 asteeseen; no onhan se varmaan niin että munan sisällä ei niin isoa heittelyä -mikähän se mahtaa todellisuudessa olla se munan lämpötila...

Kun huoneen lämpö nousee päivisin niin lämpö koneessa nousee melkein 40 asteeseen -koko ajan täytyy olla säätelemässä pienemmälle.
Just nyt pitää tulla ongelmia kun haudonta on loppusuoralla! Covatutossa on toi säätöhaitari muutenkin ihan alyttömän suuri; eli kun lampun sammuessa lämpö on 38 astetta niin se lamppu syttyy uudestaan kun lämpö on laskenut 36 asteeseen; no onhan se varmaan niin että munan sisällä ei niin isoa heittelyä -mikähän se mahtaa todellisuudessa olla se munan lämpötila...

Nyt vasta huomasin kysymyksen.Pirjo kirjoitti:Tuo alkaa jo kuulostamaan sellaiselta mitä olen ajatellut; onko toiminut hyvin -lämpöjen ja kosteuksien kanssa?Xaus kirjoitti:Mulla oli Rcomin 24-koneessa 20 ankanmunaa. Ei nyt vastannut kysymykseen, mut ehkä jotain osviittaa...

Nyt olis pikainen kysymys johon en löytänyt mistään tietoa; saako Octagon hautomakoneeseen varaosia esim. termostaattia tai lämpövastusta!
hautomo.net sivuilla ei ainakaan selvinnyt asia -mistä tietoa

Eikö kukaan tiedä??Pirjo kirjoitti:Nyt olis pikainen kysymys johon en löytänyt mistään tietoa; saako Octagon hautomakoneeseen varaosia esim. termostaattia tai lämpövastusta!

Entä jos kysyt maahantuojalta. Mulle ainakin vastasi tosi nopeasti sähköpostiin kun kyselin pääsiäisen tienoilla.
Laita sähköpostia hautomo nettiin.Sieltä tulee vastaus nopeasti. Itsellä mini eco lakkasi toimimasta. Seuraavana päivänä oli jo uusi kone laitettu postiin ja laitan rikkontuneen tilalle tutkittavaksi kun siinä vielä takuu. Hyvää palvelua.Octagon koneet toimineet moiteettomasti.
Nyt on tilattu uusi kone kun meni hermo tuon vanhan kanssa.
Tänään on laskettu aika ensimmäisille munille -tässä sitä odotellaan naama kiinni koneessa, koska siellä alkaa tapahtua...
Tänään on laskettu aika ensimmäisille munille -tässä sitä odotellaan naama kiinni koneessa, koska siellä alkaa tapahtua...
Kolme tipua kuoriutunut -muutama vielä kuoriutumatta; näyttää siltä että onnistumisprosentti on fifty/sixty
Osa kuollut jossain matkan varrella...
Seuraavaksi jätän ankan munat pesiin; näyttäisi siltä että uudessa tarhassa on hautomaviettiä kun munat on peitelty
...ja saan kertoa jo nyt salaisuuden; meille tulee PAIMENKOIRA Border Collie
...no se on pentu että se täytyy kouluttaa, mutta pääseehän pikkuinen ainakin luonteen piirteitään harjoittelemaan.

Osa kuollut jossain matkan varrella...
Seuraavaksi jätän ankan munat pesiin; näyttäisi siltä että uudessa tarhassa on hautomaviettiä kun munat on peitelty

...ja saan kertoa jo nyt salaisuuden; meille tulee PAIMENKOIRA Border Collie

Tässä ne nyt ovat; Kallen ja Jasminin/Fannyn jälkeläisiä vuorokauden vanhoina -hauskan värisillä jaloilla

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us