Re: Meille kuoriutuu kanatipuja!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Lyydia

Re: Meille kuoriutuu ankkatipuja...

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Mahtuu 15 ankan munaa.Laitoin juuri munia koneeseen.
Xaus

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Mulla oli Rcomin 24-koneessa 20 ankanmunaa. Ei nyt vastannut kysymykseen, mut ehkä jotain osviittaa...
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Xaus kirjoitti:Mulla oli Rcomin 24-koneessa 20 ankanmunaa. Ei nyt vastannut kysymykseen, mut ehkä jotain osviittaa...
Tuo alkaa jo kuulostamaan sellaiselta mitä olen ajatellut; onko toiminut hyvin -lämpöjen ja kosteuksien kanssa?
Pirjo

Helmi rakentaa itselleen pesää ankkalan nurkkaan -ja minä siivoan sen pois joka aamu :smt022
Joutuvat ensi viikolla muuttamaan niin ei nyt voi pesää rakentaa :smt018

Vajaan viikon päästä kuoriutunee tipuset :smt041 -...en pysy enää nahoissani -vaikka luulin että kyllä tää jännitys sitten ohi menee kun on muutamat kuoriutumiset nähnyt, mutta EI aina vaan jännittää ihan kuin eka kerralla :smt048
Pirjo

...nyt Covatuton kanssa ongelmia :smt013
Kun huoneen lämpö nousee päivisin niin lämpö koneessa nousee melkein 40 asteeseen -koko ajan täytyy olla säätelemässä pienemmälle.
Just nyt pitää tulla ongelmia kun haudonta on loppusuoralla! Covatutossa on toi säätöhaitari muutenkin ihan alyttömän suuri; eli kun lampun sammuessa lämpö on 38 astetta niin se lamppu syttyy uudestaan kun lämpö on laskenut 36 asteeseen; no onhan se varmaan niin että munan sisällä ei niin isoa heittelyä -mikähän se mahtaa todellisuudessa olla se munan lämpötila... :smt017
Xaus

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Pirjo kirjoitti:
Xaus kirjoitti:Mulla oli Rcomin 24-koneessa 20 ankanmunaa. Ei nyt vastannut kysymykseen, mut ehkä jotain osviittaa...
Tuo alkaa jo kuulostamaan sellaiselta mitä olen ajatellut; onko toiminut hyvin -lämpöjen ja kosteuksien kanssa?
Nyt vasta huomasin kysymyksen. :oops: On toiminut hyvin, kerran alkoi piipata, kun oli otettu verho pois koneen edestä, niin aurinko kuumensi liikaa. Mut ilmoitti siitä itse, olisi jäänyt multa huomaamatta muuten...
Pirjo

Nyt olis pikainen kysymys johon en löytänyt mistään tietoa; saako Octagon hautomakoneeseen varaosia esim. termostaattia tai lämpövastusta!
hautomo.net sivuilla ei ainakaan selvinnyt asia -mistä tietoa :smt017
Pirjo

Pirjo kirjoitti:Nyt olis pikainen kysymys johon en löytänyt mistään tietoa; saako Octagon hautomakoneeseen varaosia esim. termostaattia tai lämpövastusta!
hautomo.net sivuilla ei ainakaan selvinnyt asia -mistä tietoa :smt017
Eikö kukaan tiedä?? :smt017
onnikas

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Entä jos kysyt maahantuojalta. Mulle ainakin vastasi tosi nopeasti sähköpostiin kun kyselin pääsiäisen tienoilla.
Lyydia

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Laita sähköpostia hautomo nettiin.Sieltä tulee vastaus nopeasti. Itsellä mini eco lakkasi toimimasta. Seuraavana päivänä oli jo uusi kone laitettu postiin ja laitan rikkontuneen tilalle tutkittavaksi kun siinä vielä takuu. Hyvää palvelua.Octagon koneet toimineet moiteettomasti.
Pirjo

Nyt on tilattu uusi kone kun meni hermo tuon vanhan kanssa.
Tänään on laskettu aika ensimmäisille munille -tässä sitä odotellaan naama kiinni koneessa, koska siellä alkaa tapahtua...
Pirjo

Kolme tipua kuoriutunut -muutama vielä kuoriutumatta; näyttää siltä että onnistumisprosentti on fifty/sixty :smt022
Osa kuollut jossain matkan varrella...

Seuraavaksi jätän ankan munat pesiin; näyttäisi siltä että uudessa tarhassa on hautomaviettiä kun munat on peitelty :smt003
...ja saan kertoa jo nyt salaisuuden; meille tulee PAIMENKOIRA Border Collie :smt041 :smt041 :smt060 ...no se on pentu että se täytyy kouluttaa, mutta pääseehän pikkuinen ainakin luonteen piirteitään harjoittelemaan.
Pirjo

Tässä ne nyt ovat; Kallen ja Jasminin/Fannyn jälkeläisiä vuorokauden vanhoina -hauskan värisillä jaloilla :smt003

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Viktoria

Viesti Kirjoittaja Viktoria »

Onnea pikkuisista Pirjo! Ihanat kalossit! :smt005
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Onpas ihania :smt007 .
Vastaa Viestiin