Beanin Piikkiöläiset ja muut

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
harrastaja

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

mun mielestä sisu on kukko :smt017
Bean

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja Bean »

Kyllä Sisu on minunkin mielestäni kukko, mutta emäntä halusi varmistuksen asiantuntijoilta, eli Teiltä. Kiitoksia vastauksista. Teidän tuntemukseen voi näköjään luottaa, sillä tänään Sisun sukupuoli sitten viimeistään varmistui kun oli ensimmäistä kertaa kiekunut....oli kuulemma ollut ruma ääni. :smt005
Bean

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja Bean »

Kuvia Piikkiöläisistäni ja Valkoisista Leghorneista:
Kanat pihamaalla vapaana
Kuva

Rusina
Kuva

Pippuri
Kuva

Pippuri ja taustalla hänen Elvis-isänsä
Kuva
Kuva

Sisu-Kukko
Kuva
Kuva

Rusina ja Toffee
Kuva

Hunaja...tipuista pienin
Kuva

"Et tule kuvaamaan...kylpeminen kesken"
Kuva

Painoseurantataulukko Rusinasta, Mantelista, Pippurista, Toffeesta ja Hunajasta:
Kuva
Rusina

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja Rusina »

IHANIA!!! :smt005 :smt005 :smt023

Kyllä mulla on nätti kaima, ihan mun näkönenkin, varsinkin kampaus. :smt043
Suwitsu

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Pippurin kuva aivan ihana :smt007 (haloooo.. Kuka siellä?)
Bean

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja Bean »

"Hei, saanko esittäytyä? Olen Luumu ja olen 2vrk vanha. Minä olen tuo oikeanpuoleinen, jolla on jalat :smt002 "
Kuva

Kuva

Kuva
Bean

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja Bean »

Rusina on poistunut tänään keskuudestamme... :smt010

:angel13:

Olimme kummitytön synttäreillä ja poikamme oli kotona eläinten kanssa. Hän oli mennyt katsomaan tipuja ja huomannut kanahaukan menneen puuvajaan, jonne tiput olivat menneet nauttimaan ilta-auringon lämmöstä. Poika oli hätistänyt haukan pois tipujen luota, mutta Rusinaa ei enää hätistely auttanut...Haukka oli jo tehnyt tehtävänsä. Muut tiput eivät tajunneet mennä heti karkuun, mutta pojan hätistely peloitti tiputkin kukkapuskien alle ja nuorikkomme Maks, Kultu ja Pisama olivat onneksi auringonkukkien alla piilossa. Valkoiset kanat sekä maatiaiskanat olivat kukkojen varoituksella jo ehtineet onneksi sisätiloihin.... Haukka oli mennyt toiseen isoon piharakennukseemme sisälle, jossa harhaili eri huoneissa, välillä lennellen ikkunoihin ja välillä taas pihaa kiertäen istahtanut puuhun. Onneksi poika oli koiran kanssa ahkerasti huudellut koko ajan ja yrittänyt häätää haukkaa pois...Onneksi haukka lopulta oli lähtenyt piharakennuksesta, eikä takaisin palannut. Syy siihen miksi haukka meni piharakennukseen oli SISU. Sisu oli onneksi mennyt piharakennuksen yläkertaan piiloon ja täten selvisi haukan kynsistä. Selvisimme siis onneksi vain Rusinan menetyksellä, mutta harmittaa tosi paljon...olihan hän meidän oma kesy lemmikkimme, joka mielellään tuli toisten tipujen kanssa meidän syliimme. :smt022

Hautasin Rusinan suuren kiven alle ja laitoin pihlajanmarjatertun kiven päälle...Lepää Rusina rauhassa!
Kuva
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4449
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Itkujen itku, että noin kävi Rusina-ressukalle :smt022 Melkoinen tapaus, että haukka uskalsi mennä ihan sisätiloihin.
Bean

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja Bean »

Niinpä. Aika rohkea ja sitkeä haukka kun kävi kahden eri rakennuksen sisällä ja muutenkin kierteli tunnin ajan pihapiirissä. Onneksi poika jaksoi huudella lähes tunnin ja sai lopulta ajettua haukan pois.... Eilinen meni hieman itkeskellen, koska nää meidän tämän vuotiset tipumme kun ovat lähes perheenjäseniä, lemmikeitä kuitenkin ja toinen pojistamme on viettänyt aikaa tipujen aitauksessa päivittäin useita tunteja.

Onneksi siis muut säilyivät hengissä. Ehkä opimme jatkossa olemaan entistä varovaisempia ja tarkkaavaisempia. Kaikella on tarkoituksensa ja ehkä näin pitikin tapahtua....itse ainakin uskon siihen, että kaikella on tarkoituksensa, vaikka aina sitä ei jaksa ymmärtää...


Vaimo ja poika näkivät tänään vielä haukan lentelevän, mutta enää ei onnistu. Pidämme kanoja sisätiloissa toistaiseksi, kunnes saamme tehtyä myös maatiaisten aitaukseen suojan ylhäältä päin tulevilta hyökkäyksiltä. Valkoisten aitauksessa jo verkkokatto onkin..
kanamummo

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Osanotot! Voi Rusina parka! :smt009
Bean

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja Bean »

Kiitos Hiltahelikopteri ja kanamummo. Täytyy viikonloppuna katsoa jos vaikka ostaisi kanaverkkoa sen verran, että saa rakennettua kunnon suojat aitausten päälle, sillä tuo rastasverkko ei oikein vielä vakuuta minua sen vertaa, että uskaltaisin kanoja aitaukseen päästää. Eihän tuo yksi verkko edes riittänyt ihan koko aitauksen alueelle suojaksi. Elviksen ja Bondin porukat siis saavat nyt nauttia syksyisistä ilmoista sisätiloissa, ainakin lauantaihin asti.

Luumu emännän hiuskoristeena :smt054
Kuva
kanamummo

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Kalenteriin pimeimmälle lokakuulle lämpöä tuomaan? :smt050
raakku

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja raakku »

Huikea kuva! Aattele, kun Luumu tottuu tuohon koristeena olemiseen ja kasvaa isoksi :smt005 Voipi olla, että muotihuoneistot maailmalla tarttuvat aiheeseen.
Bean

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja Bean »

Luumu näköjään on mieltynyt olemaan hiuskoriste tai ainakin pään lämmittimenä... :smt005
Kuva
Olisikohan Luumu kukko? Muut tiput Sisua lukuunottamatta kun ovat kaikki olleet kanoja. Mahtaako kanojen iällä olla jotain merkitystä tipujen sukupuoleen? :smt017
kanamummo

Re: Beanin Piikkiöläiset

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Tätäkin on joskus mietitty. Missäs se olikaan täällä jossakin? :smt017
Vastaa Viestiin