UUSI IB-tauti tila löytynyt

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
minnimanni

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja minnimanni »

Koskaas se virallinen tiedote asiasta on tulossa!
Kyllä tuli helpotuksen itku tästä uutisesta :smt022 :smt040 :smt038
Katti

Viesti Kirjoittaja Katti »

Virallista tiedotetta odotellessa....

Onhan tämä helpottavaa, mut vielä en tee voltteja, vaiks hyvältähän tuo "epävirallinen" uutinenkin tuntui :smt041

Meillä on ihan uus juttu tämä kanaharrastus. Tipuset (2 vrk:n ikäiset) :smt060 , ovat asustelleet meillä vasta 14 tuntia.
uusikananen

Viesti Kirjoittaja uusikananen »

Mistä, lautapihti, sai puhelun? Mietin, et jos Evirasta, niin soittavatko kaikille positiivisille??
vetehinen

Viesti Kirjoittaja vetehinen »

MAHTAVAA!!!! :smt038 UPEAA!!!
Tehtiin sitten eläinlääkärin kanssa vissiin tunti aamulla töitä verinäytteiden eteen ihan turhaan!? Tietenkin toivoisin, että tutkisivat nyt, kun kerran näytteet tuli otettua ja sekä minun että eläinlääkärin aikaa meni - puhumattakaan kanojen kiusaamisesta...
viki1970

Viesti Kirjoittaja viki1970 »

Tosi hyvä, jos homma laukes ilman suurempia "sotia" ja kaikki pahimmat epäilykseni ja ajatukseni olivatkin niitä suuria PELKOTILOJA ...parempi niin :smt041
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Mun kyl pitää tunnustaa, et mä ainakin soitan Eviraan heti, kun julkasevat tiedotteen siit IB:stä. Mun näytteet on tutkittava. Ihan vaan periaatteesta, koska ei se mun mielestä mitään huvia ole, et järjestän itselleni päivällä vapaata kun eläinlääkäri soittaa aamulla klo 8, et samana päivänä testit ennen klo 14:sta. Ne on tutkittava ja piste. Tää on ihan pelleilyä. 5.5 löytynyt viimesin pos tulos, sivut päivittämättä ja nyt se tautitilanne suomessa sivu on tyhjä.
rilla

Viesti Kirjoittaja rilla »

No niin. Ja mä odotan eläinlääkäriä! Kiva. Tipalle meni ja stressi on ollu kai turhaa. :smt013
uusikananen

Soitin just Eviraan ja odotan et soittaa joku tutkija kohta takasin. Toivottavasti antaa selkeen vastauksen. Laitan heti tietoo sitten.
uusikananen

TeijaR soittikin juuri. Oli soittanu Eviraan ja kyllä, KAIKKI RAJOITUKSET ON POISTUNEET- SAA MYYDÄ VAIHTAA JA OSTAA . :smt041 :smt041 ISON miinuksen annan tiedottamiselle!!!!! Muuten elämä hymyilee taas!
Muokkaan vähän, soitti se tutkija. Eli mitään lainsäädännöllistä rajoitusta ei ole, mutta omassa toiminnassaan kannattaa tiedostaa, jos on positiivinen tila ja se, että virus leviää edelleen, oli rajoituksia tai ei. Eli maalaisjärkeä käyttäen.
Viimeksi muokannut uusikananen, 11 Touko 2011, 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rilla

Viesti Kirjoittaja rilla »

Puhuin läänineläinlääkäri Heurun kanssa. Tilanne on tämä. Evira ei jatka testauksia, tai käytännös valtio ei maksa enää niitä. Mulla voi testata kevennetysti, et otetaan vaan muutamasta kanasta, kun testaus oli jo sovittu. Ja kyllä mä uskon, et ib löytyy. Kun mietin noita mun kontakteja. :smt024
vetehinen

Viesti Kirjoittaja vetehinen »

Selviskö se, testataanko jo otetuista näytteistä, vai meneekö ne nyt ihan hukkaan?
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Kaikki jo otetut testataan. Soitin nimittäin asiasta. ja munkin kanoissa on IB, eli sit eiku eroomaan säilyttäjälistalta...
saralele

Viesti Kirjoittaja saralele »

Jos on IB niin pitääkö erota säilyttäjälistalta??
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

No ei kait kukaan pakota eroomaan, mut minkä ihmeen takia pitää säilyttää sairautta?
Maatikko

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

^Toisaalta eikös me säilytetä marekiakin? :smt002
(tai siis henkkoht ei oo tullu vielä meidän pikkukanalassa vastaan, mut noin niinku yleisesti)
Vastaa Viestiin