Ulkonapitokielto 2012

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Tuulia

Re: Ulkonapitokielto 2012

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

petskin kirjoitti:^Olisipa jokaisella kaupungilla/kunnalla yhtä mukava eläinlääkäri. On se kyllä kummallista kuinka on eläinlääkäristä kiinni, että saako kanoille
ulkoiluluvan ulkonapitokiellon aikana :roll: , jotkut eläinlääkärit tuntuvat olevan joskus jopa ihan pihalla kaikista erikoissäädöksistä...
Mä tein ilmoituksen ja sain vieläpä kuittauksen (kiitos ilmoituksesta) parin päivän sisällä.

Tarhat katettu rastasverkolla eikä maksanut kuin muutaman euron.
tinttu

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Mutta kestääkö toi rastasverkko? Tulikn mieleeni että mun piti soittaa siitä verkostakin...
tinttu

Tilasin just Kivikankaalta sitä havasverkkoa (kiitos tuhannesti ketä sitä nyt ehdottikin!!!) saan kanatarhaan ja jopa kanitarhaan, havasverkon kattoon viidelläkympillä :smt023 Mahtavaa ja kestääkin kuulemma taatusti haukan iskut! Kanatarhasta tulee 650 x 250 ja kanitarhasta 550x250 :smt002 Hitsit kun uskaltaiskin pitää noita kanoja sitten kesällä vapaana... Mutta kun se kanahaukka napsii noita fasaanejakin nurkista. Vai kuinka hyvin vapaat kanat osaavat kipittää piiloon? No, ainakin tän ulkonapitokieltoajan saapi kelvata toi tarha :smt001
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

tinttu kirjoitti:Mutta kestääkö toi rastasverkko? Tulikn mieleeni että mun piti soittaa siitä verkostakin...
Ei kestä, kyllä siitä haukka halutessaan läpi pääsee, mutta riittää tälle yhteiskunnalle että on katettu, nyt ei katsos kiikasta mistään muusta, meillä kun ei ole haukat vierailleet ainakaan vielä.
tinttu

Onnekas olet ettei ole haukat teillä kiusana!
viirupöllö

Viesti Kirjoittaja viirupöllö »

Tinttu; mitä tämä havasverkko on? Yritin löytää kivikankaan sivuilta mutta en löytänyt. Meillä on ruskosuohaukka ollut edellis kesinä ja nyt niitä on kaks p****le. Tarhojen päälle olen viritellyt narut kulkemaan 30cm välein ja sen päälle olen laittanut rastasverkon. Läpihän se haukka siitä menee, mutta ei se kyllä pois pääse. Saa sitten virkavalta hakea pois omansa ja maksaa tuhot. Ei kukaan pääse sanomaan, ettei siellä mikään valtion elukkaa ole ollut, kun ei näyttöä ole....Mutta jos järkevään hintaan sais jotain verkkoa joka kestää niin laittelisin.
tinttu

No en löytänyt taas minäkään kun koitin, mutta verkkoa mistä tekevät niitä kalaverkkoja...Ois myös esim jalkapallomaaliverkkoa. Kannattaa suoraan soittaa sinne numeroon!
Jugurtti

Viesti Kirjoittaja Jugurtti »

Niin eli ulkonapitokiellon aikana kanat voivat siis oleilla tarhassa jossa verkko kattona? ei siis tartte olla kunnon kattoa?
Mites tuo verkon silmäkoko? riittääkö 5x5 cm?
pirpeliini

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

viirupöllö kirjoitti:Tinttu; mitä tämä havasverkko on? Yritin löytää kivikankaan sivuilta mutta en löytänyt.
Se havas taipuu muistaakseni muotoon hapaat(havakset). Sen kun laittaa hakuun siihen kivikankaalle ni sillä pitäs löytyy :smt001 Mie ainakin löysin...kun tarpeeks kauan ensin pähkäilin miksei löytänyt haulla havas :smt003
Siinä oli ne numerot ja kaikki mihin soitella...
tinttuli

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

tinttu kirjoitti:No en löytänyt taas minäkään kun koitin, mutta verkkoa mistä tekevät niitä kalaverkkoja...Ois myös esim jalkapallomaaliverkkoa. Kannattaa suoraan soittaa sinne numeroon!
Vahvaa kattoverkkoa:
http://shop.kivikangas.fi/PublishedServ ... roupID=963
Jugurtti kirjoitti:Niin eli ulkonapitokiellon aikana kanat voivat siis oleilla tarhassa jossa verkko kattona? ei siis tartte olla kunnon kattoa?
Mites tuo verkon silmäkoko? riittääkö 5x5 cm?
Ulkonapidosta:
http://www.siipi.net/index.php?option=c ... &Itemid=61
tinttu

Mulle tais tulla pienempää, mutta eiköös tuo piisaa. Kyllä, katettuun tarhaan piisaa katteeksi verkko. Mulle tuleekin kuulemma jo huomenna :smt001 Nopea toimitus!
petskin

Viesti Kirjoittaja petskin »

tinttu kirjoitti:Mutta kun se kanahaukka napsii noita fasaanejakin nurkista. Vai kuinka hyvin vapaat kanat osaavat kipittää piiloon?
Meillä ainakin kanat kipittävät puskien ja puutarha pöytien alle jo lentokoneen nähdessään :smt003 . Pirisevät piiloissaan sitten hiljaa
kunnes lentokone on parin kilometrin päässä.
tinttu

Tuli verkko ja on meinaa napakkaa tavaraa! Ja kevyttä. Vielä kun kerkeis ton tarhankin tekemään että sais sen sit viriteltyäkkin :smt002
millimallikas

Viesti Kirjoittaja millimallikas »

Meillä ovat kanat ulkoilleet vapaana (ei ulkotarhassa,pihapiirissä verkkoaidatulla alueella) jo maaliskuun lopusta asti.Tiesin ulkonapitokiellosta.ja otin riskin kun asumme maaseudulla ja ajattelin ettei ketään kiinnostaa.Mutta ylläri-pylläri!kunnan eläinlääkäri soitti ja sanoi että hän on saanut valituksen että meidän kanat ovat vapaana.
Joku m....u oli ottanut omaksi asiaksi meidän kanat. :smt021
nyt ne köllöttää ulkotarhassa ja ovat ihan ihmeissä. :shock:
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Aamukampa aloitettu. Ei enää montaa päivää jäljellä, niin villit ja vapaat pääsee taas pihalle, LOPPUVUODEKSI :smt005 . Meidän kalkatit, kun ei tuu sisälle edes pakkasella...ja kanat menee kylmäpihattoon lampaitten perässä, josta on vapaa kulku koko ajan ulos.

Ihan tarpeeksi saa juosta, että saa ne edes keväällä kiinni.

Uusille tirpukoille tuleekin sitten pysyväistarha, ettei heti vie supi lastenlasten munantuottajia ja varikset munia. Homma vaan on vaiheessa, kun ei toimi vieläkään jalat sen jälkeen, kun vajaa viikko sitten otin ne lipat kanalan rappusissa. Olis tosiaan ollut nyt muuta hommaa kuin maata punkassa jalat tukisiteessä ja kohollaan. :smt013 .. Mun piti olla huomenna lomalla, mut oonkin saikulla :smt019
Vastaa Viestiin