caysa kirjoitti:Jotenkin tää on niin huvittavaa.... Kaikenlaisia tunnuksia ja lupia pitää olla, viranomaisille pitää ilmoittaa sitä ja tätä. Kuitenkaan viranomaiset itse ei tiedä asiasta juuri mitään. Olisikohan tätäkin pitänyt valmistella hieman paremmin ja infota esimerkiksi kuntien virkailijoita ennakkoon?? Tai ainakin kieltää se heinien poltto
Meinaan kyllä kehystää nämä lappuset

Todellakin näin
Itse olen vähän epäluuloinen näiden paperien ja rekisteröitymisien kanssa, mutta eläintautien kannalta on kyllä perusteltu juttu. Myönnettäköön, että en ihan heti viitsinyt mennä niiden lappujen kanssa virastoon, mutta nyt ovat kyllä jo kiltisti rekisterissä. Täälläkin viranomainen ihmetteli että mikäs lappu tämä tämmöinen on, kun vein paperin hänelle. En kyllä muista lähettivätkö minulle sieltä mitään tositetta

Suhtautuivat siellä tähän harrastekanojen rekisteröintiin vähän vitstinä ja turhana paperien pyörittämisenä. En kyllä tajunnut sitä pitopaikkalappua tehdä, eivätkä tajunneet siitä mitään tuolla virastollakaan sanoa

SE tässä on mielestäni kyllä aivan V***N typerää, että harrastajan pitäisi itse tietää mitä lappuja täytetään ja miten kun viranomaiset ei tiedä. Jos joku pakkorekisteröityminen on, niin harrastajia pitäisi opastaa, eikä niin että harrastajat opastavat

Ja miksi harrastajien täytyy ottaa tämä niin vakavissaan, kun viranomaisetkaan eivät ota?
Mutta mutta, mitenkäs sen lintumäärän suhteen sitten on? Pitääkö niitä muutoksia johonkin ilmoittaa ja jos niin miten? Ja jos tulee uusia lintulajeja, pitääkö ne ilmoittaa muutoslomakkeella? Kun meille tuli kalkkunoita, vein muutoslomakkeen virastolle ja täti oli ihan ihmeissään että mitä, sähän olet jo rekisteröitynyt siipikarjan pitäjäksi, mitä sä tällasta tänne tuot? Lupasi kuitenkin yrittää lisätä sen johonkin koneelle...
Loppujen lopuksi... Kai tärkeintä on että tiedossa on että tilalla on siipikarjaa, niin voidaan infota jos on tautiepidemioita yms, ei kai sen eläinmäärän (ja ehkä lajienkaan) niin väliä ole tautien torjunnan kannalta?
Ihan heittona muuten, kun koirilla ja monilla muilla lemmikkieläimillä erilaiset vapaaehtoiset järjestöt hoitavat eläinten rekisteröitymistä, mitenköhän tämmöinen olisi toiminut vaihtoehtona tälle valtion asettamalle rekisteröintipakolle näiden siivekkäiden kanssa? Ihan noin niinkuin ajatusleikkinä