Hanhenmunia!

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Lyydia

Re: Hanhenmunia!

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Taas on jännät paikat.Kolmessa munassa on jo särö :smt001
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Oi oi!! Kuvia sit :smt007
tinttuli

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

:smt023 kaikki peukut pystyyn Lyydian munille :smt023
Lyydia

Pittää alkaa peukut pystyssä nukkumaan :smt023 ei tuota konetta jaksa koko yötä tuijottaa.Kaippa ne aamuun mennessä on kuorestaan ulos päässy :smt002 Kaikissa neljässä munassa on särö ja yhestä jo nokka näkkkyy.Perskule kun tuo työ haittaa harrastuksia niin on pakko alkaa nukkumaankin :-"
On tämä kyllä kuoriutumista koko kevät.Koiran pitäs kohta synnyttää,tipuja tullee millon mitäkin.Mutta tärkein on toukokuu ja silloin minusta tullee mummo ihan oikea kanamummo :smt055 Kun on aikonaan alottanut omien lasten teon pääsee näin nelikymppisenä nauttimaan kanamummona olemisesta :smt038
Viktoria

Viesti Kirjoittaja Viktoria »

Peukku!
Lyydia

Hip hurraa :smt041 minua odotti kotona pikkuinen hanhi,siellä se koneessa törötti.Toisesta munasta jo nokka näkyy ja kahdessa muussa särö :smt054 Mites nuo nyt saadaan pysymään hengissä :smt017 Oon aivan innoissaan :smt003 Kertokaa ihmeessä hanhia aiemmin hautoneet,mulle ihan eka kerta.
tinttuli

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Onnea Kuva

Lämpölampun alle. Ekaksi tarjosin keitettyä munankeltuaista. Sitten pikkupunahelttaa ja silputtua salaattia olen antanut ja vettä niin ettei hukkumisvaaraa ole.
Viktoria

:smt041 HURRAAA!
Lyydia

Vielä ensi yö peukut pystyssä pitää nukkua :smt023 Kaksi kovasti yrittää tulla nokka näkkyy ja piipitys kuuluu kolmaskin säröilee.Ensimmäinen on jo lämpölampun alla.
Mirja V

Viesti Kirjoittaja Mirja V »

:smt043 Hyvä, Lyydia!!!
Minä voisin vaikka ampua itseäni jalkaan: siitä koneellisesta, joka sähkökatkon yhteydessä kylmensi munat, heitin ison osan hanhenmunista pois ja mies jätti ankanmunat vielä koneeseen ja pari hanhenmunaa ja nyt sitten ne ankat kuoriutuu!! Eli vaikka munat pääsisi loppuvaiheessa jossain vaiheessa jäähtymään, niin peli ei ole menetetty - tuli tämäkin opittua kantapään kautta :smt021
Olen siis syöttänyt hanhenpoikasille salaattia pikkusilppuna saksilla paloitettuna ja pikkupunahelttaa on ollut tarjolla ja vettä tietysti. Jotkut alkaa heti napsia salaattia itse, joillekin saa vähän tyrkyttää.
Lyydia

Viime yönä sitten keittelin kuoriutumiskahvia kolmen aikaan kun satuin heräämään :smt030 Kaksi oli jo lisää sitten kuoriutunut.Nyt enään se viimeinen yrittelee kuoresta pois,pitäisköhän auttaa?Nyt päivällä ne jo jaksoivat seistä ja vettä ainakin juovat.Ovat kyllä niin reippaita :smt001 Ei muuta kun tuo viimeinenkin kuoriutuisi saisin pestä koneen ja laittaa uudet tuoreet munat koneeseen :smt045
Lyydia

Eipä tarvinut viimeistäkään auttaa.Sieltä se oli tullut ihan itsestään kun olin tallihommissa.Mahtavaa miten nuo toiset on jo pörröisiä :smt060
Mirja V

Viesti Kirjoittaja Mirja V »

Laittakaa pienokaisista kuvia, jos onnistuu :smt055

Kauhean monet haluaisivat tähän aikaan vuodesta omia hanhia ja kyselevät poikasia tai munia haudottavaksi. Olisi tosi kiva myydä, jos niitä putkahtaisi samaan tahtiin kuin kanan/ankan tmv
poikasia.

Antaisin kyllä ohjeeksi, että ostakaa ihmeessä hanhet silloin kun niitä on tarjolla. Ei nimittäin
loppukesästä/syksyllä ollut mitenkään paljon kyselijöitä, silloin kun itse olin lopulta saanut niitä
poikasia myyntiin muutaman. Pitäähän niille kuitenkin se talvipaikka olla myös valmiina, ennen
kuin niitä hankkii.

Nyt ovat olleet munat hedelmöittymättömiä, joten tyhjästä on paha nyhjästä. Kone kuitenkin on
käynnissä ja odotus kova, munia tulee nyt vain 0-1/vrk eli ilmeisesti vain yksi Risto-niminen rouva
munii. Jotain pitäisi kesän varalle keksiä, että saisi pidettyä varikset pois hanhenmunien kimpusta... :smt017
Lyydia

Hanhen munille on tosiaan kysyntää nyt.Mutta mistä johtuu että nyt koneessa olevat näyttäis olevan hedelmöittymättämiä? Edellisestä haudonnasta kaikki kehittyi poikaseksi asti.En osaa laittaa kuvia on niin helkkarin monimutkainen.Facebookin munanettiin olen laitanut :smt001 Nuo poikaset on uskomattoman ihania ne on niin hauskoja kun on jo noin pienenä niin hanhimaiset eleet.Kaula pitkällä muka ollaan kun menen lähelle :smt055
Itsekkin ostin hanhet loppukesästä ja en oo katunut yhtään että tuli hankittua :smt055
Viktoria

Kuinka hyvin olette nähneet kuoren läpi läpivalaistessanne hanhenmunia? Yritin tutkailla n. viikon koneessa olleita munia, mutta en erottanut mitään liikettä tai tummempaa pistettä. Olivat tosin aika vanhoja ja kevään ensimmäisiä munia...
Vastaa Viestiin