Tipsin ankkahaudonta 2011

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Ankkavaavit voivat hyvin! Tajusin sinä iltana kuin olin tuon yhden vaakun jalat sitonut, että mulle sattui suomennusvirhe eikä jalkojen sitomisohej tarkoittanutkaan rautalankaa vaan tavallista lankaa.. no onneksi se oli muovitettua ja siten ei hangannut. Otin rautalangan pois, ja jalat olivatkin jo palautuneet normaaleiksi :smt008

Voi tulla tiukat paikat valkata itselle kaksi naarasta :smt017 Monta niin ihanaa tipiä mahtuu joukkoon :smt050 Nyt olen ihan lääpälläni tuohon kirjavaan laikulliseen, sekun tulee yleensä ekana paikalle ja antaa kosketella. Vähäns ellainen typymäinen, eli muistuttaa edesmennyttä Typy-tyttöankkaamme, ei vain ole ihan niin ADHD. TOivottaasti on tyttö.. jos edellisestä haudonnasta oppimani juttu pitää paikkaansa, että tyttötiput ovat aktiivisempia, niin sitten tämä olisi tyttö. Nimiä ei olla vielä keksitty, kun ei tiedä ketkä jää..
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Räpylälli

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja Räpylälli »

Onnittelut kauniista vaakuista täältäkin :smt001

Ovatko nuo tummat ihan mustia vai näyttävätkö vain kuvissa siltä?
Kauniita ovat nuo kirjavatkin. Minkähän värisiä niistä tulee :smt007
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja tipsi »

2 tumminta näyttää ihan mustilta! Siis räpylöitä myöten, pientä vaaleutta vain rinnassa ja nokan tyvessä. Mutta en tiedä tuleeko niistä mustia vai tumman ruskeita. Riillaa, jos luet tätä, niin onko sulla mustia ankkoja?
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Pirjo

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Mulla ei nyt ole hirveästi kokemusta, mutta tytön ja pojan olen eroittanut aika aikasessa vaiheessa; Jos ovat kutakuinkin samaan aikaan kuoriutuneita niin kukolla on selvästi ollut jykevämpi nokka ja paksummat jalat. Nyt esim mun uusista tipuista luulen HUOM. ´luulen` että on sillä perusteella kaksi kukkoa ja yksi naaras -ja kaikenlisäksi juuri ne kukot ovat kauheita säheltäjiä ja naaras hiljaisempi. No aika näyttää osunko oikeaan :smt017

Yritin katsoa kuvaasi ankoista mutta siinä ei näkynyt jalkoja -joten oli todella vaikea arvailla sen perusteella.
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Viimeksi kun haudoin niin isoin ja jykevin tipu oli tyttö :smt005 Jos ovat samoista vanhemmista niin erottaminen on varmasti helpompaa. Nyt tipuseni ovat kahta eri kokoluokkaa, eli isoja tai pieni, mutta vaikea senkään perusteella sanoa varmasti. Hehe, Pirjo, mä veikkaisin että ne sun kaksi söhelöä oiskin tyttöjä... ainakin mun aiemmat sellaiset ovat olleet juuri tyttöjä.

Missä vaiheessa muuten töyhtö alkaa kehittymään jos ankkavaavi on töyhtöpää? Näkyykö se heti pienestä tipusta? :smt017 Mä olen alkanut epäillä että mun vinopyrstötipu onkin töyhtöpää! Sillä on sellainen pieni nuppi takaraivolla, tosin ei ihan keskilinjassa. Kuulemma selkärankaepämuodostumat ja töyhtö alkaa kulkemaan helposti käsi kädessä, joten siten ei olisi ihme jos töyhtö olisi juuri nimenomaan tuolla tipulla.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Päivitystä: Yksi ankkavaaveista on jo alkanut muuttamaan ääntä (toinen kokomustista), joten on todennäköisesti tyttö. Koon puolesta ja tämän äänen perusteella 4 seitsemästä olisi tyttöjä, toivottavasti niin on oikeasti. Harmi vain että mun suosikkitipu on niin iso että on tod.näk. poika.

Tässä lisää kuvia, tässä 5 vrk iässä. Eka kaikki piiperot:
Kuva


Tässä sitten on etualalla mun suosikku, tuo kirjava. Oikealla takana vaalea, luultavasti tyttö koska on niin pieni. Nimeksi tulee Hilma, ja tämän pidän itse (jos tyttö): Kirjavan nimeksi tulee Lyyli jos se kuitenkin on tyttö, ja se jää kanssa mulle:
Kuva
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
milkkis]

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Meillä ainakin se tupsu oli heti kuoriuduttua tipun päässä.
Pirjo

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

tipsi kirjoitti: Hehe, Pirjo, mä veikkaisin että ne sun kaksi söhelöä oiskin tyttöjä... ainakin mun aiemmat sellaiset ovat olleet juuri tyttöjä.

Missä vaiheessa muuten töyhtö alkaa kehittymään jos ankkavaavi on töyhtöpää? Näkyykö se heti pienestä tipusta?
Voi Tipsi, mä TODELLA toivon hartaasti että olisit oikeassa tuossa tyttö/poika-asiassa! Nyt kokoero on jo niin huima (pikkuiset 12 päivää vanhoja) että oikein hirvittää; ettei se pienin vaan jäis jalkoihin -on kolme kertaa pienempi kuin muut :smt017 -mutta hyvin on ainakin tähän asti pitänyt puolensa.
Munkin edellisellä tipulla töyhtö näkyi heti.

Voi miten ihania ankkoja :smt055 :smt055
...onko tuolla etummaisella kirjavalla jykevämpi nokka noihin muihin verrattuna? -entä jalat? On se vaan jännä seurata ja arvailla pikkuankkoja :smt054
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Tuo etummainen on tosiaan kaikkein jykevin & suurin. Mutta ei sekään aivan 100% varmuutta anna sukupuolesta. Tänään (10vrk siis menossa) toinen tummista teki ihan samaa kosimisliikettä mitä pojat tekee tytöille ja yritti kavuta selkään :shock: :shock: Lienee poika? Olisikin pitänyt yrittää katsoa ketä tämä nuori herrasmies yritti, jospa ne olisivatkin tyttöjä :smt005
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
maunu_muori

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

heh .. tässä me istutaan jäärän kanssa kattomassa noita ankkasii :smt007 ... kehvelin en oo vielä ehtinyt siivouspuuhiin... ollut himpan kiirusta.. ja huomenna taas Jyskylään.. :smt019 .. olis ees mahollista tehä etänä ens viikko , mut ei, kun pakko mennä... :smt011
omena

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja omena »

Kauniita noi vaaleat (tyttö)ankat! Onnea ankkavaaveista :smt060
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Kiitos onnitteluista :smt001

Muoriska: Ei vielä kiirettä, en vielä tiedä kuin yhden sukupuolen. Sulle onkin tulossa valmiiksi kesyjä piiperoita, joille on jo opetettu kutsuvihellys :smt003 Yksi jota epäilen koiraaksi antaa silitellä, ja on muutenkin utelias ja tulee luokse ensimmäisten joukossa. Voi olla että kesällä sua seuraa ankkalauma perässäs sinne sun tänne :smt023
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
maunu_muori

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Älä ... ihan kun noita perässähiipiöitä ei olis... kehveli, että joskus ahistaa.. kun toi aikuinen pässikaarti pyrkii syliin...niin että kyllä siinä parit pikkuvaakut menee samassa satsissa IHAN HUOMAAMATTA :smt005 .. no jos ne pässit ennen sitä pääsis jo paremmille laitumille :smt027
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Jee! Äänestä päätellen alkaa näyttää siltä ettö tuo kirjava olisi tyttö! :smt055 :smt060 :smt050 Vaikka on kokoa jätti! Tai mitä nyt kaksiviikkoisen äänestä voi kuunnella :smt003 Tällä hetkellä näyttäisi siltä että kumpikaan vaalea ei kuitenkaan olisi tyttö :smt017 Yksi tummista, kaikkein seurallisin, on kanssa poika. Muut neljä olisivat tyttöjä (yhden ääntä en ole vielä kuullut kunnolla, mutta se on tosi pienikokoinen). Toinen vaaleista on pieni, eli jos jää pojaksi niin koosta on oikeasti vaikea tehdä johtopäätöksiä sukupuolten suhteen.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tipsin ankkahaudonta 2011

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Milloinkahan lämpölevyn voisi muuten ottaa pois piiperoilta, ovat nyt latialämmitetyssä tilassa jossa n. 22 astetta latian rajassa. Nukkuvat nyt pariviikkoisina aina silloin tällöin levyn alla, mutta ovat aika usein muualla kasassa. Levy vain vie tilaa poikaslaatikossa, kun ovat niin isoja nuo vaavit jo.

Muutaman viikon sisään siis tulee multa lämpölevy myyntiin, vain yhdellä pesyeellä käytetty, ajattelin hinnaksi n. puolta siitä mitä maksoin (eli. n. 20 euroa) + postikulut päälle, jos jotain jo kiinnostaa :smt002
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Vastaa Viestiin