http://www.farmit.net/tarttuva-keuhkopu ... dus-eli-ib
Meillä yritettiin siis ottaa tänään verikokeet, mutta eipä mennyt lähimainkaan siihen koeputkeen…lopputuloksena neljällä testi-kanalla kainaloissa isot mustelmat (minun murjaisema vitsi: näillähän on nyt ihan selvästi ainakin sinisiipitauti

Taas lainaan 1970-luvun Siipikarjan taudit - kirjaa…”Kerran taudin läpikäytyään eläimet saavat kestävän, elinikäisen immuniteetin eikä näistä eläimistä onnistuta enää kuukauden kuluttua eristämään virusta laboratoriomenetelmin.” Pohdin, että siksikö ei testata nyt muita kuin lähiajan kontaktitiloja, kun niissä nykykaavakkeissakin on vain 30 vrk:n kontaktikyselyt? Vai oiskohan nykyisin keksitty uusia labrakokeita, että saataisiin myös vanhat tartunnat selville? <-Tämä tuli mieleen smarin viestistä.
Vaikka meidän omat kokeet menikin nyt pipariksi, niin sain tasantarkkaan selville sen, ettei kukaan voi määrätä yhtään IB-positiivista kotkoa lopetettavaksi eikä kukaan voi tulla lopettamaan niitä, kuten on jo useammasti tullut tässä ketjussa todettua.
Tokihan sen kaikki ymmärtää, että niille harrastetiloille, joista on myyty kanoja vilkkaastikin eteenpäin ihan siksi, että saadaan levitettyä kotikotkoja mahdollisimman monille (uusille harrastajille tai uutta verta entiseen parveen haluaville), tämä karanteeni on kova ja vakava paikka. Minua itseäni harmittaa suunnattomasti se, että tämän kivan ja eettisen harrastuksen levittäminen tuli nyt näin näin vaikeaksi.
(Itsestäni en siis todellakaan puhu, koska minun siitosmunien myynti on ollut tasan 40 kalkkunanmunaa ja eläissäni olen myynyt vain viisi kanaa…kukkoja jonkin verran enemmän. Mä itse lopetin siitosmunien myynnin ja kanojen myynnin n. vuosi sitten, koska elikoiden myynti ei ole ollenkaan minun laji...olen siihen ihan liian herkkis.)