Keskustelua ja pulinaa kalkkunoista
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Keskustelua ja pulinaa kalkkunoista
Mik tuleeks sulle vielä kalkunmunia? Mä voisin ostaa niiden kukkeleiden mukaan muutaman siitosmunan 

Ai sulla se kolmaskin hautoo
Eiks sulla oo nyt konehaudottuja siellä, niitä pieniä? Onnistuukohan sellasten siirto vai pystyykö ne siirtää vasta isompina? (ja myytkö ees niitä pieniä
)

mulla on nyt 4 konehaudottua. Ja en uskalla nyt myydä, koska lupas taas kovat pakkaset. Mulla ei ole mitään keinoa kuljettaa, en saa pysymään lämpösenä.
Kuis kaukana rauma on teistä? Jos mä 3 vkon kukuttua ajelen raumalle? 2 noista voin myydä ja lisää pitäis kuoriutuu 13, 17 ja 2 pvä. Tjsp.
Kuis kaukana rauma on teistä? Jos mä 3 vkon kukuttua ajelen raumalle? 2 noista voin myydä ja lisää pitäis kuoriutuu 13, 17 ja 2 pvä. Tjsp.
No ei se nyt mahdottoman kaukana ole. Keskustelen siipan kanssa ja palaan astialle 

Ne ei näytä yhtään kalkkunalta, mutta eittäin suloselta
Pieniä untuvapalleroita 

Onnea pikku kalkateista!
Meillä ei nyt näytä tilanne ihan yhtä valoisalle. Ainakin puolet munista näyttäisi menneen kesken mutta onhan siellä vielä 10 miltä voi vielä jotain toivoa 

ja kukaan ei kyl tajuu, mitä äsken kävi. Sain omenalta eilen tyrniksien siitosmunia. Kävin äsken laittamassa ne koneeseen, ja kone tietenkin työhuoneessa kalkkutipilän vieressä. Just ku olin latonut munat koneeseen ja käännyin ottamaan kannen, niin 7,9 kg kollikattia hyppäs siihen munien päälle, säikähti aiheuttamaansa sekasortoa, suoraan päin tipilää joka kellahti ja luukku auki ja yks kalkunpoikanen ulos tipilästä ja kolli nappas se välittömästi. Ja se oli just se kalkku, jota paijasin sylissä eniten.
Eli nyt vaan 3 poikasta. Vkl pitäis kalkkujen alta kuoriutuu. Ja lupas mehevät pakkaset. Joten teen semmosen ratkasun, et siirrän viiriäisiltä lämmittimen kalkkulaan. Noilla pakkasilla pääsee ulkorakennus pari-kolme astetta pakkaselle. Viirut saa pärjätä, vien niille sit useemman kerran lämmintä vettä päivässä.
Kalkkulan pidän plussalla, ku pelottaa, et nää ensikertalaiset ei osaa olla riittävän huolellisia pikkusten kanssa.
Eli nyt vaan 3 poikasta. Vkl pitäis kalkkujen alta kuoriutuu. Ja lupas mehevät pakkaset. Joten teen semmosen ratkasun, et siirrän viiriäisiltä lämmittimen kalkkulaan. Noilla pakkasilla pääsee ulkorakennus pari-kolme astetta pakkaselle. Viirut saa pärjätä, vien niille sit useemman kerran lämmintä vettä päivässä.
Kalkkulan pidän plussalla, ku pelottaa, et nää ensikertalaiset ei osaa olla riittävän huolellisia pikkusten kanssa.
Voi harmi
Mä oon kaks kertaa onnistunu pelastaan kissan suusta tipulapsen, nopeita ne on. Toisella kerralla avasin hautomakoneen kannen niin saman tien suu kävi. Onneks olin itekin nopee eikä tipulle sit tapahtunu mitään.

joo, en kyl ehtinyt siihen tilanteeseen ollenkaan. Ja sun munista särky vaan yks. Toi kissa on semmonen, et se tunkee kanalaanki ja sen saa komentamalla ulos. Eikä se korvaansa lotkauta noist tipuista, ku ovat häkissä. Mut näköjään, ku tipu sinkoo suoraan suun eteen ja räpiköi, niin sit unohtuu, et ne on mamman tipuja.
Ja siiis munavarkaisiin toi kissa oli tulossa...
Ja siiis munavarkaisiin toi kissa oli tulossa...
nyt ois kuoriutumisaika käsillä kalkkulassa. Ja ihan ku oisin aamulla kuullut pientä piipitystä rouvien luota. En mennyt sorkkiin sinne, otin vaan vesiämpärin mukaani ja täytin ruokakepot.
Nyt lähden turkuun katsomaan läytyiskö jostain edullinen sähkölämmitin talliin, en raaskinut ottaa lämmitystä viiruilta veke. Kalkkulassa -2 astetta.
Jännittää, jännittää. Toivottavasti ainakin muutama kalkku kuoriutuu!
Nyt lähden turkuun katsomaan läytyiskö jostain edullinen sähkölämmitin talliin, en raaskinut ottaa lämmitystä viiruilta veke. Kalkkulassa -2 astetta.
Jännittää, jännittää. Toivottavasti ainakin muutama kalkku kuoriutuu!
Peukkuja!
Meillä kyllä kissat armotta kyttää tipuja, häkit on pakko olla "kissankestäviä". Vasta kun kasvavat tarpeeksi isoksi ettei oo ihan suupalan kokosia niin kiinnostus laantuu.
Meillä kyllä kissat armotta kyttää tipuja, häkit on pakko olla "kissankestäviä". Vasta kun kasvavat tarpeeksi isoksi ettei oo ihan suupalan kokosia niin kiinnostus laantuu.
hmm. Ukko kalkkuna meni rouvien eteen ku kävin äsken kalkkulassa. Eikä väistnyt, ku menin siihen viereen. Eli mä epäilen, et siellä on tilanne päällä.
Hitto, ku sais noi leivarin pellit kiinni, et pääsis lähteen. Ja löytyis joku lämmitin.
Hitto, ku sais noi leivarin pellit kiinni, et pääsis lähteen. Ja löytyis joku lämmitin.