Omien kanojen/kukkopoikien syönti

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Paremman puutteessa esim marinointikastiketta reilusti päälle ja yön yli muovipussiin ja huomenna grilliin :smt003 Viiriäisistä tuli mielettömän hyviä sille keinoin, täytyy vaan varoa paistamasta liikaa..
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Jaa! Mä aattelin ennemmin sitä Paltsin ohjetta, että yön yli uuniin :smt005 Noi oli kuitenkin jo vuosikkaita ja yksi oli vanhempikin. Että saattavat olla sitkeitä. Jos pistäis fileet suikaleiks ja tekis jotain currya niistä? Hauduttais pitkään padassa. Mitä siihen pitäis pistää nesteeksi, voiko kermassa hauduttaa niin pitkiä aikoja vai palaako se pohjaan?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Tää kanamummon Flygande Jakob on paras:
1 kana suikaleina
1 pkt pekonia suikaleina
1 banaani
1/2 pss suolapähkinöitä
2 dl(tai enempi) kermaa
1-2 dl mietoa chiliketsuppia
curryä
chiliä ( jos tarve)

kaikki pilkottuna sekaisin uuniin 200¤ 1h
siimis

Kuulostaa hyvältä! Mikäs tuon nimen historia on..?
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Pietarsaaresta saatu resepti, Jakobstad ja jotain?
kuukernuppi

Aaah no joo, mulla meni jossain ohi tuo kukkopoikien ikä :smt003 Juu sitten kannattaa hauduttaa padassa, repiä luut pois ja heittää perään hiukka kermaa tai kookosmaitoa ja mausteita maun mukaan.
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Mä oon tehny joskus pizzaa. Keitto oli ihan älyttömän hyvää, se resepti löytyy varmaan resepti-osiosta.
Vaquera

Viesti Kirjoittaja Vaquera »

Kuukernuppi:
Tarjous otetaan mielellään vastaan. Ilmoittele vaan sitten ysärillä suurin piirtein lähempänä niin suunitellaan sitten tarkemmin :smt002 Pitää saada se päivä töistä vapaata.
kuukernuppi

Vaquera: mä ilmoon, voit sit ottaa ylimääräiset kukkopojat mukaan niin voidaan laitella ne samalla.
Vaquera

Viesti Kirjoittaja Vaquera »

Tuota. Ei mulla ole vielä silloin varmaan yhtään siipiveikkoo (isäntää ei lasketa :smt005 ). Ja haluaisin oikeesti nähdä homman, ettei käy sitten niin, että kun mulla on niitä kukkoja niin en sitten pystykkään siihen pataan panemiseen. Kun katson sitä hommaa vierestä ja kenties kerran kokeilenkin (jos annat) niin tiedän silloin pystynkö hoitamaan hommat kanan elämän alusta loppuun. Jos tulee tunne ettei musta olekkaan siihen niin en ole sitten viemässä arvokkaita kanoja sellaiselta joka oikeesti siihen pystyy. Tulinkohan ymmärretyksi? :smt017
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Ääh, meiä äitille kun ehdotin et voitais syödä ylijäämäkukot, niin se olisi kuulemman jotenkin "epäeettistä" :smt017
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Hä? Eihän sen eettisempää liha voi ollakkaa!!
Sil on sama tauti ku meiän isännällä :smt005
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Jep, niit on kuulemma ensiks paijattu ja hoidettu. Ei niit kuulemma pysty ees syömään vaikkei se niit ite hoidakkaan. :smt017
siimis

No niin, meillä on nyt sitten ekaa kertaa syöty omaa kukkoa! Ja hyvää oli! Mieskin totesi hämmästyneenä, että täähän on tosi hyvää, paljon parempaa kuin kaupan kana. Tää maistuu ihan lihalle!

Ja oli mureaa ja hyvää kun pitkään uunissa haudutin. Laitoin sitten lopulta mitä kaapeista löytyi, eli chilitomaattimurskaa ja paprikaa ja uuniin. Sitten vielä lisäsin tuoretta paprikaa ja kermaa ja kuumensin liedellä kertaalleen.

Ja kyllä tää on minusta eettistä ruokaa jos mikä! Kyllä minusta ruokaa saa helliä ja paapoa, onpahan sitten ollut hyvä elämä. Paljon parempi niin kuin syödä broilereita, joilla ei ole mitään kivaa ollut koskaan.
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Jee! Hyvä Siimis :smt003
Vastaa Viestiin