APUVA!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Perla on nyt onnellinen äiti, kiitos Gizzmolle suloisista adoptiolapsista.
Enhän mä malttanu olla lähtemättä ja hyvinhän se matka meni. Menomatkalla lapsia jännitti tiput niin että viihtyivät, ja tulomatkalla nukkuivat kaikki ihmis- ja kanalapset.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hieno juttu, että Perla pääsi äidiksi =D> Minkä ikäiset tipuset "istutit" mamman alle ja hyvinkö otti haltuunsa?
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Harakka ja muut on hyvässä hapessa :smt002 ja kasvattaa siipisulkia ihan hirmu vauhtia, niinku Mimmilläkin. En muista et ois ennen viikon vanhat lentäny? :smt017
Mutta se parka 26. päivänä kuoriutunut vaalee tipu on sangen surkee, en oikeen jaksa uskoa että se aikuiseks kasvaa. Tehohoitoa oon yrittäny ja tiiän kyllä ettei heikkoa sais jättää kasvamaan muttakun :smt009
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Tiput oli samana päivänä syntyneitä, tai se toinen saatto olla eilinen.
Mut työnsin vaan pokkana siihen rinnan alle ja kana jäi kattelemaan hämmentyneinä kainaloitaan. Sitku olivat sinne siipien alle sujahtaneet, niin Perla oli heti ihan mammaa.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Nonni, se onneton tipunrääpäle otti ja kuoli. :smt010 Olis pitäny se päästää heti kärsimyksistä mutta miks noin pinetä ei pysty??? Kukkoja kyllä mutta ei tipua ei :smt011
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Voi sentään :smt010 Tuo on muuten ihan totta tuo, että noita pikkutipejä ei raaskis millään lopettaa ja niitä itkeä tihuttaakin, toisin ku kukkopaisteja. Se on varmaan se pikkuruisen avuttomuus joka on niin sydäntä särkevää.
Näistä mun viimeisistä tipeistä yks löytyi pesän ulkopuolelta kuolleena ihan muutaman päivän ikäisenä. En tiedä mikä sille oli tullu, pesä oli kuitenkin lattialla, että kyllä sen olis sinne pitänyt päästä ihan normaalisti niinkuin muittenkin. Jokatapauksessa mä olin aivan kauhistunut kun löysin sen. Yritin föönata sitä lämpimäks, hieroin,puhaltelin nokkaan, pumppasin jopa sen pikkuruisia jalkoja ylös ja alas. No siinä vaiheessa tajusin itsekkin, kuinka typerää ja turhaa touhua se oli. En vaan tahtonut uskoa, että se oli noin vaan kuollut.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No ihan sama juttu täällä. Ei ole monta päivää, kun tipu löytyi keskeltä karsinaa, parin metrin päästä pesästä. Miten ihmeessä ne sinne lähtee hortoilemaan?? Mä kans elvytin lämpölampun alla ja aion kyllä elvyttää vastedeskin, sillä kerran yksi kuollut tipu heräsi siinä, haukkoi henkeään ja jatkoi elämäänsä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut! Mutta tämä tapaus ei kyllä herännyt.. :smt012
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Voi pientä tipiä :smt009

Mä muistan hyvin sen kun huomasin että Helgan hautomissa munissa oli kaks uupunu kesken kuoriutumisurakan. Se otti rankasti päähän ja suretti ihan sikana. Ihan siinä tippa linssissä niitä katteli ja koitti etiä heikoakin elonmerkkiä niistä - jospa sittenkin ois eloa vielä niissä :smt010 Vaikka sen järki sanoikin ettei niin heikkojen kannata edes kuoriutua niin oli se surkiaa siltikin...
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

tiina kirjoitti:ihan totta tuo, että noita pikkutipejä ei raaskis millään lopettaa ja niitä itkeä tihuttaakin, toisin ku kukkopaisteja. Se on varmaan se pikkuruisen avuttomuus
Tai sitten se että tipuun on vielä kaikki toiveet ladattuna, siitä jännityksellä odottaa että miten kaunis kana siitä vielä kasvaakaan, kiltti ja hyvä munimaan... kukkopojan kanssa on jo kaikki toivo menetetty :smt003 ja siinä vaiheessa kun se kukko on kasvanut teuraskokoon niin asiaan on myöskin kypsynyt.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Nih.. ja se on siinä vaiheessa taatusti urospuolinen :smt077 :smt005
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Voi itku, taas pitää olla huolissaan.
Toinen pienokainen on ollu kokoajan paljon toista pienempi, mut syöny on reippaasti ja omin voimin pöngännyt emon alle.
Mut äsken iltahommissa huomasin, et sen pylly oli ihan märkä ja piipittikin jotenki taukoomatta (paitsi kyllä se Perlan alla sit hiljeni.) Yritin sitä vähän pyyhkiä, mut hirvee huoli tuli.
Onhan se toki mahdollista, et se ois just hetki sitte pyllähtäny vesikippoon, mut emmää oikeen usko, ja se on niin hirmu pienikin.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mä kyl veikkaisin et on pienokainen käyny pyllypesulla vaan!
Saaks se syötyä tarpeeks, vai syöks emo ja toinen tipi enimmät safkat?
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Mä oon laittanu kyllä mielestäni niin paljon ruokaa, et kaikille riittää ja pikkupunahelttaaki on kokoajan automaatissa. Pitää pyytää tolta mikrotukihenkilöltä, että laittaa kameran kuntoon, niin voisin ottaa kokoerosta kuvia. Aina noi huolta aiheuttavat pööpötit on just ton mun esikoisen lempparit.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No kai se sit saa tarpeeks ruokaa.
Voi harmi nyt sitte :smt009
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ovatko ne samaa rotua molemmat?
Vastaa Viestiin