Kanallisen elon aloitus?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Mä luulen et mä olen joskus madottanu koiriini tolla jauheflubenolilla. Semmonen vajaa 20cm korkee purkki? Kun on monta koiraa ni tulee paljo halvemmaks. Muistaakseni sitäkin piti antaa kahtena päivänä.
No eiköhän nää tästä selvii. Mä en ny kummiskaan meinaa munii myydä enkä kanoja syödä ni ittehän siinä suolistoni sit putsaan jos jotakii jää.
No eiköhän nää tästä selvii. Mä en ny kummiskaan meinaa munii myydä enkä kanoja syödä ni ittehän siinä suolistoni sit putsaan jos jotakii jää.
Haha, jossain Fagerströmin Chrissen kirjassahan oli kertomus kun koiranpentu oli saanut unilääkepurkin kannen auki niin Chrisse oli vaihtanut unilääkkeet ja koiran matolääkkeet keskenään kun matolääkepurkissa oli turvakorkki, oli sitten monena yönä kironnut tehotonta unilääkettä kunnes oivalsi popsineensa matolääkettä
Hiirien sun muitten pienjyrsijöitten ja kanan ruuansulatuselimistöhän on aika erilainen, käyttävätkö juuri mitkään hiiren loiset myös lintuja isäntinään
mä en ole kanoja madottanut kun eivät ole olleet matoisen oloisia, mutta toisaalta madotan mä hevosetkin rutiininomaisesti niin mikä ettei kanatkin...

Hiirien sun muitten pienjyrsijöitten ja kanan ruuansulatuselimistöhän on aika erilainen, käyttävätkö juuri mitkään hiiren loiset myös lintuja isäntinään

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Tuossapa ne Flubenol-jauheen ohjeet siipiveikoille:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/ve ... 4501.shtml
Viikon kuuri pitää antaa.
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/ve ... 4501.shtml
Viikon kuuri pitää antaa.
Meillä oli ripulia kanalassa, ja koska en ole koskaan kanojani madottanut, päätin antaa matokuurin. Axiluria löytyi kotoa, joten sitä sitten.
Olin henkisesti valmistautunut kauheaan urakkaan, mutta mitä vielä! Liotin tabletin veteen ja kastoin leivänpalasia litkuun. Sitten vein leivät kanalaan, nakkielin pehkuihin kuivaa leipää ja annoin kädestä jokaiselle matolääkeleivänpalan. Meni ehkä max 4 minuuttia...
En voi käsittää että niistä on tullut noin reippaita.
Olin henkisesti valmistautunut kauheaan urakkaan, mutta mitä vielä! Liotin tabletin veteen ja kastoin leivänpalasia litkuun. Sitten vein leivät kanalaan, nakkielin pehkuihin kuivaa leipää ja annoin kädestä jokaiselle matolääkeleivänpalan. Meni ehkä max 4 minuuttia...

En voi käsittää että niistä on tullut noin reippaita.

Jamppa, kyllä tuo otsalampun kanssa hiippailu on tavallista
Mä käyn joka ilta lampun kanssa ratsaamassa kanalan. Ettei uusia hautojia oo pesissä, kaikki on orrella ja tipit emojen alla. Ja sitten teen sellaisia ha-haa hyökkäyksiä eli yritän yllättää pimeässä jyrsijöitä, en oo tosin viel onnistunut.
Mä madotan säänöllisesti. Suoritan myös sitä Mimmin tekemää kakkaratsausta eli pällistelen paskaläjää varsinkin jos se on vaaleanruskea ja löysä. Ja aina ennenku meiltä lähtee tipejä uuteen kotiin madotan ne sitä ennen koko porukan. Mä oon käyttäny Flubenoilia.

Mä madotan säänöllisesti. Suoritan myös sitä Mimmin tekemää kakkaratsausta eli pällistelen paskaläjää varsinkin jos se on vaaleanruskea ja löysä. Ja aina ennenku meiltä lähtee tipejä uuteen kotiin madotan ne sitä ennen koko porukan. Mä oon käyttäny Flubenoilia.
Mä kävin tänään Agrimarkeetissa tutustumisretkellä kanatavaroihin, hukkareissu. Sitä munintaruokaa sieltä saa mut kaikki muu oli ydinfysiikkaa niille. Ihan oikeesti, maatalouskauppa ja ne ei oikeesti ymmärtäny mitään mistään, minäkin tajuun enemmän. Täytynee suunnata seuraavaks K-maatalouteen. Ne piti mua ihan hulluna ku kysyin soraa kanoille. Ei taida musta tulla sen putiikin asiakasta, koiranruokasäkin ostin. Pitänee käydä kyselemässä kans tän tuppukylän rautakaupasta, niil vois löytyy enemmän ymmärrystä ku kaupunkilaisesta maatalouskaupasta.
sä muotoilit asian väärin, olisit pyytänyt hiekka/soraa, jotain väliltä 0,2-0,6...Kristiina kirjoitti: Ne piti mua ihan hulluna ku kysyin soraa kanoille.

ja kylpyhiekkavinkin sain täältä kans, puhallushiekkaa, nyt teen mixauksen hienointa + toiseks hienointa sekaisin, luulisi kelpaavan kanoille ja viiruille

No noi Agrithan on nykyään lähinnä sisustustarvikeliikkeitä
Mutta kyllä niistä kai yleensä pitäis löytyä joku maatalousihminen, tuskin sentään kotitarvekanoihin erikoistunutta kuitenkaan. Mutta kyllä yleensä maatalouskaupoissa harmi kyllä pitää itse tietää pilkuntarkkaan mitä haluaa... viimekskin mulle koitettiin kaupata, kun sitä mun tahtomaa kivennäismerkkiä ei ollut, niin hevosille jotain nautakivennäistä jota olivat myyneet ymmärtääkseni kovastikin hevosihmisille ja harmi vaan että se oli tuoteselosteen mukaan käytännössä hevosille sopimatonta - se myyjä saikin kivennäisluennon samantien

Mutta kyllä niistä kai yleensä pitäis löytyä joku maatalousihminen, tuskin sentään kotitarvekanoihin erikoistunutta kuitenkaan. Mutta kyllä yleensä maatalouskaupoissa harmi kyllä pitää itse tietää pilkuntarkkaan mitä haluaa... viimekskin mulle koitettiin kaupata, kun sitä mun tahtomaa kivennäismerkkiä ei ollut, niin hevosille jotain nautakivennäistä jota olivat myyneet ymmärtääkseni kovastikin hevosihmisille ja harmi vaan että se oli tuoteselosteen mukaan käytännössä hevosille sopimatonta - se myyjä saikin kivennäisluennon samantien