Vihreä muna maatiaiskanalassa

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

rilla

Re: Vihreä muna maatiaiskanalassa

Viesti Kirjoittaja rilla »

Voi hyvänen aika. Totista on kananpito nyky Suomessa. :smt009
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Ilona kirjoitti: kanani (jotka otettiin ohjelmaan aikoinaan MTT:n, ei siis minun, aloitteesta)
Apua. Toivottavasti MTT ei keksi, et mun naapurilla on hämäläisen näköisiä kanoja ja ota niit ohjelmaan. Mä en ole tiennyt, et MTT urkkii, missä on kanoja ja sit ottaa ne ohjelmaan. Mä luulin, et se työ on jo tehty ja niiden perusteella luotu säilytysohjelma, johon liitytään hankkimalla säilytysohjelmasta kanoja ja itse ilmoittautumalla mukaan. Aika natsi-meininki, jos tosta vaan MTT:läiset tulevat kertomaan, että sun kanat kuule on nyt säilytysohjelmassa, halusit tai et.
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

mik kirjoitti:
Ilona kirjoitti: kanani (jotka otettiin ohjelmaan aikoinaan MTT:n, ei siis minun, aloitteesta)
Apua. Toivottavasti MTT ei keksi, et mun naapurilla on hämäläisen näköisiä kanoja ja ota niit ohjelmaan. Mä en ole tiennyt, et MTT urkkii, missä on kanoja ja sit ottaa ne ohjelmaan. Mä luulin, et se työ on jo tehty ja niiden perusteella luotu säilytysohjelma, johon liitytään hankkimalla säilytysohjelmasta kanoja ja itse ilmoittautumalla mukaan. Aika natsi-meininki, jos tosta vaan MTT:läiset tulevat kertomaan, että sun kanat kuule on nyt säilytysohjelmassa, halusit tai et.

Olen aika monta kertaa kertonut, miten tämä juttu meni, enää en jaksa.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minä alan jo niin epäillä koko MTT n rehellisyyttä, että onoohan joku velikerho tuokin?? Kiva kaveri kun lähettää kuvia niin otetaanpa ohjelmaan??
Suvianne

rilla kirjoitti:Voi hyvänen aika. Totista on kananpito nyky Suomessa. :smt009
:smt005
Me ollaan säilytysohjelmassa. Jos sulla olis kultainen noutaja joka näyttää sakemannilta, niin olisko se sillon kultanen noutaja???
rilla

Viesti Kirjoittaja rilla »

Juu

Säilytysohjelma on säilytysohjelma. Ymmärrän kyllä.
On toi vääntö kuitenkin melko hupaisaa. Tai kuitenkin hurjalta tuntuu,et syytetään tollai suurinpiirtein kavalluksesta tai jostain.

Olen mä itekin huomautellu joskus,et vihreät munat ja karvakintut ja keltaiset sääret ei kuulu suomen maatiaiselle.
No,miten vaan. Hupaisa noita juttuja on lukea. :smt005
Suvianne

Ei tässä olis ketään syytelty jos tämä asia olisi tiedossa. Nyt tätä oikeesti salataan.
Kukaan ei saa edes kysyä mihin on haapasaarelaisia kanoja mennyt.

Tyrmätään heti. Olen aiemminkin kysellyt ja vihjaillut, kukaan MTT ei ota ryhmässä koskaan niihin kantaa vaikka kaikkiin muihin kyllä. Nyt kysyin suoraan ja vastausta ei haluta antaa, vedoten yksityisyyteen vaikka ollaan suljetussa ryhmässä ja kaikkien säilyttäjien nimet ovat julkisia
Suvianne

Esimerkiksi minun yksityiseen kyselyyn ei ole vielä vastattu. Olisi kiva saada edes kuittaus viesti. Mielenkiinnolla odotan saanko luvatunj listan haapasaarelaisista.

Jos minä olisin ILONA en myisi yhtään kanaa ohjemaan, varsinikin kun taas todistetusti yksi niistä munii vihreitä ihan karsinnasta huolimatta..??????????????
Ilona

Suvianne kirjoitti: varsinikin kun taas todistetusti yksi niistä munii vihreitä ihan karsinnasta huolimatta..??????????????
Mistä karsinnasta? Miten niin yksi?
Ilona

Suvianne kirjoitti:Ei tässä olis ketään syytelty jos tämä asia olisi tiedossa. Nyt tätä oikeesti salataan.
Mä en ainakaan ole salannut mitään. Minähän tämän uuden parven ohjelmaan ottamisen otin tälläkin "keskustelu"palstalla esille jo viisi vuotta sitten. Silloin aiheesta keskusteltiin aivan asiallisesti.

Ja sanoin, että mulle saa soittaa.
Suvianne

Sarkillahan sun kana munii vihreitä munia ja olet karsinut kanalastasi sulkajalkoja. Eiköhän ne samat sulkajalat kanna sitä vihreetä munageeniäki??
Samat kanat munii vihreitä ja kasvattaa sulkia. Ja vaikka olet karsinut sulkajalkoja, niin silti vaan löytyy vihreitä munia??

Minä puhuin MTTn salaamisesta, kuulutko sinä siihen?? Ja en halua soittaa, suoraan sanottuna, me ollaan niin paljon tapeltu, että ennemmin kirjoittelen netissä. Ja näyttäähän sullakin olevan aikaa lainata ja analysoida joka ikinen viesti, niin liity ihmeessä naamakirjaan keskustelemaan haapasaarelaisista
Ilona

Suvianne kirjoitti:Sarkillahan sun kana munii vihreitä munia ja olet karsinut kanalastasi sulkajalkoja. Eiköhän ne samat sulkajalat kanna sitä vihreetä munageeniäki??
Samat kanat munii vihreitä ja kasvattaa sulkia. Ja vaikka olet karsinut sulkajalkoja, niin silti vaan löytyy vihreitä munia??
Mistä minä tiedän, mistä tällainen geeni on tullut. Eihän sitä tiedä vielä MTT:kaan! Sieltä se tieto kai aikanaan tulee. Siinä uutena ohjelmaan otetussa parvessa ominaisuutta ei ollut, kaikki kolme kanaa munivat vaaleanruskeita. Kaikki meidän vihreitä munivat kanat tällä hetkellä ovat muuten täysin paljasjalkaisia. Kuten muuten olivat myös kaikki meille alkuperäisestä haapasaarelaisparvesta otetut linnut (1 kana + 2 kukkoa).
Ja en halua soittaa, suoraan sanottuna, me ollaan niin paljon tapeltu, että ennemmin kirjoittelen netissä.
No sen olen kyllä huomannut. Mutta olipa aika yllättävää kuulla, että ollaan tapeltu. Minä en ole kenenkään kanssa tapellut, olen vain kertonut kanoistani asiallisesti ja avoimuuden hengessä. Kyllä sinä nyt tappelet ihan yksinäsi siellä. Voisitko ihan yksilöidä, missä kohtaa olen asiasta tapellut? Laita vaikka suora lainaus tappelemiseksi tulkitsemastasi puheenvuorosta.

Mitä tulee salaamiseen, niin minä en ole rikollinen. En siis syyllisty tietosuojarikokseen toimittamalla, saati julkaisemalla mitään nimiä tai nimilistoja minulle täysin vieraista ihmisistä, jotka eivät siihen ole antaneet suostumustaan ja joiden säilytysohjelmaan kuulumisestakaan minulla ei ole mitään tietoa. En julkisilla enkä suljetuilla foorumeilla, en edes sinulle yksityisesti. Tämä kuuluu jo ihan ihmistapoihin. Jo se, että pidän päiväkirjaa kanalan tapahtumista ja merkitsen siihen ostajien nimet ja paikkakunnat, on laillisuuden rajamailla. Olen kuitenkin tulkinnut niin, että tämä ei ehkä vielä ole henkilötietolain tarkoittama rekisteri, koska en julkaise tai jakele nimiä. Olen tallentanut näitä tietoja siltä varalta, että MTT joskus haluaa selvittää linjan levinneisyyttä ja poistan tiedot heti, jos joku asianosainen sitä vaatii. Olet kysynyt asiaa MTT:sta ja sieltä varmaankin kertovat sinulle sen, mitä pitävät perusteltuna kertoa. Tiedossani olevista haapasaarelaisen linjan kasvatuspaikkakunnista voin toki kertoa, jos alennut soittamaan. Mutta ehkäpä tämä itse asia ei sinua niin kovasti kiinnostakaan? Muistuttaisin vielä, että säilytysohjelmaa koordinoi MTT, ei kukaan yksittäinen säilyttäjä.
Ja näyttäähän sullakin olevan aikaa lainata ja analysoida joka ikinen viesti, niin liity ihmeessä naamakirjaan keskustelemaan haapasaarelaisista
No itse asiassa ei olisi, enkä liity. Lue ja analysoi sinäkin viestit, joihin haluat vastata, niin tulisit vähemmän kysyneeksi ja kommentoineeksi sellaista, joka on jo moneen kertaan kerrottu ja selvitetty.
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mistä löytyy nimimerkki Ilonan puh.no., jos haluaa soittaa ja kysyä näistä alhoista? Saako sen MTT:ltä kysymällä?
Ilona

max3 kirjoitti:Mistä löytyy nimimerkki Ilonan puh.no., jos haluaa soittaa ja kysyä näistä alhoista? Saako sen MTT:ltä kysymällä?
Mä olen säilyttäjälistalla, löytyy etunimen perusteella.
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Säilytysohjelman ja mtt:n uskottavuutta kyllä syö se että kannoissa on epämääräisiä linjoja. Kaiken lisäksi nämä epämääräsiä linjoja pitävät saavat myydä lintuja jotka otetaan säilytysohjelmaan. Minusta nämä epämääräiset linjat voisivat olla ns myyntikiellossa kunnes dna testien tulokset tulevat. Jos itselläni olisi tällaisia kanoja en varmasti myisi niitä säilytysohjelmaan. Minusta avoimesti voisi kertoa että tässä ja tässä kannassa on epäselvyyksiä ainakin joissain linjoissa koska kaikki myyjät eivät sitä itse tee, ostaja voisi sitten itse päättää mistä linjoista kanansa/siitosmunansa ostaa. Mutta nyt tuntuu siltä että nämä ongelmat vaan lakaistaan maton alle ja vaietaan kuoliaaksi. Eikä se myöskään anna ohjelmasta kovin hyvää kuvaa kun pitää säilyttäjiksi aikoville sanoa että älä sitten osta uutta verta tuolta, tuolta ja tuolta vaan näiltä. Kyllä minä ymmärrän että mitään varmaa ei voida sanoa ennen kun dna testien vastaukset tulevat, jos silloikaan mutta avoimempaa linjaa toivoisin. Säilyttäjälistaan voisi ainakin kirjata nimen mistä alkuparvi on haettu.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Vastaa Viestiin