UUSI IB-tauti tila löytynyt
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt
Miten tauti saatiin pois 1970 luvulla kun ei ollut kuin putkiradio, lehdet ja TV tietoa jakamassa, kyllä silloinkin ihmisillä oli tapana töissä, kaupassa, kyläilemässä ja lomamatkoillakin ulkomailla käydä ja sillä tavoin levittää sairautta, vaikka kanojen lemmikkiharrastus ei nyt ollutkaan sitä luokkaa kuin tänä päivänä.
Nytkin löytyy pappoja ja mammoja jotka eivät ole tästä IBstä tietoisia, juuri puhuin tällä viikolla vanhemman yli 70v. miehen kanssa, Hän oli kovin tietoinen sanoen että eihän IB.tä ole Suomessa.
Ja kyllä se riittää jos IB pysyy tartuntakykyisenä vain kaksikin päivää, niin se leviää pitkin maailmaa, on tää ihmisten liikkuminen vaan sitä luokkaa maiden välillä että ei siihen tartuntaan tarvita edes salakuljetettuja lintuja.
Miten Suomi voi edes kuvietella pysyvänsä IBn suhteen terveenä jos se tauti on jäänyt jäädäkseen esim nyt Ruotsiin.
IB- positiivisten kanojen lopettamisella ei tätä ratkaista.
Nytkin löytyy pappoja ja mammoja jotka eivät ole tästä IBstä tietoisia, juuri puhuin tällä viikolla vanhemman yli 70v. miehen kanssa, Hän oli kovin tietoinen sanoen että eihän IB.tä ole Suomessa.
Ja kyllä se riittää jos IB pysyy tartuntakykyisenä vain kaksikin päivää, niin se leviää pitkin maailmaa, on tää ihmisten liikkuminen vaan sitä luokkaa maiden välillä että ei siihen tartuntaan tarvita edes salakuljetettuja lintuja.
Miten Suomi voi edes kuvietella pysyvänsä IBn suhteen terveenä jos se tauti on jäänyt jäädäkseen esim nyt Ruotsiin.
IB- positiivisten kanojen lopettamisella ei tätä ratkaista.
Miten nää ei-rekisteröidyt kanalliset saatas sitten kans rekisteriin ja lopetettua kauppa ja testattua ja saneerattua, jos ovatkin positiivisia. Tänään tulin tietoiseksi yestä satojen kanojen harrastelijasta tuolla maalimalla, joka ei mistään rekisteristä oo kuullukkaan sen paremmin kun IB:stäkään. Just viimeviikolla oli hakenu jostain Pohjanmaalta 150 nuorikkoo. Että jos tauti on levinny tällasiin kanaloihin, nii ei rekisteröityneitten saneeraaminen auta hevon kakkaa.
Bean tietänee,, etten sillain oireettomia kehota lahtaan tai polttaa.. mietityttää vaan että kuka kele tän tautipurkausen sai aikaseksi.. se NC tapaus ja seuraamukset kyllä tais selvitä..
Johan aikaa sitten kirjotin, etten kele myy kelleenkään, koskaa, mitään elikko, joka tappo terveet kanansa 2006 panikoijessaan lintulenssun vuoksi.. no ..ei oo tullut myytyä yhtään mitään muutoinkaa.. ees teurastamoon
.. mut pakko on kohta viiä lasti..
VIELÄKIN otattaa se että pitää neuvoo IHAN kaikki...KUN näitä tuotantoelkoita pietään niin halpoina ja tyhminä ettei ne kärsi, ja samaan hengenvetoon vouhotetaan pentutehtailusta ja kissakaaoksista ...mun on nyt ihan parasta lopettaa tähän tai oon taas saikulla , sydänoireitten vuoksi..
.. perjantaina jo oli sellaisii oirita, että pelotti.. ja saakeli vaan yhen vuonueen takia
..
OON muuten milkkis lopettanut aikaa sitten apulan lukemisen.. jostain kumman syystä
..ei helkutti jaksa kattoo sitä.. apua.. juttuja.. enää
Johan aikaa sitten kirjotin, etten kele myy kelleenkään, koskaa, mitään elikko, joka tappo terveet kanansa 2006 panikoijessaan lintulenssun vuoksi.. no ..ei oo tullut myytyä yhtään mitään muutoinkaa.. ees teurastamoon

VIELÄKIN otattaa se että pitää neuvoo IHAN kaikki...KUN näitä tuotantoelkoita pietään niin halpoina ja tyhminä ettei ne kärsi, ja samaan hengenvetoon vouhotetaan pentutehtailusta ja kissakaaoksista ...mun on nyt ihan parasta lopettaa tähän tai oon taas saikulla , sydänoireitten vuoksi..

OON muuten milkkis lopettanut aikaa sitten apulan lukemisen.. jostain kumman syystä

Viimeksi muokannut maunu_muori, 07 Touko 2011, 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
monnilainen kirjoitti:Maaseudun tulevaisuudessa oli ikävä lause. Jos positiiviset tilat on nyt löydetty, eikä tauti ole tämän pidemmälle levinnyt, tilat saneerataan. tarkoittaa siis, että positiivisten tilojen linnut tapetaan.
Onko tästä tullu Evirasta tai jostain jotai virallista tietoa? Aika heikkoa tuntuu olevan tää tiedottaminen. Löytyykö ko. artikkelia netistä?
Kautta aikojen on syytetty lentokoneitakin nahkamunista, mitä jos sekin on ollut IBtä.
Eikö oireettomat IB-Positiiviset kanat kerro juuri siitä että kanoille on kehittynyt vastustuskyky tätä sairautta vastaan, joten tästä voisi pätellä että kanat suomessa kehittivät vastuttuskyvyn IB:lle silloin joskus 70-luvulla, ja ne samat kanakannat jotka silloin sairastivat ovat yhä edelleen täällä mutta vahvempina.
Eikö oireettomat IB-Positiiviset kanat kerro juuri siitä että kanoille on kehittynyt vastustuskyky tätä sairautta vastaan, joten tästä voisi pätellä että kanat suomessa kehittivät vastuttuskyvyn IB:lle silloin joskus 70-luvulla, ja ne samat kanakannat jotka silloin sairastivat ovat yhä edelleen täällä mutta vahvempina.
Jotenkin musta alkaa tuntua et oliskin ihan fiksua kieltäytyä testeistä
. Monasti viimiset kaks vuotta munista luettua olen miettinyt et olikohan ihan järkevää löytää koko foorumia. Sitä olis paljon onnellisempi kun ei olis ikinä mistään mitään kuullukkaan. Elelis vaan täällä kaikessa rauhassa elikoinensa ja myis ylimääräsiä keltasessapörssissä mistään taudeista tai rekisteröitymisistä mitään tietämättä. Ja jos joskus tästä tauti hölmöilystä nyt selvitään niin mä taidan ottaa pesäeron kaikkiin turhiin foorumeihin ja hössöttäjiin. Elää elukoineni tauteinemme ja haistattaa p..askat maailmalle niin kuin olen aina enen tehny.
KADUTTAA ETTÄ IKINÄ MUNIKSEEN EKSYIN
Tuulia puhuu asiaa.

KADUTTAA ETTÄ IKINÄ MUNIKSEEN EKSYIN

Tuulia puhuu asiaa.
Jos on pienikin epäilys ilmassa että positiiviset tilat saneerataan, Suomeksi sanottuna linnut tapetaan niin TÄNNE EI OLE MITÄÄN ASIAA !minnimanni kirjoitti:Jotenkin musta alkaa tuntua et oliskin ihan fiksua kieltäytyä testeistä![]()
Huolettaa ja ärsyttää tuossa Maaseudun tulevaisuuden jutussa ja Ett:n jutussa se et vastuulliset harrastelijat on lopettanut eläin kaupan. Mitäs hyötyä on olla vastuullinen harrastaja jos ne vastuuttomat kuitenkin levittää tautia ja sitten meidän vastuullisten kanalat saneerataan. "vastuulliset harrastelijat" maksaa koko kalliin hinnan tautiepidemian pysättämisestä, mikä ei edes tule onnistumaan vastuuttomien takia. Onko se kaiken väärtti olla nyt sitten se vastuullinen harrastaja. Mä en ole ikinä luottanut viranomais tahoihin enkä luota nytkään. Varsinkin kun mitä olen testituloksia kuullut niin testien tulokset on melko kummallisia. Jos saman kanalan kanoilla osalla on IB positiivinen tulos ja osalla negatiivinen, eikös sen pitänyt olla herkästi tarttuva, niin et kaikki kanat sairastuu jo pelkästään siitä et kuljet kanojen seassa levittämässä vaatteissasi tautia 

Alkaa pikkuhiljaa höyry nousemaan korvista
Me Suomalaiset ollaan niin sinisilmästä sakkia että ei mitään rajaa, ensin EVIRA määrää rekisteröitymään lintujen pitäjäksi ja samaan hengen vetoon sairauden tultua esille käskee vaan rauhassa odottamaan ja me kiltisti kerrotaan heille kaikki tarpeellinen kyläreissuista yms. kontekteista lähtien, ja palkaksi saamme lopetetut kanat.
Ei muuta kuin senaatintorille koko sakki

Me Suomalaiset ollaan niin sinisilmästä sakkia että ei mitään rajaa, ensin EVIRA määrää rekisteröitymään lintujen pitäjäksi ja samaan hengen vetoon sairauden tultua esille käskee vaan rauhassa odottamaan ja me kiltisti kerrotaan heille kaikki tarpeellinen kyläreissuista yms. kontekteista lähtien, ja palkaksi saamme lopetetut kanat.
Ei muuta kuin senaatintorille koko sakki

Tätä samaa olen miettinytminnimanni kirjoitti: Mitäs hyötyä on olla vastuullinen harrastaja jos ne vastuuttomat kuitenkin levittää tautia ja sitten meidän vastuullisten kanalat saneerataan. "vastuulliset harrastelijat" maksaa koko kalliin hinnan tautiepidemian pysättämisestä, mikä ei edes tule onnistumaan vastuuttomien takia.

SAMAA MIELTÄ! JOS TUOMMOISET SANEERAUSJUTUT JATKUU NIIN EIKÖHÄN NOUSTA BARRIKAADEILLE KOKO SAKKI !!!Tuulia kirjoitti:Ei muuta kuin senaatintorille koko sakki

Pitäiskö nyt ensimmäisenä toimenpiteenä jokaisen kontaktitilan kieltäytyä testeistä! Saisko sillä neuvotteluaseman

LÄHDEN PURKAMAAN RAIVOANI VESAKKOON, ETTEI TARVI KÄYTTÄÄ VESURIA JONKIN MUUN KAKSIJALKAISEN KUIN SIIVEKKÄÄN KAULAAN !!!!!!!!!! GRRRRRRRRRRRRR!!!!!!

piätte vain kirjaa niistä kontakteista..... niin kyllä asianomaisten kanssa käyään sama rumba kuin rekkaantuneitten.. sitä reksiteriin ilmottamista ei tarvii sillain pelätä.. juorutkaa KAIKKI kontaktit.. niin tää mistä se lähti liikkeelle viimein selviää
.. muutoin ne kiltit ja kuuliaiset on ainoita jotka vastaa seuraamuksisata....
.. kaikki pitää panna paperille.. mää muistin illalla, että on mulla 2007 jälkeen yks kontakti 2009...kehveli kehveli... viimeinen kerta, kun pelastan yhtä elikkoo--
PANKAA KELE NE VILLIT VASTUUSEEN jos niitä tunnette
.. kaikille sama kohtelu
.. vastuu tästä löytyy varmaan jostain sieltä.. luulen..
TUNNOLLINEN saa olla , kiltti ja KOSTONHIMONEN..
.. et sitä paskaa vaan kaikille
.. ei tästä paskasta tarvii ite pelästään kärisiä.. MUILLE KANSSA
.. oikein talikolla 

PANKAA KELE NE VILLIT VASTUUSEEN jos niitä tunnette

TUNNOLLINEN saa olla , kiltti ja KOSTONHIMONEN..

Me Suomalaiset ollaan tosiaan niin sinisilmästä sakkia, kuuliaista ja nöyrää kansaa...tehdään nätisti mitä käsketään/suositellaan nähtiinhän se sikalunssarokotteessakin ja mitä seuras juu?
Sitä ennen oltiin tosin keretty toinen toisemme haukkuun
ottajat- kieltäytyjät niinkun nyt kunnolliset- välinpitämättömät jne jne...
Siltikin me jokainen tullaan tässäkin asiassa viimekädessä toimimaan niin, kuin viranomaistahot meiltä vaatii mesotaan me nyt kuin paljon tahansa...näin se menee
Sitä ennen oltiin tosin keretty toinen toisemme haukkuun

Siltikin me jokainen tullaan tässäkin asiassa viimekädessä toimimaan niin, kuin viranomaistahot meiltä vaatii mesotaan me nyt kuin paljon tahansa...näin se menee

Niin oisko sitä viimesintä artikkelia Maaseudun tulevaisuudesta jollakulla?
Kertokaa nyt mulle mitä tehdä, toissapäivänä el. lakoonisesti ilmoitti, että hän tulee ottamaan maanantaina 10 tipusta verinäytteen. Mitä teen, kieltäydynkö maanantaina antamasta tipuja kiusattavaksi vai annanko ottaa verta ????

Viimeksi muokannut hernande9, 07 Touko 2011, 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.