Ainahan se on hauska arvuutella
Ovat tosin pikkuisen nuoria vielä, mutta koitetaan. Iso vaalee on ainaskin kukko. Kinuski vois olla kanakin. Horneteista pingviini ja ruskea vois olla kanoja. Viikon päästä näkee ehkä paremmin.
Kiitokset teille . Isoa vaaleaa ja Pikkumustaa olen vähän kukoiksi arvaillut itsekin, mutta tuo siipisulkien kehitys hämää. Varsinkin vaalealla ne kasvoivat hirmu nopeasti... Luonteeltaan se on kyllä kukkomainen: aina ensimmäisenä joka paikassa. Toisaalta Pikkumusta on aina vihoviimeinen...
Kerta täällä näitä tietäjiä tuntuu olevan niin antakaas apuja tännekin
Ekat kanat meille ja olen vaan voinut veikkailla kumpia ovat.
Tätä vaaleinta kääpiö-kochinia kuitenkin itse arvelen kukoksi
Tätä taas luulen kanaksi
Ja viimoinen on jonkin sortin sekoitus jota luulen myös kanaksi
Kyllä minäkin väittäisin kuten Rusina edellä. Tuo harjan koko on minusta selkein tuntomerkki siinä 3-4 viikon ikäisestä lähtien. Maatiaisilla toimii lähes pettämättömästi. Jonkin verranhan kanan rodulla on merkitystä, joten kaikista ei taida yhtä selkeästi erottaa. Itsellä on kokemukia Plymouth Rockeista ja maatiaisista, molemmissa erottaa hyvin harjasta. Tosin plymareissa parhaiten erottaa sulkien kasvusta ja värisävystä, kun tuommoset 3-4 viikon ikäiset kanat on tuuheampia ja tummempia.
Meillä tullut pingviinin värisestä mustia ruskealla kauluksella kanoissa ja kukoissa aapiskukkoja ja jotain ihan muuta joista ei ole kuvia joten en edes tarkkaan muista mimmosia mut jotain musta harmaita ne oli
fasunen/ Meidän pingviinissä on aika paljon valkoista, mm. kaulasta perähöyheniin asti, mahanaltakin..Pehva siis myös valkoinen, siivenkärjet valkoiset, nokankärki, sekä naamassa ihan pikkuriikkisen joissain kohden..Mua jänskättää että minkähän värinen siitä lopulta tulee..Onko sulla ollut noin paljon valkoista omaavaa Pingua, jos on niin mimmonen on tullut?