Otti NIIN kupoliin!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Aina vaan lisää palloja ja partoja :smt007
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Voi kun kivaa kaikilla kuoriutuu jotain!
Hilta se näyte kai siksi, kun en ole noista omista haudotuistani otattanut NC-tä. Fassu vanhempipolvi on NC-testattua.
Ja jotenkain käsitin että se on ihan ilmanen näyte. Mutta suositeltava, jos ja kun myyn noita Fassujakin eteenpäin.
Tuli vaan puheeksi tuossa samalla kun noita muita näytteitä keräsi.
Toihan on kai vaan varmistus, ettei ole. Kun eikös siihen kuole paljon lintuja. Senhän nyt kai huomais linnuistaan. Vai minkälaisia oireita siinä tulee?
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Mulla on kans hirvee hinku lisiä noita isoja lintuja, kun se penteleen supiperhe tärväs viimekesän poikaset .. ja emot, ans kattoo nyt kuinka pitkään pystyn pieätteleen... itteeni.. siis konehautomisesta .. toisen asian pieättely on vähän niin ja näin näin vanhalla ...ankkoja on ainakin laitettava lisää .. niistä kun vielä talvella ryöväs petolintukin 3
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

No jo on kato käyny porukassa. Muo ei kyllä mikään pitelis , jos munia vaan tulee.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Nyt ei onneksi enään ota yhtään kupoliin. Huomenna saan käännellä munia viimeisen kerran, ja sitten vaan ootellaan. En oo läpivalassut kertaakaan näitä. Saas nähdä mikä on lopputulos. Joskus 3 huhtikuuta voi alkaa jo piipitystä kuulumaan, mikäli nyt laskin oikeen :smt017
Pitäskös nyt jo alkaa nostamaan kosteutta, vai vasta kun tulee ekoja reikiä muniin?
Kun muo on varoteltu liian kovasta kosteudesta, että hukkuvat.
Siellä on nyt 60% kosteus.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Mä oon tehnyt niin että kun munat alkaa piippaamaan nostan kosteuden 70% ja sit kun eka särö niin 80%... mut en mä sitä tiedä teenkö oikein :smt080 kun must tuosta kosteudesta sanotaan eri tavoilla niin oon tuommoisen "välimuotokäytännön" sit muodostanut.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Ei se mitään js se käytäntö toimii! Nyt siellä joku pikkuinen jo piipittää. Mutta ei vielä näy. Hittolainen ja pitää lähteä töihin :smt013
Kyllä oisin voinu jäädä vahtamaan, on ne vaan niin suloisa :smt007
Alice

Viesti Kirjoittaja Alice »

Mietin tuota kanalaongelmaasi ja ehkä voisit tehdä niin että laitat anturan lekaharkoista ja ostat vaikka valmiin leikkimökin tai työkaluvan siihen päälle.Ja sisustat sen sitten sopivaksi kanoillesi.Sinne ei ainakaan vadet valu ja olisi ehkä helpompi siivotakkin. :smt002
Haaveilija

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Mitäs kaikkea sulla olisi sitten kuoriutumassa?
Multa puuttuu vielä ne kanat, just katoin, että yli 400 km olisi suuntaansa Ullavalle... :smt004
Miks työ kaikki ootte niin kaukana miun luota?? Miks, miks... :smt011

Enkä edes ollut kysellyt sinulta, oisko sulla edes myynnissä, kunhan haaveilen tässä joka suuntaan... voih.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

No nyt ei ole kuoriutumassa kun noita minun iki-ihania sekarotuisia kanojani lisää. Noin 80 munaa on haudonnassa nyt. Ja keväämmällä sitten haudoskentelen fassua , aina niin kauan kun nuo munii.
Ei taitas nuo minun vintiöt mahtua mihinkään vajaan, tai lekariin. Eikä varmaan kotopullallakaan. Pääsis vaan pian tekemään ulkohommia. Niin sais pellon kylvettyä mellastus tantereeksi poppoolle. Viiruja en nyt vielä haudo, kesemmällä vasta, kun on lämmintä. On ne niin pikkuruisia piiperöitä aluksi. Nyt oon täällä ihan täpinöissä, siellä oli jo kahdessa munassa ainakin halkeemaa...

Ja nyt siellä on sitten jo neljä piiperöä tänä aamuna. 2 murjaania 1keltainen 1 ruskea harmaa. Taitaa olla kaikki karvajalkoja
Ja tuli todistettua etten osaa laskea :smt005
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Nyt on jo 12 tiipiäistä ilmestynyt..
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Oih :smt007 onneks olkoon ja lissää tulkoon!
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Onnea piipertäjistä!! :smt003
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Onnea ekasta tusinasta Mirrille! :smt006 Vaikka ois mikä se lopullinen kuoriutumisprosentti niin kyllä Mirrin kotona nyt käy kova piipitys! :)
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

OIjoi - lisää pääsiäästipejä :smt007
Vastaa Viestiin