mikähän vaivaa kanaa APUA
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
juujuu
Re: mikähän vaivaa kanaa APUA
Ja hautomakuume vaan jatkuu ...tänään sitten tein lämmintä leipämössöä johon laitoin hunajavettä ja kanasen ulos sen jälkeen Kovin on laihan oloinen Täytyykö sille se muna antaa Mistähän tähän hätään tipumuna
Ja haluis vielä jonkun kääpiörodun tipun ei mitään kalkkunaa tai trutsia kun ei koppiin kyllä sellainen mahdu Ehdotuksia
-
mik
Kyl mä kannattaisin sitä strutsin, emun tai nandun munaa silkille 
-
capeet
Joo, piti ihan itekin googletella kun en muistanut sitä myrkyn nimee.
Mut hyvä että kyseessä on tosiaan vain hautomakuume, toivottavasti löytyy munat alle
Mut hyvä että kyseessä on tosiaan vain hautomakuume, toivottavasti löytyy munat alle
-
juujuu
Luultavasti kaverilta saan sen munan alle Mutta ajattelin laittaa vaan yhden vai onko siinäkin joku sääntö että pitääkin olla kymmenen En oikeasti olis halunnut talvea vasten yhtäkään pikkusta
Muutenkin ahdas koppi vaikka onkin isompi kuin minimivaatimukset Voi näitä hautomahulluja otuksia ...
-
capeet
kannattaa laittaa useampi kuin yksi. Ku mitäs sitten jos se ei olekaan hedelmöittynyt? Tai menee kesken?
-
Raksu
Minäkin laittaisin varuiksi 2-3 munaa alle jos jotakin sattuu, että saisi sen yhden tipun edes 
-
juujuu
Mun onnella (tässä tilanteessa) niistä jokaisesta tulee tipu ja jos se olisi mahdollista niin jokaisesta vieläpä kaksoset ...
Kaverilta saan melko pian kuoriutuvan munan koska kana on jo hautonutkin monenmonta päivää niin kaippa se sen tipunkin ottaisi mahdollisimman pian ulos sieltä ...mutta saas nähdä miten käy Kauhulla odotan lopputulosta
Kaverilta saan melko pian kuoriutuvan munan koska kana on jo hautonutkin monenmonta päivää niin kaippa se sen tipunkin ottaisi mahdollisimman pian ulos sieltä ...mutta saas nähdä miten käy Kauhulla odotan lopputulosta
-
miisu
Juu elikkä luulen kanssa, että sun on pakko sinne munia pistää alle, hulluja nuo silkit
Meidän oma ei ainakaan luovuttanu... Ja itekkin aattelin, että pakko laittaa useampi muna alle, kun sitten ketuttais jos ei sitä tipua tuliskaan kaiken tän hässäkän jälkeen... Ite laitoin 4 varan vuoksi, tovottavasti sais sen tipun tuolle neidille hoidettavaksi
Ja Kiitos Maattari, helpotti kun kuulin että tarkenevat äidin alla navetassakin. Niin mie vähän toivoinkin, pääsee helpommalla.
Tässä sitä nyt jännitetään!
Ja Kiitos Maattari, helpotti kun kuulin että tarkenevat äidin alla navetassakin. Niin mie vähän toivoinkin, pääsee helpommalla.
-
juujuu
Nohnih
Blondi sai tahtonsa läpi Munia on nyt kaksi kpl alla
Ja voi että kun laitoin munat pesään kanan alle niin silmä jo kirkastui kanasella ja kovin asetti hyvin munat allensa ja kujersi
Riipi vielä heinää ympäriltä pesäänsä Voivoi että mun teki oikein pahaa kun olin moisen asian kieltänyt kanaselta joka mielestään on luotu vain hautomista varten ,snif
Mutta nyt sitten katsotaan mitä tulee vai tuleeko mittään vaiko enemmän vaan harmia ja työtä ,itkua ja tuskaa ...näillä mennään sano...
Ja voi että kun laitoin munat pesään kanan alle niin silmä jo kirkastui kanasella ja kovin asetti hyvin munat allensa ja kujersi
Mutta nyt sitten katsotaan mitä tulee vai tuleeko mittään vaiko enemmän vaan harmia ja työtä ,itkua ja tuskaa ...näillä mennään sano...
-
miisu
Voii, ihana
No jospa niistä tulis tipuja niin pääsisi toinen lapsia kaitsemaan! Onnea odotukseen! 
-
juujuu
Miten paljon voi haudottava muna muuttaa kanan olemusta
Tänään nostin kanan ulos pesästään vähän jaloittelemaan ja syömään niin jopa kulki pystypäin porukassa mitä ei koko tyhjeeden hautomisruljanssin aikana ole tapahtunut Nyt kovasti toivon että se yksi tipu saadaan jommastakummasta munasta että kana sais myös hoivata sitä pienokaista ...
-
miisu
Olikos ne jo valmiiks osittain haudottuja vai lähtikö laskuri alusta alkaen liikkeelle?
Meillä on "laskettu aika" kahden viikon päästä
Jännää!
Meillä on "laskettu aika" kahden viikon päästä
-
juujuu
Toinen valmiiksi haudottu koneessa Ja toinen alusta , vihreä muna ja ISO
Valmiiksi
haudotun pitäis ens viikolla olla valmis mutta ei ole tietoa onko siellä yleensäkkään elämää
Koskahan sen tipun piipityksen kuulee jos siellä on eloa Ainakin se muna painaa enemmän kuin noi
mun kukkottoman kanan munat
Mua vaan hirvittää koko touhu Pelkään oikeasti näitä
pikkutipuja kun ne on niin heiveröisiä ja kylmän arkoja Toivottavasti oma emo sen omansa sitten hoitaa
kunnolla ..
haudotun pitäis ens viikolla olla valmis mutta ei ole tietoa onko siellä yleensäkkään elämää
Koskahan sen tipun piipityksen kuulee jos siellä on eloa Ainakin se muna painaa enemmän kuin noi
mun kukkottoman kanan munat
pikkutipuja kun ne on niin heiveröisiä ja kylmän arkoja Toivottavasti oma emo sen omansa sitten hoitaa
kunnolla ..
-
miisu
Otat lampun käteen ja katot
Vaikka omat yritykset vähän kyllä ontuu...
Juu kyllähän sen kai kuulee kun on kuoriutunu, ja ehkä kanastakin huomaa et alla on elämää! Aika jännää, minkäs rotusia ne oli jotka vihreitä munia teki?
Toivottavasti jaksaa kana hautoa molemmat vaikka ovat niin eri aikaa, mulla on kans yksi muna 4 päivää myöhemmin laitettu... Kyllä harmittaa jos jää hautominen kesken ja ois ollutkin tipu...
Mutta eiköhän sieltä joku tipu edes tule! Ja ilmeisesti pitäis tareta kanan alla viileämmälläkin, ja saahan sinne varan vuoksi lämpölampunkin laittaa jos pelottaa!
Kovasti tässä kyllä toivotaan että kana hoitaa homman kotiin.
Juu kyllähän sen kai kuulee kun on kuoriutunu, ja ehkä kanastakin huomaa et alla on elämää! Aika jännää, minkäs rotusia ne oli jotka vihreitä munia teki?
Toivottavasti jaksaa kana hautoa molemmat vaikka ovat niin eri aikaa, mulla on kans yksi muna 4 päivää myöhemmin laitettu... Kyllä harmittaa jos jää hautominen kesken ja ois ollutkin tipu...
Mutta eiköhän sieltä joku tipu edes tule! Ja ilmeisesti pitäis tareta kanan alla viileämmälläkin, ja saahan sinne varan vuoksi lämpölampunkin laittaa jos pelottaa!
-
mik
Eiks munan, jossa kehittyy tipu, pitäis olla kevyempi, ku hautomaton muna? Eli paino putoaa sitä mukaa, ku tipu sisällä kehittyy. Ainakin viiriäisen munissa kokeilen painoa niissä munissa, joista ei läpivalaisussa näe yhtään läpi ja painavat on niitä, joista ei tipua tule.