Kääpiökochin Hilja 5 kk hautoo(kuvia lisätty tipuista)

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ninanni

Re: Kääpiökochin Hilja 5 kk hautoo

Viesti Kirjoittaja ninanni »

hienosti se hilja kyllä vain hautoo :)
Kiyry87

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Olipas kaunis tuo sinun Hilja :smt060
Tiia12

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Meillä taitaa syntyä tipuja Hiljan alla :smt038 , en meinannut uskonut korviani ja silmiäni, kun olin kääntämässä munia vielä äsken ja sieltä munista kuului kamala piipitys :smt041 , yhdessä munassa oli jo reikä :smt005
No minäpäs kiikutin ne 6 munaa ´Hiljan alle heti ja otin ne kehittymättömät pois, nyt mamma istuu pesässään ja kurnuttaa niille poikasille kamalasti :smt055
Eli meillä saattaa olla aamulla poikanen, toki hieman mietityttää, kun niiden piti vasta lauantaina syntyä, mutta ehkä nuo pienet tulee sitten hieman aikaisemmin, eihän perjantaihin ole kuin muutama tunti joten tulevat ehkä osa sitten päivää aikaisemmin.
Voi jepulis,kun on villi olo :smt050
Tiia12

Miten muuten nuo munat kanan alla, eikö ne mene jotenkin nopeammin rikki kun painoa on päällä kuitenkin tai istuuko se jotenkin varovaisemmin ? Kaikkea sitä ihminen ihmettelee, meinaan vaan ettei nyt synny sitten liian nopeasti kun munassa oli jo valmiiksi särö, hö, oisko pitänyt antaa sen munan olla koneessa missä se särö oli ja laittaa muut ehjät alle, voi himputti kun tää hautominen on niin vaikeeta :smt017
Tiia12

Sekaisinhan minä olen KIRJOITIN ISTUU :smt005 , eihän se istu,vaan "makoilee" niiden munien päällä :-"
ninanni

kyllä se varovaisemmin makaa sit kun eka varsinkin kuoriutunut ja itse satuin just paikalle kun ritva esitteli puuroa tipulle ja näin sen ensikerran ja heti kun tulin nosti itseään ja LEVITTI siipeä ja käski poikasen mennä piiloon! Ihanaa siellä on pian tipu onnea :smt050 miten Sä meinaat ehtiä nukkumaan ollenkaan jos nyt illaksi tipun hilja alleen saa ? ;)
Tiia12

No sano muuta, ei ehkä uni tule, käyn 10 min,välein kuuntelemassa pesän ulkopuolella ja katsastamassa ettei neiti vaan nyt livahda minnekkään, onneksi tuo ilmankosteus on ulkona hyvä,niin ei ainakaan siitä jää kiinni. Ja voi pimpula, lupauduin huomenna oman työn lisäksi mennä vielä iltavuoroon keikkahommiin eli olen 7-22 töissä, toki kerkiän piipahtamaan siinä välissä tunnin verran kotona. Mutta pitikin luvata :salute:
Toivottavasti kaikki menisi hyvin, ja Hilja sais edes pari pikkuista tirppanaa kun on niin kovin hienosti jaksanut hautoa :smt049
ninanni

voi ei muakin jännittää. Kunpa itseki sais kyykkiä siellä pesän vieressä:) onnea hilja. Toivottavasti pian on jo ensimmäinen maailmassa <3
Tiia12

Voi olla että aamulla olisi jos kaikki menee hyvin, ne munat on vaan niin pieniä että koko ajan ihmettelen miten sieltä jotain elävää voi tulla :smt060 , äsken kävin taas kurkkaamassa tai kuuntelemassa ja siellä se kurnuttaa tipuille, Harmokin varmaan tietää että jotain siellä tapahtuu kun kulkee mökin ohi edes takaisin , hermostunut isä :smt005
ninanni

Re: Kääpiökochin Hilja 5 kk hautoo(tipuja syntymässä)

varmasti isä jo malttamattomana odottaa että siellä se eukko on 3vkoa makoillut että jokos tänään on se päivä ;)
Tiia12

Huomenta vaan, täällä heti yökkärit päällä kipitettiin Hiljaa moikkaamaan, vielä ei ollut tipusta, mutta kova piipitys kuuluu ja yhdellä oli jo nokka ulkona ja reikä oli suurentunut ihan kunnon aukoksi jo :smt054
muissa munissa ei tainnut vielä olla reikää, en kovin paljon aikaa uskaltanut tähän käyttää, kun pelkäsin että Hilja minua nokkaisee kun menen häntä kesken kaiken nostelemaan, sinne se jäi kurnuttelemaan, seuraavaksi puolenpäivän jälkieen käyn katsomassa mitä siellä on tapahtunut. Voi voi kun työt odottaa, niin mielelläni jäisin seuraamaan tipujen syntymää, No Hilja saa ainakin rauhan hoitaa hommansa loppuun, etten minä ole koko ajan kurkkimassa pesään :smt003
Kiyry87

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Ihanaa! Tää on niin jännää kun ne alkaa ilmoitteleen että ny mie tuun :smt041 :smt060
Meillä myös oli ekat tiput hätäisiä:
2 alkoi kuoriutumaan 19. päivä ja ulko olivat 20. päivä
ja 20. päivänä alkoi toisetkin 2 kuoriutumaan joten 21. päivän alussa oli jo kaikki
pihalla munista.
ninanni

ilmoittele kun töiden välillä kotona käyt että kuinka siellä jaksellaan ! :) odotan täällä että hilja saisi jo ensimmäisen pienen helmoihin !
Tiia12

Kävin kurkkaamassa jokaiseen munaan tullut reikä ja kova piipitys. Yksi munista reikä oli jo puolet munasta :smt038
Hellan lettas

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Onnea tiia perheen lisästä! :smt041 :smt041 :smt041
Vastaa Viestiin