kukko vai kanan?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Pirjo

Re: kukko vai kanan?

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Veikkaa oikea rivi :smt043
Nyt on muuten tulossa teille tipusaastetta -kaikkiaan 13 tipua, mutta yksi kuva on tärähtänyt

TIPU NO 1 -kana -luulen: toisaalta voi olla kukkokin, koska ruotsin mustalla kanalla kuulemma ei ole ollenkaan helttaa
Kuva

Uploaded with ImageShack.us

TIPU NO 2 -kukko?
Kuva

TIPU NO 3 -kukko?
Kuva

TIPU NO 4 -toivon kanaa
Kuva

TIPU NO 5 -selvä kukko?
Kuva

TIPU NO 6 -kukko?
Kuva

TIPU NO 7 -taitaapi olla kukko -vai :smt010
Kuva

TIPU NO 8 -taitaapi olla kukko :smt011
Kuva

TIPU NO 9...kukko??? :smt011
Kuva

TIPU NO 10 -tää on se tärähtänyt, mutta ilm. kukko
Kuva

TIPU NO 11 -hiljaa toivon että olisi kana
Kuva

TIPU NO 12 ...kukkokoko? :smt012
Kuva

TIPU NO 13 -ja selvä kukko :smt013
Kuva

...ja kuukauden päästä selviää jo osa oikeista vastauksista, mutta lopullinen tulos saadaan juuri ennen kukkopaisteja :smt005
Pia

Viesti Kirjoittaja Pia »

Pirjo, ovatko kaikki puhtaita? Minkä ikäisiä? Jännästi tuo harjan väri vaihtelee :)

Apua, jos kaikki veikkaamasi ovat kukkoja!!!! Ehkä noi ovat nopeasti kypsyviä kanoja..... :smt017
Pirjo

tiput tulevat sunnuntaina kaksiviikkoisiksi -ovat tyrnäväläisen ja ruottin mustan sekoituksia...muuten kyllä puhtaita kun tänään juuri vaihdoin tipulaan uudet pahnat :smt005
Harjan väri vaihtelee sen vuoksi kun: vaalea harjaiset ovat perineet äitinsä (tyrnäväläisen) geenejä ja tummaharjaiset ovat saaneet isänsä (ruotsin mustan maatiaisen) harjan.
Pia

Viesti Kirjoittaja Pia »

Onpa minulla hyvin nuo sanat hallussa :smt044

Tässä meidän rontit, ikää 2,5 vkoa. Ei yhtään harjan tynkää, joten elättelen toivoa että kaikki olisivat kanoja... Äitinä hybridi ja iskänä araucana (joilla toi harja muutenkin on aika pieni.....)

Kuva

Kuva
Pirjo

Pirjo kirjoitti: entäs sitten tämä
Kuva

tämä on nyt sitten osoittautunut kanaksi :smt041
on niin ihanan kesy: tulee kädelle ja kiipeää olkapäälle -mutta ihan selkeä kana koska on niin paljon pienempi kuin tuo yksi harmaa piikkis kukko!
SUWITSU: lupasit mulle ainakin yhden kanan, mutta sainkin kaksi! KIITOS :smt055
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Pirjo kirjoitti: tämä on nyt sitten osoittautunut kanaksi :smt041
Onko sinulla tuoretta kuvaa tipusta? Koska minusta on kukon näköinen.. Tietty hienoa on jos onkin kana :smt001
Pirjo

Otan kuvan huomenna: on ihan saman kokoinen kuin se punaruskea ja harmaa kukko on PALJON isompi kokoinen!
Peltomäki

Viesti Kirjoittaja Peltomäki »

Minustakin tuo Pirjon tipu näyttää kukolta. Koko ei kerro kaikkea. Minulla on tyrnäväläisissä emon alta helmikuussa kuoriutuneessa porukassa yksi ainut kukko, se kaikista pienin tipu. Siis edelleen kolmen kuukauden iässä on pienempi siskojaan, mutta sukupuolista ei enää voi erehtyä.
Suwitsu

Meillä on harmaat jostain syystä kasvaneet aina nopeammin kuin muun väriset. Yllä oleva tipu tosiaan näyttää harjansa ja värinsä perusteella kukolta.
rilla

Viesti Kirjoittaja rilla »

Kukko on minunkin mielestäni Pirjon tipu. Mulla on yksi tipu noita samoja risteytyksiä. Harmaakirjava kana. Ja sen kyllä tunnisti aika aikaisin kanaksi.
Olen seurannut jo tosi pitkään noita tipuja ja kuoriutumista. Väittäsin, et samana päivänä jos laittaa munat koneeseen, niin ensin kuoriutuneet on kukkoja.

Olen arvellut sen johtuvan siitä, että naispuolisen valmistusprosessi on vaativampi kuin miespuolisen. :smt040
On toi ainakin yhtä hyvä arvauskeino, kuin joku muukin.

Ja joskus ajattelin, kun oli kaikki tiput kanan hautomia, et loppukesän poikueissa on enemmän kanoja ja päinvastoin.

Mutta paras ja lopullinen tunnistus on kaiketi kiekuminen tai muniminen. :smt042
Pirjo

No niin...se huominen ´venähti` vähän pitkäksi -on ollut kauhee hoppu :smt010

Uudempi kuva nyt kuitenkin tänään otettu.Kaikki kolme samassa kuvassa ja takimmainen vasemmalla selkeä kukko, mutta sitten tuo musta keskellä ja etummainen ruskehtava vasemmalla...olisiko kanoja. Hyvä jos toinen edes olisi kukko koska tuo takimmainen harmaa on saanut jo uuden kodin ja haluaisin Piikkiöläiskukon porukkaani :smt055
Kuva

Suwitsu

Nuo on kyllä kaikki kukkoja :smt012
Pirjo

Hei Suwitsu -naama ylöspäin :smt005 -kukkoja itseasiassa tarvitsinkin....no olisihan se kiva ollut jos niistä olis yks kana ollut :-"
Suwitsu

Okei.. Eli sulla on Pirjo siellä kolme piikkiöläistä kukkoa :smt040
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Kukkojahan nuo .toivottavasti en maailmalta tulleista saa montaa kukkoa.Jännää ens perjantaina kuinka kirjavan porukan saan
Vastaa Viestiin