Nonniin, Lempi-Toivo kasvaa ja voi hyvin, vieläkin

ruokana olen antanut "kuivaruokaa", missä on kaurahiutaleita, ohrasuurimoita, kuorittuja auringonkukan siemeniä, kauraa, ohraa, vehnää, aikuisten kanojen rehua, undulaattien siemensekoitusta, leivän- ja korpunmuruja sekä maissihiutaleita. Tämän seoksen olen jauhanut morttelissa melko hienoksi. Lisäksi olen antanut 2-3 kertaa päivässä seosta, missä on kananmunankeltuaista, raejuustoa ja esim.tonnikalaa tai jauhelihaa.
Verrattain vähän tipu kyllä syö, mutta eipä sitä tuon kokoiseen heppuun mahtuu..
Sitten ihme juttu, niin, Mona-Liisa on innostunut hautomaan

Jo parin viikon ajan on rouva viihtynyt kopissa melko pitkiä toveja, mutta kuitenkin se on sieltä tullut jossain vaiheessa päivää muun lauman kanssa ulkoilemaan. Mutta lauantaina ei sitten Mona-Liisaa näkynyt ulkona vaan liversi pesässä. Otin munat alta pois, mutta jatkoi haudontaa sunnuntain, vaikka pesä oli tyhjä. Kun haudontaa sitten jatkui vaan, vaikka häiritsinkin ja nostin pesästäkin, niin päätin sitten laittaa munat alle. Valitsin 8 munaa, jotka merkkasin lyijykynällä. Sielä ne nyt on tiistaiaamusta asti ollut, Mona-Liisa hautoo tärkeänä. Muilla kanoilla ei ole pesään menemistä kun se ajaa ne heti pois. Ja mikä meteli!
On se jännää tämän kanallisen elämä :D