Nöpönen hautoo

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Nöpönen

Re: Nöpönen hautoo

Viesti Kirjoittaja Nöpönen »

JEI :smt041 !!! Uudelleen ajatuksen kanssa läpivalaistu 10 munaa ja kaikissa oli elämää :shock: !!! Ei siis TODELLAKAAN kannata väsyneenä tiirailla noita muneja :smt012 ... Siis uskomatonta, kun odotin sen aikaa lamppu munan alla, että liikkuuko siellä mikään, niin kaikissa oli liikettä ja verisuonistoa :smt007 . Nyt ei voi muuta, kun odottaa kuin joulua :smt114 :smt069 :smt044 :smt048 !!! Vitsit :smt049 ... Aaggh :smt043 ...Mulla repee verkkarit \:D/ jo nyt vaikka aikaa olis vielä kaksi viikkoa :bounce: [-o< !
Munakoiso

Viesti Kirjoittaja Munakoiso »

Hieno homma! Kun mä olen seuraillut tuota meidän Häirikköä (se isä-kukko) tässä pihalla niin ei se enää paljon arkaile vaan polkee heltta heiluen jatkuvasti rouviaan.
Eilen kun olivat sateessa kastuneita, kaikkien höyhenpeite takaosassa oli aika surkean näköistä, Häiriköltä on kaikki isot pyrstösulatkin tippuneet, ilmeisesti innokkaan polkemisen takia :smt047
Nöpönen

Mitä sitä arkailemaan... ja häveliäisyys sikseen :smt043
Unja-O

Viesti Kirjoittaja Unja-O »

Ihan uteliaisuudesta pakko kysyä, että minkä merkkisiä luomumunia olette onnistuneesti hautoneet? Meillä lähti kerran yksi kehittymään, mutta sekin meni kesken.
Nöpönen

Nää oli ihan Rainbown luomumunia:) :smt050
Oon aina tykänny pienestä jännityksestä elämässä :-"

Tarvii kyllä sano, että nyt kun olen lukenut enemmän näitä juttuja niin viittä pikku ihmettä kasvattelen vissiin tuolla kylppärissä :smt054
onnikas

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Mulla oli alkujaan 10 munaa, joista kaksi vein kaverin kanan alle. Toinen niistä ei lähtenyt kehittymään, toinen lähti. Koneeseen jäi 8 munaa, joista 1 ei lähtenyt kehittymään. Jäljellä oli 7 munaa. Niistä kuoriutui 4 tipua. kolmesta munasta joista ei kuoriutunut mitään, on kaksi aika loppuun kehittynyttä, yksi kehittyi kai hitaammin. Menen käymään kaverin luona ja ne munat on siellä odottamassa jääkaapissa aukaisua. Haluan tutkailla että mitä niistä löytyy. Yhteensä siis tuli 5 tipua, yksi kanan alta ja 4 koneesta.
Unja-O

Viesti Kirjoittaja Unja-O »

Mun on aivan pakko kans testata. :D Ostin kuusi ruskeaa ja kuusi valkeaa Rainbow'n luomumunaa tänään ja tuuppaan ne koneeseen jahka edelliset kömpivät kuoristaan ulos. Nyt ei viitsi laittaa, kun siellä on juuri kuoriutuminen menossa. :)
Nöpönen

Onnea uuteen haudontaan!!! :smt007
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Hei Nöpönen; miten sun luomu-tiput jaksaa? eikö ne ole kohta kuukauden vanhoja -olis kiva nähdä, minkälaiseksi ovat kasvaneet.
Nöpönen

Ne lapsukaiset on kohta kolmatta viikkoa vanhoja ja tuolla on näistä viliskanteista viikareista kuveja :smt007 http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=4&t=11441
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Juu mä löysinkin jo :smt003
Voi ihme että noista ´kaupan-tätin` munistakin tulee hienoja tipuja :smt060
Nöpönen

Lauantaina lopetin kiuruvetisteni kääntelyn :smt005 ja eilen illalla tuli eka särö :smt007 ... Nooh, kauppareissun jälkeen alkoi tapahtua ja tässä eka ulostulija (koko satsin pienin muna :smt049 )

Kuva

Kuva

Kuva

Kuudessa jo reiät :smt060 :smt050
Kuvia laitan lisää, kun saapuuvat maailmaan
saralele

Viesti Kirjoittaja saralele »

Jee!! :smt041
Ihan tutulta näyttää, kun on sama kone :smt001
Munakoiso

Viesti Kirjoittaja Munakoiso »

Onnea tipusista! Meillä tulee viikko täyteen ja hiljalleen siipisulat alkavat näyttää värejä. 21 tipua on hengissä, 1 kuoli viikonloppuna -syystä en osaa sanoa.
Nöpönen

Piiiitkä oli ekan ja tokan väli -tasan 12tuntia, mutta tumma herkku :smt110 :smt049 sieltä tupsahti eilen illalla

Kuva

Tässä yö kolmen satoa :smt005

Kuva

Kuva

Tuo tummin siis on se ensimmäinen ja nämä kaksi vaaleaa ovat yöllisiä kulkijoita :smt045
Vielä olisi yksi tulossa hetkenä milloin tahansa ja yhdessäkin vielä pieni reikä... Yksi muna-asukas on arvelujeni mukaan tuupertunut loppumetreille, kun ensimmäisestä reiästään on värjäytynyt punertavaksi (siis ne säröt), VAI??
Kolme siis on vielä hiljaisia kavereita, mutta ototellaan ototellaan... :smt043 Päivähän on vasta nuori ja tänään onkin se LA vasta :smt048

On tää kyl ihanata :smt049 :smt060 Mä olen näihin tyyppeihin ihan :smt055
Vastaa Viestiin