tillpehööriä kotiin

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
max3

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mä en tosiaan tiedä, et mistä nämä on alkujaan kotoisin, kun ovat jonkun toisen romuja. :smt002
^tuosta hienojen kuppien kuvasta tuli mieleen, et mun pitää hiukan kuvata keittiössä. :smt003

Kuva
Kuva
jokainen erilainen, kun ovat käsin maalattuja

Kuva

Kuva

Ja sit tällaisen hienon sain tänään! :smt007
Kuva
Silvia Sommarlat

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Wau...onpas hyvinsyönyt kananen! Ja tuo Fazerin peltipurkki...nostalgiset muistot nousee mieleen...penskana pihistettiin tuollasesta purkista salaa äidin joulupipareita ...nam !
Rusina

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Täällä olis taas kiva kohde keräilijälle :smt007 : http://www.huuto.net/kohteet/aika-veike ... /155719242
Silvia Sommarlat

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Kuva
Kas kummaa! Munat muuttuivat sinisiksi hangessa. :shock:
SannaT

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Mistäköhän sellaisen vanhan munakorin saisi hankittua?
harrastaja

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

pletko käynyt torilla markkinassa
Silvia Sommarlat

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Tällaisen munakorin hankin Halpa-Hallista parilla eurolla. Aion maalata sen ja pehmustaa jollain kankaalla kunhan tuunaustuuli sattuu kohdalle.

Kuva
Silvia Sommarlat

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Kuva

Tässä tuunauksen tulos. Maalasin korin ensin valkoiseksi ja ompelin pehmusteet pohjaan ja reunaan.Nyt kelpaa kuljetella isompaakin munaerää kerralla, kun entisen munakorin jouduin antamaan lapsenlapselle pikkuautojen kuljetuskoriksi.
suikku

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja suikku »

Tulipas hieno. Puhtoisen sininen. Jonkun kanat sentään munii. Minun eivät ole vielä aloittaneetkaan.
Silvia Sommarlat

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Ihan pakko jakaa Munanetissä tämä idea, jonka tytär kertoi tänään. Meillä munantuottajilla löytyy pahvisia munakennoja kasoittain. Niistä ja kynttilänpätkistä syntyy helposti ruususytykkeitä. Helppo valmistaa ja takaa nopean ja toimivan takan/uunin sytytyksen. Kokeiltu on hyvällä tuloksella. Näin tein sytykeruusut:
Siis ensin revitään varovasti munakennosta kenno irti. Sitten revitään toisesta kennosta "nauhaa" joka kierretään ruusunlehtimäisesti kennon sisään. Kattilaan vettä ja sisään kippo, jonne nakataan sopiva määrä kynttilänpätkiä. Sulaneeseen steariiniin kastetaan ruusu useamman kerran. Kuivatetaan leivinpaperin päällä hetki. Yksikin ruusu sytyttää takan puusyluksen ensimmäisellä yrityksellä. Kokeile ihmeessä!


Välineet ja tarvikkeet

Kuva

Tässä muutama ruusu valmiina

URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=7060053.jpg]Kuva[/URL]

Ja näin se toimii!!


Sytykeruusu takassa
Kuva
annemari

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja annemari »

Nämä puutarhakoristeet on kivoja sisälläkin. Eteisen taskuista jätettävän romun kerääjänä toimii pitkäkaulakukko.

Kuva

Kelloja on mulla aika monta, tässä pari:

Kuva

Kuva


Kirjahyllyt on täynnä kaikenlaista kanakoristetta, näkyy olevan yksi kamelikin mukana. Tuomisia Marokosta.

Kuva

Kuva

Kuva

Tämä peltikukko ja kana-kastelukannu on myös otettu talvelta piiloon sisätiloihin.

Kuva


Tässä minun tavaroistani osa. Ulkona on lisää puutarhakoristeita ja kaapissa kana-aiheisia astioita.
Rusina

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Noita sytykeruusuja täytyy ehdottomasti tehdä! Munakenno-steariinisytykkeitä on ollut käytössä, mutta ei noin kauniita.

Mistä sä Annemari olet löytänyt nuo metalliset kukot :smt007??? Tahtoo kans tommoisia :smt048 !!!
annemari

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja annemari »

Ne on molemmat K-Raudasta, sieltä saa nyt puoleen hintaan kaikki ulkokukkaruukut ja puutarhakoristeet !! Nuo oli molemmat yli 40 e ovh hinta.
harrastaja

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Kuva

Uploaded with ImageShack.us mä sain synttärilahjaksi viimevuonna.on epäselvä kun on entisel puhelimella jo otettu
Silvia Sommarlat

Re: tillpehööriä kotiin

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Annemari mistä peräisin nuo sun kukkokellot? Toi valkoinen Rooster olis just mulle passeli köökkiin!
Vastaa Viestiin