Kulku"luiska"

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

siimis

Re: Kulku"luiska"

Viesti Kirjoittaja siimis »

Meidän orpit viime kesänä lennähtivät sujuvasti 2-metrisen aidan päälle yöpuulle, mutta sitä luiskaa pitkin kanalaan ei sitten millään :smt003 Mä luulen että se on enemmän tahdosta kuin taidosta kiinni! Tuo Kurko-kukkeli oli kyllä viime kesänä vielä sellainen teinihonkkeli, että se kompastui välillä omiin koipiinsakin, että ehkä se luiska oli hälle liian kapoinen... Katsotaan miten tänä kesänä käy, kunhan saadaan aita asennettua - operaatio tarhan suurennus työn alla :smt002
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Siiri-orppi meni itse sisään yli kaksi metriä pitkää luiskaa pitkin, Juhaa piti vielä vähän töniä. Mitä teit viime kesänä Siimis, nostelitko sisään ja ulos?
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
siimis

En tosiaankaan nostellut, vaan annoin olla pihalla :smt002 Tai nostinhan mä ne kerran sisälle, sitten syksyllä...

Joo siis oikeesti, niillä oli tarhassa sellainen iso koirankoppi mihin munivat ja yöksi nousivat aina aidan päälle kanalan räystään alle yöpuulle. Ei niillä siellä mitään hätää ollut, niin annoin olla. Meillä oli myös kanala remontissa puoli kesää, uusittiin lattia, niin sopi hyvin että ovat ulkona ympäri vuorokauden...
viiriäiset

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

ite vein kanat ulos sitten yksi kiinni ja kuljetin sen luiskaa pitkin sisällee jatipautin siunne, sitten se tuli ulos ja näytti muille miten mennään ja siinä ne nyt juoksenntelevat.
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Työvoitto! Orppikukko menee ja tulee itse luiskaa pitkin! Siiri kana hautoo joten hänen harjoituksensa jatkuvat myöhemmin, osaa kyllä tulla sisälle mutta ei ole vielä mennyt ulos, osaa senkin mutta luiskalle pitää nostaa, sitten kipittelee sitä pitkin ulos. Nuorisokin harjoittelee, menevät kunhan luiskalle nostaa. Mutta jos kukko nyt näyttäisi esimerkkiä ja muut sitten pikkuhiljaa oppisivat, hitaalta tämä on kyllä tuntunut. :smt021
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
siimis

Meillä vaan ei edelleenkään orpit hallitse kulkuluiskaa :smt012 Istuvat yöt taas samalla paikkaa räystään alla kuin viime kesänä. Kerran nostelin sisään yöksi, kun oli kylmä yö tulossa. Tänään saivat vettä niskaan, kun tuli ukkoskuuroja, mutta taitaa olla niin lämmintä kuitenkin että annan olla ulkona.

Tuo oviaukko ei kyllä ole enää tarpeeksi suurikaan Kurkolle. Se jää hartioista kiinni eikä varmaan vapaaehtoisesti tule tuosta kulkemaan. Suurentaakaan ei aukkoa viitsisi, romahtaa pian koko lato...

Pienempien kanojen tarhaan laitoin vain uudet "tikarappuset", kunnon leveän laudan askelmineen. Oppivat heti käyttämään sitä, samoin kuin kanalassa asuvat puput. Sen sijaan kalkkunan poikaset eivät enää tykkää kulkea noista pienemmistä ovista, varmasti samasta syystä kuin ei Kurko tykkää isommasta ovestaan - ne ovat kasvaneet niin että mahtuminen on jo vähän kyseenalaista...
aurinkomäki

Viesti Kirjoittaja aurinkomäki »

Tänään kulkuluiska vihdoinkin valmis ja kanalan luukku auki, ensiksi ihmeteltiin ja matojen houkuttelemana ensiksi kana tuli ulos ja oli puolisen tuntia itsekseen kunnes kukko tuli ihan itse ja pyöri ympäri, menen, en mene, menen, uteliaisuus voitti. Saas nähdä onko aamulla muukin sakki ulkona? Niin ja meidän kulkuluiskalla on mittaa
5 metriä!!
Nipsu

Viesti Kirjoittaja Nipsu »

No on aurinkomäen kulkuluiskalla mittaa :shock:
aurinkomäki

Viesti Kirjoittaja aurinkomäki »

Juu kuva löytyy kuvakalleriasta :smt005
Vastaa Viestiin