kanalassa vierailee orava

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

kaakatin

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Kurret on ihanii ja käärmeet kamalii. Käärmeet ja rotat kyllä voin tappaa, mutta en kyllä kurree. Tai kyyt voin tappaa omalta pihalta, en muualta, kyllähän käärmeitäkin tässä maailmassa tarvitaan.
Meillä muuten lapsena oli kissa joka pyydysti jänöt ja oravat. Kerran se toi pennuilleen ensin emo-oravan ja sen jälkeen kolme poikasta ja hännät tosiaan jätti syömättä.
mirri

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja mirri »

Joopa... kyl kurren ruokalistaan kuuluu toi lihapuolikin. Mutta taitaa kanan poikanen olla sille liika iso :smt017
Mä laittasin sille pähkinää ja muuta sopivampaa muonasta tarjolle.
Kyllä mä oravan ottasin miljoonasti ennemmin tonne navettaani kun rottia... ja
joku anagondakin viel menis :smt005
Haaveilija

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

mirri kirjoitti:Joopa... kyl kurren ruokalistaan kuuluu toi lihapuolikin. Mutta taitaa kanan poikanen olla sille liika iso :smt017
Mä laittasin sille pähkinää ja muuta sopivampaa muonasta tarjolle.
Kyllä mä oravan ottasin miljoonasti ennemmin tonne navettaani kun rottia... ja
joku anagondakin viel menis :smt005
Ota anakonda, jos se söis ne rotat!

Meillä ois kyllä helppo napata oravat koiran haukusta, mutta eipä noista ole harmia ollut. Söivät talven aikana kaksi ampiaispesääkin pois (talon ja tallin vintiltä)!
Hazze

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja Hazze »

Saattaa olla ettei ole ihan aito kuva kun kyseisestä sivustosta on kyse mutta pakko laittaa
http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=62980&c=5 :smt005

Kuva
marja-leena68

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja marja-leena68 »

HUIH kamala!just siks oravat pois pois pois....... :smt022 ,mä e halua ainki nähdä tuollast........
Eepi

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Tuskin orava tervettä lintua kiinni saa... :smt017
Löpö

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja Löpö »

Meillä oli myös oravaongelma. Sama kaveri joka oli koko talven käynyt lintulaudalla, rupesi nyt tipujen kuoriutumisen aikaan vierailemaan kanalassa. Oli mm. yrittänyt syödä itsensä oven läpi ja järsinyt sähköjohdon melkein poikki. Talitintin pönttöön oli myös ilmestynyt samoihin aikoihin vastaavanlaiset jäljet. Hetken asiaa mietittyäni päätin, että aivan sama, onko oravalla poikaset, mutta meidän tipuja ei niille syötetä. Siitä tuli liito-orava ja se lensi roskikseen. :smt063

Kyseessä oli poikaorava, joten ei liene huolta poikasista.
pyrstö

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja pyrstö »

Ei ne kurret varmaan kananpoikasia uhkaa, pikkulintujen pesillä kyllä käy. Meillä on kanalan välikatonvälissä ollu kurren pesä. Mitään hämminkiä ei ole ollu. Harakat on ainoot mikä aiheuttaa päänvaivaa kun käyvät nokkimassa munat rikki. :smt017 Taidan kokeilla sitä pöllökuvatusta joka joku suositteli täällä.

Me pääsääntöisesti ollaan tultu toimeen täällä luonnon elikoiden kanssa. Tähän pihalle ei ole kuin yksi kyy poikennut 25v aikana ja sitäkin kiikutettiin metsään kolme kertaa, mutta ei antanut periksi ja ja oli niin p...n kiukkunen kun viimeksi tuli ihan kotirappusille sähisemään ja koirat oli jo vaarassa niin ei auttanut muu :smt010 Supeja käy säännöllisesti ja kettuja ym mutta ei ole konfliktejä sattunut. Supit olen nähnyt syövän samasta kupista kissanpentujen kanssa jossa harakkakin kävi omansa ottamassa. Pahus kun ei ollut kameraa.

Haukkoja on mutta eivät taida uskaltaa hyökätä koska tässä on puita ja tarkoituksella jätetty myös kanatarhan suojaksi. Ja kait ovat oppineet muutkin elikot että turha norkota helppoa paistia kun kaikki ovat turvassa öisin. Eniten on ollut harmia hormoonihäiriöisistä ihmislapsista jotka käyvät ilkeyksissään päästelemään elukoita pihalle keskellä yötä. :smt013 Silloin meninas mennä tosiaan hermo.
Löpö

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja Löpö »

Tuskin se erottelee kanan ja talitintin poikasta toisistaan. Ei nuo tiput kuitenkaan hirmu isoja ole. Oravalla on muuten aika vahvat leuat, tuli kerran testattua kun puri aidasta irroitettaessa. Onneksi oli paksu nahkahanska kädessä, niin ei ihan läpi mennyt.

En muuten tiedä, olisko sille tullut muutenkin lähtö pian, kun oli yhtäkkiä kanalan luota rotanmyrkyt syöty ja syöttilaatikkona ollut maitotölkkikin siirretty.
siimis

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja siimis »

Kyllä orava on aikamoinen peto, uskon sen kyllä kykenevän viemään kanatipujakin. Pörröhäntäinen rotta se on! Söpö tietenkin (niinhän rottakin on periaatteessa), mutta kyllä sekin saa tuhoa aikaan.

Haukoista - meiltä hävis viime kesänä isosta kattamattomasta tarhasta kaikki pienet kanat yksi toisensa perään. Isot kanat vain jäivät jäljelle. Mies sen sitten lopulta bongasi, syyllisen. Kiven takaa kurkki vähän tuimemman näköinen "kana" - mies älysi ettei se olekaan kana vasta kun se otti ja nousi siivilleen. Kanahaukka! Meidän kanatarhassa!

Tänä kesänä pienet kanat on kaikki verkolla katetuissa tarhoissa ja tuohon isoon tarhaan pistin vain isoja kanoja.
marja-leena68

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja marja-leena68 »

No ei nuista oravista eroon pääse,,,ainahan siel joku kökkii ku sinne menen...ja mä menen sinne usein.. :smt013 oravat..hyi hyi hyi... :smt019 .Hitto ku e omista minkäänlaista asetta :smt063 ,en ees nuolipyssyy...mutta juu en osuiskaan...tietäähän sen :smt005
Vastaa Viestiin