Moniko luki eilisen Avusta jutun Jyrki Hämäläisen kohtalosta? Kihisin kiukusta! Oli karmea tarina lääkkeiden sivu-ja yhteisvaikutuksista, meillä läks dosetti oitis ainakin viikon lomalle!
Näinhän se menee, annetaan troppia et on hiljaa ja paikallaan. Voidaan siin samalla sitten säästää parin hoitsun palkat, kun ei tartte palkata. Pystytään sitten pienellä porukalla pyörittään touhua. Vanhukset vaan lisääntyy, ja hoitajia ei tuu lisää. Pilleri kauppa vaan käy!
Kyllä minä ainakin mainostan kananmunia hyvänä ja terveellisenä ruokana kaikille!!!
Jep jep, ja eka annetaan lääke johonkin, sitten annetaan lääke "poistamaan" ensimmäisen lääkkeen haittavaikutukset ja sitten kolmas lääke poistamaan toisen haitat jne. Kyllä siinä nopeaan on kipeempi kuin oikeesti oliskaan ja lääkefirmat tahkoo vaan rahaa mielissään
Mulle eräs hyvin läheinen ihminen on oiva esimerkki lääkkeiden tehosta. Mm. kolestrolilääkitys aloitti sydänvian ja nyt oireita jo parkkinsonintaudista ... mutta ei se mitään kun nyt kolestrolilukemat on erinomaiset
Mihin johtaakaan eläinten elinolosuhteiden ja ravitsemuksen peukalointi luontaisesta poikkeavaksi? Epäilyttää pystyykö näistä munista http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/10 ... id=1104853
kuoriutumaan edes elinkelpoisia poikasia ja sukua jatkamaan kykeneviä yksilöitä? Kolesteroli kun on elämän elinehto solujen muodostuksessa ja uudistumisessa. Ja tyydyttynyt rasva turvallinen energialähde koska ei ole yhtä altis hapetusstressille kuin epävakaat monityydyttämättömät rasvahapot.
Kana osaa kyllä irti pihalla ollessaan löytää ihan itse parhaat sapuskat. (Ja siitä voitaisiin ottaa oppia, mitä niille kannattaa syöttää)
Annetaan kanojen popsia mitä haluuvat. Tuohon samaan juttuun oon törmännyt kun siitäkin oli tutkimus. Kanoille syötettiin camelina puristetta. Ja onhan meillä ainakin annettu Kanoille pellavansiementä rouheen&kokonaisena puuron seassa. Samoin kalaa, joka varmaankin sitten lisää sitä omega3 pitoisuutta myös. Mutta! mutta! ei varmaankaan kannata liikaa mennä peukaloiman noita ruoka tottumuksia.
Jos kanat saavat käyskennellä ulkona ja syödä ötököitä sekä tuoreita kasveja ovat munat tämän tutkimuksen mukaan huomattavasti ravinteikkaampia kuin tehotuotetut
(pitoisuudet 100 grammaa kohti)
Vitamin A:
* Conventional (tavanomaiset): 487 IU
* Pastured avg (laidunnetut): 792 IU
* Skagit Ranch: 1013 IU
Vitamin D:
* Conventional: 34 IU
* Pastured avg: 136 - 204 IU
* Skagit Ranch: not determined
Tottakai! Olettekos jo huomannet kuinka muuten ne keltuaiset ovat muuttuneet talvesta?
Mitenkähän positiivisesti tuo krookusten syönti vaikuttaa munii
Mulla riiviöt veteli menemään pihasta, kilpaa kaiken vihreän. Sitten rauhoittuivat kun huomasivat ettei se lopu. Porukka on nyt laiduntanut siitä asti säännöllisesti, kun vihreää alkoi näkymään.
eEi hajuakaan, mut esimerkiks alhojen munien keltuaiset on paljon keltaisempia, kuin hybrideiden. Kun teet jonkun kääretorttutaikinan maattareiden munista, niin koko taikina värjäytyy ihan keltaseks.
Ihanaa saada taas keltaista ja pöyheää pullaa! Talvella oli jotenkin niin aneemisen näköisiä keltuaisia, nyt taas saa kaikkiin leipomuksiin hauskan keltaisen sävyn.
mäkin oikein pysähdyin katsomaan aamiaismunaa tässä yks aamu, kun tajusin, että se suorastaan häikäisee keltaisuudellaan
Vielä kun saa lopun porukan laiduntamaan, niin saa kaikki munat ihanan keltaisina ja herkullisina. JA voihan sitä nyhtää jo hätäratkaisuna vihreää sisäporukallekin.
Minä kanssa havainnoin, että keltuaiset on taas keltaistakin keltaisempia ja paaaljon "sitkeämpiä" kuin talvella... Sillain, että pannulla paistaessa saa oikeen kunnolla tökätä keltuaista, että se hajoaa. Talvella ewi ollut noin sitkeää, saati kaupanmunissa, joissa keltuainen lävähtää heti pannulle leväälleen.