Mitä sää Ushva nyt meinaat tehä sille Hopealle, vai teetkö mitään. Mun pitäs saaha se yks kukko päiviltä, eli pijetäänkö kaulankatkasu kinkerit?
Voi en minä tiiä!!! Joka toinen päivä ajattelen että laitan sen paistiksi ja joka toinen päivä taas ajattelen että ootetaan nyt kesään asti jos se antais Oivan polkea kanoja kun pääsevät ulos
Se on niin ihana noitten kanojen kans kun se huolehtii niistä niin hyvin. Toisaalta se sitten on äkäinen noille Ainon tipuille ja Oivalle. Hankalaa!
Koneessa oli juu, iskin muutaman munan kananmunien kans. Ihan vaan kokeilun kannalta.
3 kuoriutunut nyt ja ainakin yks on toosi pieni ja "vammasen" näköinen. Varmaan kuolla kupsahtaa.. On ne kyllä pieniä, kun on noita kanan poikia tottunut katselemaan
On uskomattoman pieniä.
Kyllä niitä viiruja tahtoo kuolla alussa. Jos kolme päivää selviää, niin vois sanoo aika varmasti, että selvillä vesillä.
Ja minulla ei autetut ole selvinny ollenkaan. kuolleet vain hitaammin. En auta enää. en en en en .. Se on vain niin suuri houkutus kun toinen piipittää.
Minulla kuoli autettu kanatipukin kahden päivän päästä.
Mä en myöskään auta koskaan! Oon kans huomannu et ne autetut ei oikein selviä.
Ja tämähän oli vaan hetken päähänpisto laittaa viirunmunia haudotukseen ni ei edes harmita vaikkei niitä montaa tuliskaan. Kunhan nyt edes kaks pysyis hengissä ni olis seuraa
Ja parin päivän päästä pitäis sitte kananmunien kuoriutua...
Huuuiiiiiih! on niin jännittävää tuo Sun haudonta, Jamppa :smt026 :smt026 :smt026 :smt026
Kerro sit HETI kun on eloa munissa, mä en malta odottaa millään uutisia..
Minulla ovat hyvin olleet samassa häkissä viirut ja kanat. Kun kerkesivät vahvistua ennenku kanat synty ja kanat on niin rauhallisia. Ihan kylkikylessä vieläkin nukkuvat. Viiruilla on nyt jo täys höyhenys ja silti kanantipuja pienempiä. Hassua seurata, kun yhessä touhuavat.
Kanalassa ovat olleet samassa seurassa 5 viikkoa. Kanat ei terrorisoi yhtään kahta viiruani. Mutta tänään ne erotin kun rupesin opettaan lampusta pois. Ei raski vielä kanoja laittaa ilman lamppua kun on vielä untuvaa siellä sun täällä.
Joo, taitaa nuo myös päästä sitten kanatipujen seuraks.
Nyt ei millään enää jaksais odottaa et alkaa kuoriutumiset... Kohta kolme viikkoa jo odoteltu, eiköhän se jo ala riittämään...
Mä nostin vähän kosteutta. Olis pitäny enemmän mutta en viitsinyt niiden kananmunien takia kun ne on "arvokkaammat" (hyi ku rumasti ajateltu). En kyllä enää haudo samaan aikaan, aina joku sitte kärsii kun ei pääse munasta tms.
Tuossa onkin kyllä järkee, yhtä lajia vaan kerrallaan. Ja jos on pakko hautoa sekaisin, niin eikö se kuoriutuminen kannata ajoittaa kaikilla samaan aikaan?
ihan täälläkin jo jännitetään että mitä niistä Jampalla kuoriutuu.