Kaupan luomumunat

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Taian kokeilla joskus itekki...
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Kokeilisin miekin, jos en olis jo maattarisäilyttäjä.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Todella upea lopputulos, kun kolmasosa kaupan munista kuoriutuu tipuiksi---onnittelut!
Rouva Konijänkä

Viesti Kirjoittaja Rouva Konijänkä »

Kiitoksia onnitteluista!
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Onneksi olkoon! Olipas huima ylläri!
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Nonniin! Siinä se nähdään, ei voi voittaa, jos ei veikkaa :smt003 Onnea tipeistä!
annip

Viesti Kirjoittaja annip »

Onnea, onnea!

Kovasti kiehtoo ajatus ja niin tekisi mieli testailla, muttei taida ihan kerrostalokelpoinen elukka olla sitten kuitenkaan... Vaan jospa sitä viirujen munilla sitten. :smt003
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Voi! pitipä tääkin lukea.Nyt rupesi ajatus kiehtomaan että mitä niisä kaupan koteloissa on... Mulla kun on muutenkin sekarotuinen tuo kanaparvi. Mitä kanarotuja luomuna muuten yleensä pidetään?
Rouva Konijänkä

Viesti Kirjoittaja Rouva Konijänkä »

Mulla on nyt uusi satsi koneessa, ensi sunnuntaina pitäis kuoriutua jos on kuoriutuakseen.
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

mirri kirjoitti:Voi! pitipä tääkin lukea.Nyt rupesi ajatus kiehtomaan että mitä niisä kaupan koteloissa on... Mulla kun on muutenkin sekarotuinen tuo kanaparvi. Mitä kanarotuja luomuna muuten yleensä pidetään?
Ammattimaisessa luomutuotannossa käytetään ihan samoja hybridikanoja kuin tavanomaisessakin tuotannossa. Ero on rehuissa ja kanalaolosuhteissa. Poikaset on kasvattetu alusta saakka luomusäännösten mukaan. Ruskeat (munivat ruskeita munia) ovat Hy-line brown tai Lohmann brown -hybridiä. Valkoiset ovat Hy-line white-, Lohmann white- tai DeKalb white -hybridiä. Noista molempia ruskeita ja valkoista Lohmannia on tällä hetkellä saatavana luomupoikasina eli kaupan ruskeat luomumunat ovat joko Hy-line - tai Lohmann-hybridin munimia ja valkoiset Lohmannin munimia.
Rouva Konijänkä

Viesti Kirjoittaja Rouva Konijänkä »

Jippijaijei! Eilen olisi pitänyt munien kuoriutua, viime yönä sitten oli yksi kuoriutunut. Munat olivat ruskeita, mutta tipu on kyllä keltainen, ainoastaan päässä on hiukan ruskeaa:(
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnittelut pikkuisesta! Jospa sille vielä sisaruksiakin tulisi.
Rouva Konijänkä

Viesti Kirjoittaja Rouva Konijänkä »

Kesko vois ruveta käyttäään tota myyntivalttina, että heillä niin tuoreita unia, jotta poikasia voi niistä hautoa :smt003 K-market Jounin kaupan kauppiaalle, kun kerroin mun kokeiluideni tulokset niin heti se pyysi kuvia tirpoista liittääkseen ne johonkin mainokseen :smt005 Mutta toisaalta, kun olen joillekkin asiasta maininnut niin niitä on puistattanut ajatus, että ovat ehkä syöneet munia, joissa tipun alku sisällä... eivät kuulemma enää ikinä osta luomumunia. Huoh... ihmiset ovat niin vieraantuneita todellisuudesta.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

[quote="Rouva Konijänkä"]Kesko vois ruveta käyttäään tota myyntivalttina, että heillä niin tuoreita unia, jotta poikasia voi niistä hautoa :
Muuttaa meikäläisenkin käsityksiä kaupan munien tuoreudesta! Hauska juttu :smt005
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

:smt011 Ja taas meni lainaus pieleen :smt003
Vastaa Viestiin