Hanhenmunia!

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
tinttuli

Re: Hanhenmunia!

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Mirja V kirjoitti: Nyt on jo kone täynnä munia :smt003 Harmi kun on pieni kone :smt010
Samoin :smt003
AnetteMilli

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Onnea munasta :smt005
Viktoria

Viesti Kirjoittaja Viktoria »

Mirja V: Juu, tuli poikasia, 8 kpl. Nyt mulla on jäljellä Elsa ja Kalle ja 2 niiden viime kesäistä poikasta, tyttösiä.

Kuvia: http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=9&t=12084
http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... 7&start=15

Kuinka voi olla niin onnellinen yhdestä munasta! :smt040
Mirja V

Viesti Kirjoittaja Mirja V »

No kas! Kuinka mä en ollut noita kuvia huomannut! Ihania poikasia :smt043 , mut näyttää nekin kuoriutuneen kesä-heinäkuun vaihteessa, kuten meidänkin poikaset. Viime keväässä oli jotain siis pielessä, kun lisääntyivät vasta kesällä. :smt045
Viktoria

Vissiin vaan ne 8 viimeistä munaa olivat hedelmöittyneitä ja alkaneet kehittymään. Poikanenkin hautoi n. 30 päivää, mutta yhdessäkään sen munassa ei ollut mitään. Tänä vuonna taitaa tulla poikasia aikaisemmin.
Mirja V

:smt050 IIIKKK! Menin tilaamaan toisen koneen - tää on jo aika vakavaa... Mut kun pitäis saada hautoa muutama silkki ja juoksuankkakin... Ja nyt on hanhenmunia jo varastossa. HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE! :smt050
Lyydia

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Jippii! Kolme hanhen munaa koneessa ja yhdessä sykki jo sydän :smt049 En oo kyllä nähnyt ukon polkevan,mutta kukapa sitä kaiken kansan nähen polokisi :smt043 Pitäneekö tilata vielä neljäs kone :smt002
Viktoria

Huh huh, kyllä nyt on munakuumetta ilmassa! :downtown:
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Viktoria kirjoitti:Huh huh, kyllä nyt on munakuumetta ilmassa! :downtown:
sanos muuta -kauhee tipukuume, mutta haluaa hanhia ja fasaaneita; eikä osaa päättää kumpia ottaa :smt012

Isäntä haluais fasaaneita, että saa sitten syksyllä ´murua rinnan alle` mutta minä haluaisin hanhia että saadaan sinne omenatarhalle niitä laiduntajia! Kerro Victoria-oletko koskaan syönyt hanhen lihaa; mille maistuu? -anteeksi herkkähipiäiset, mutta täytyy ajatella niin pitkälle eteenpäin...
Viktoria

Saahan hanhistakin murua rinnan alle, varsinkin jos on pariskunta ja ne saavat poikasia. Teurastin 4 poikasta loppuvuonna ja isoja olivat. Fasaanit eivät vissiin kesyynny (korjatkaa jos olen väärässä), mutta hanhet kylläkin. Ja laiduntavat aamusta iltaan!

Kesyhanhen liha on vaaleaa ja tosi mureeta. Valmistuu nopeammin kuin villihanhen! - ja ne munat! :smt007
Mirja V

Meillä alkaa 4. hanhivuosi eikä vieläkään ole päätynyt yksikään pataan, vaikka niin oli alunperin tarkoitus =)
Millaisen reseptin mukaan sä Viktoria hanhipaistin laitat?
AnetteMilli

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

äh, mullakin on hanhikuume, mutta, kun mä vähän pelkään niitä :smt045 Missähän lähellä pääsisi enenmmän tutustumaan hanhiin?
Mimm@

Viesti Kirjoittaja Mimm@ »

Sain ukon myönnyteltyä, että meillehän tulee Hanhia :smt041
Onko täällä Keski-Suomessa ketään kenellä olisi Hanhia myydä? Toki tarpeen vaatiessa etempääkin haku onnistuu, mutta vasta keväämmällä on mahdollisuus ottaa.
Viktoria

JESS! :smt023 :smt041
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

AnetteMilli kirjoitti:äh, mutta, kun mä vähän pelkään niitä :smt045 Missähän lähellä pääsisi enenmmän tutustumaan hanhiin?
...Mulla on sama vika; kai sitä on kuullut niin paljon mukamas kielteisiä hanhijuttuja: oikeasti en tiedä onko hanhet niin vihaisia kun ´vanha kansa` väittää :smt017
Vastaa Viestiin