Butteja keväälle 2011
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Re: Butteja keväälle 2011
Vetehinen, Kulkeutuisko sun kyydillä 4 Ähtäriin ?? Muoks. siis jos omenan kyydissä kulkisivat Tampereelle?
skye,mistä päin P-Karjalaa? Voisin illalla muutaman paikan etsiä. Myyvät noin 4-viikkoisia poikasia.
Mitenkäs Paltsi
, myytkö poikasiakin? Ja tiedätkö myykö Katja enää?
Mitenkäs Paltsi

Tässä juuri pohdin kannattaako 4€ ostaa vasta kuoriutuneita vai ostaa vanhempana kympillä? Jos nuo saisi 2€/kpl niin olisi eri juttu.
En kuitenkaan myy poikasena kun meiltä tulee Savonlinnaan melkein 250 km ja jos vielä varjelen niitä hengenmenolta ja ruokin kuukauden en saa lähellekään omiani pois. Tarkoitus olisi tuon uuden lintulan myötä hommata butteja sellaiset 30-40 kpl mutta pitää vielä funtsia mistä. Katjalle en ole vielä soittanut mutta uskoisin että ottavat. Myyvät linnut yleensä kahdeksanviikkoisena ja juhannuksen tienoilla kun kestävät jo ulkona. Hinta on silloin kympin tienoilla.
En kuitenkaan myy poikasena kun meiltä tulee Savonlinnaan melkein 250 km ja jos vielä varjelen niitä hengenmenolta ja ruokin kuukauden en saa lähellekään omiani pois. Tarkoitus olisi tuon uuden lintulan myötä hommata butteja sellaiset 30-40 kpl mutta pitää vielä funtsia mistä. Katjalle en ole vielä soittanut mutta uskoisin että ottavat. Myyvät linnut yleensä kahdeksanviikkoisena ja juhannuksen tienoilla kun kestävät jo ulkona. Hinta on silloin kympin tienoilla.
Ähtäri ei ole ihan matkan varrella Tampereelta Seinäjoelle ajellessa, mutta pääsisitkö hakemaan Seinäjoelta? Omena, kysynkö itse sieltä Savonlinnasta tuon mun määrän, vai kysytkö sä heti kerralla isomman määrän? Helpompaa ehkä olis, jos sä tilaisit ja mä maksaisin sitten sulle hakiessa kyydin + tiput. Mutta mulle käy ihan kummin vaan. Paitsi että siihen pitäisi lisätä vielä nuo Ähtärin neljä... Mä tarvin oikeasti vain kymmenen, viisi on särkymävaraa, kun olen kuullut, että ovat tipusina tosi herkkiä. Tosin mä olen haudottanut viime kesänä kalkkuja, enkä saanut yhtään ainoata tipuna tapettua.
Mä soitan maanantaina sinne kaikkien tilauksen jotka siihen mennessä on tilannut eli jos haluaa mun kyydissä tipuja ja haluaa että soitan niin ilmottaa mulle vielä vaikka yksärillä määrän ja paikan.
Ei minusta paha hinta alle 4€ tipusta ole kun täälläkin myydään pelkkiä munia siihen hintaan.
Viime keväänä kulut 5-viikkoisena olivat 7€/but = tipu,lämpölampun sähkö päällä kuukauden, kuutio turvetta , iso-punaheltta1 ja –2 ja kalkki
8-viikkoisena 10€/tipu edellisten lisäksi iso-punaheltta 3
Eli söivät koko ajan iso-punahelttaa jota ainakin tietämilläni välikasvattajilla ei syötetä pitkään vaan ovat pääasiallisesti kauralla.
Viime keväänä kulut 5-viikkoisena olivat 7€/but = tipu,lämpölampun sähkö päällä kuukauden, kuutio turvetta , iso-punaheltta1 ja –2 ja kalkki
8-viikkoisena 10€/tipu edellisten lisäksi iso-punaheltta 3
Eli söivät koko ajan iso-punahelttaa jota ainakin tietämilläni välikasvattajilla ei syötetä pitkään vaan ovat pääasiallisesti kauralla.
-
- silkki
Haloo!!
OMENA ja VETEHINEN,tahtois kans buttia 2-3 

Mä voin hyvin luopua muutamasta omasta. 15 tuntuu sittenkin liioitellulta, tuskin ne niin mahdottoman herkkiä on kun kerran sai omahautomatkin elämään. Eli Omenan ei tartte muuttaa tilaustaan, vaan mä voin tuosta määrästä antaa vaikka 3 lautapihdille. Ja kyllä, ne tulee samassa kyydissä.
-
- silkki

Mä annoin ensiapua kalkkukuumeelle ja tilasin meille butteja 

Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Juu ja vaikka mä olen jo tilauksen soittanut niin varmasti kyytiin sopii, soittaa sinne vaan itse tilauksensa ja sanoo kenen kyytiin tulee. Yksäriä vaan sit jos siltä tuntuu 
Ja muuten mun kyydissä tilanneille tiedoksi: kalkkuja tulee 94 mun kyydissä
ja tulevat kahdessa laatikossa, eli kaikki hakijat ottakaa mukaan joku laatikko mihin saatte tipinne. Butit pysyvät hyvin lämpiminä noissa laatikoissa missä tulevat mulle kun ne on suunniteltu untuvikkoja varten ja niitä on paljon per looda 
Mäkään en pidä hintaa pahana kun on tullut ostettua kyllä siitosmuniakin hyvän hintasia

Ja muuten mun kyydissä tilanneille tiedoksi: kalkkuja tulee 94 mun kyydissä

Mäkään en pidä hintaa pahana kun on tullut ostettua kyllä siitosmuniakin hyvän hintasia

Suuri kiitos sinulle omena, kun olet viitsinyt hoitaa meidän paisuneen kimppatilauksen
Laitatko tähän ketjuun väliaikatietoja vai osasivatko jo sanoa muuta kun sen huhtikuun puolenvälin?

Juu unohdin, pitäisi olla 18. tai 19. huhtikuuta. Soittelen sitten maaliskuun loppupuolella tarkan päivän
Luulen että me ollaan niin myöhään kotona sinä päivänä että oiskohan parempi että huolehdin tästä eteenpäin menevistä tipuista yli yön ja vetehinen tulee sitten seuraavana aamuna vasta hakemaan, ei tarvitsisi yötä vasten ajella?

Timovaaran lintutarha Juuassa ei kasvata enää myyntiin. Itäisessä suomessa ainut vaihtoehto taitaa olla tuo Essenin hautomo. Sinne siis.
Muoks: 50tipiä varattu huhtikuun erästä. Taitaa tulla pienimuotoinen munistapaaminen Essenillä?
Muoks: 50tipiä varattu huhtikuun erästä. Taitaa tulla pienimuotoinen munistapaaminen Essenillä?

Viimeksi muokannut Paltsi, 03 Maalis 2011, 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.