Keskustelua ja pulinaa kalkkunoista

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
vetehinen

Re: Keskustelua ja pulinaa kalkkunoista

Viesti Kirjoittaja vetehinen »

Kaakatin: Kiitos vinkeistä! En millään muista, auoinko miten kantta, mutta kärsimättömän itseni tuntien, todennäköisesti auoin.
Itse en laittaisi kalkkunoita ja kanoja samaan. Ystävälläni esimerkiksi kalkkunaukko oppi hyvin nopeasti ryöstämään ja syömään munat kanan pesästä.
Lyydia

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

En laittais minäkään samaan.Kalkkuna ukko uhittelee kanoille ja voi varmaan satuttaa niitä.Ainakin itse olen seurannut.
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Meillä toissavuotiset ei tulleet toimeen ankkojen kanssa, mutta viimevuotiset - ja jäljellä oleva yksi niistä - tulevat toimeen mainiosti kaikkien kanssa, kanojen ja ankkojen yhtälailla. Saivat kasvaa poikasesta asti samassa parvessa, toisin kuin edellisvuonna - liekö se vaikuttanut asiaan?
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mulle tulee viikon päästä lauantaina kalkatteja :smt044 Kanalaan suunnittelen asuttavani ne, mutta avaan uloskäynnin tarhaan ja seurailen sen päivää niiden toimia.
vardenji

Nyt mulla on kalkkunapariskunta :smt044 :smt050 Kanojen joukossa ovat ja hyvältä näyttää. Ukko mutusti kauroja orppikanan kanssa ja akka istuskeli kaikessa rauhassa syömässä rehua munintakopin katolla. Vuotias akka ja puolivuotias ukko :smt054 On ne vaan niin nättejä!
AnetteMilli

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

laitetaas viel' tännekin, kun ostetaan palstalla ei tapahdu mitään. Etsinnässä mielellään etelä-pohjanmaan alueelta kalkkuna akka. saa olla minkä värinen tahi ikäinen tahansa, kunhan on sellaisen kokoinen, että ukko voi sitä höylätä. Meillä rupeaa kanat kärsimään, kun tuo yrittää niitäkin vikitellä. Eli puutteessa on!
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

^Oho, teillä onkin jo paha tilanne! Mulla on kaks ukkoa ja kaks akkaa, kumpaakaan frouvaa ei kuitenkaan poljeta. Toinen ukkeli on ujo herrasmies, toinen tyytyy polkemaan mielikuvitusmorsianta livevaimokkeen sijaan...
AnetteMilli

JUU, ON! Siirsin tuon jo lampaidenkin viereen, muuten meni hyvin, mutta oli kauhean yksinäisen oloinen. Nyt hegailee kanalan kujalla :smt009 Tätä ei voi pataan pistää, kun on sellainen sylivauva ihmistä kohtaan :smt007
vardenji

Voi pöh :smt009 Toivottavasti sieltä löytyy frouva ukolle! Aika kaukana olet kaikista joilla täällä tiedän olevan kalkkuja...
vetehinen

Hih, meillä täällä melkein päinvastainen ongelma. Butt-rouva on iso ja mahtava ja tarjoutuu joka ainoalle katsomaan tulevalle ihmiselle. Herransa mustakalkkuna on vielä ujo ja pieni ruipelo, eikä takuulla uskalla poikea rouvaa. Munista on siis turha odotella tipejä, ainakaan vielä. Jos sää, AnetteMilli, toisit sen teidän herran hetkeksi meille vierailulle? :smt004
AnetteMilli

vetehinen kirjoitti: AnetteMilli, toisit sen teidän herran hetkeksi meille vierailulle? :smt004
Mä harkitsen tätä :smt001 tosin entäs jos se intoutuu entisestään! :shock:
vetehinen

No tehdään vaihtokauppa: saat meidän ujon pikkuherran kaveriksi ja meidän Muru saa ansaitsemansa seksihullun ukon itselleen. :smt005
Raksu

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Olipa hauskaa iltalukemista :smt044 jospa lähtis oman ukkonsa kainaloon koisimaan :smt005
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kalkku-ukkojen vihaisuus mietityttää, noi on omalle väelle ihan mussukoita mutta lapsien kanssa oon alkanut olla tarkkana. Kaikkeahan pitää aina nokalla tutkia, mutta jos kanalaan tulee lapsia, ukot alkaa pitää kruuu, kruuu -ääntä joka musta vaikuttaa uhkailueleeltä. Pää-ukko Kurko välillä uhkailee tolleen Herttaa (joka siis on nimestään huolimatta myös kukko), joka sitten nolona luikkii sivummalle. Muutenkin noi tunkee aina ihan lähelle, mutta lapsia lähestyvät mun mielestä uhkaavammin, aikuisia enempi vaan uteliaina. Ja lapsista uhkailevat nimenomaan niitä pienimpiä, mietin että kokeeko ne itsensä kokoiset ihmiset kilpailevina kalkkuina vai mikä mättää.
Toinen kumma juttu, Kurko polkee välillä tyhjää, en tiedä onko se vaan puutteessa (kaks rouvaa löytyy, mut en oo vielä havainnut mistään että ukot niitä polkis) vai onko toikin jokin mahtailuele, tekee sen meinaan usein kun on näyttänyt Hertalle kaapin paikan mahtailullaan.
vardenji

Jos se saa kiksejä machoilusta ja näyttää ettei tosimies naista kaipaa :smt047
Vastaa Viestiin