Butteja keväälle 2011

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Suppis

Re: Butteja keväälle 2011

Viesti Kirjoittaja Suppis »

Minä tartteisin myös butteja keväälle.. josko vaikka 10 ottasin tipinä

mutta miksi en hautoisi itse?? vai mikä teillä on kanta ollut näihin.. ite lähinnä aattelin että jos näin sais rajattua tauteja :smt012 tai jotain...
siis antaako myyntiin siitosmunia?? tuolla savonlinnassapäin..
eltsu11

Viesti Kirjoittaja eltsu11 »

Tiikerililja kirjoitti:Meille tuli kaksi BUTia eilen. Ne oli ostettu viime keväänä nuorikkoina. Toinen näistä (ilmeisesti kana) on ollut kuljetuksen jälkeen huonona, sain sen kyllä syömään ja juomaan mutta jalat eivät kanna. Linnut ovat eläneet koko kesän vapaana pihalla eli ovat syöneet ulkoa kaikkea mahdollista ja lisäksi Kana Herkkua. Menikö tältä nyt yksinkertaisesti jalat? Viime yönä se oli liikkunut jonkin verran mutta ei selvästi pääse jaloilleen kunnolla. Muuten se on valpas ja tosiaan söi ja joi itse.

Selvisikö kalkkuna elolle tuosta kuljetuksesta? Mietin vaan, kannattaako tuon ikäisiä/kokoisia kuljettaa ollenkaan...
jaanahi

Viesti Kirjoittaja jaanahi »

Hei! Laukaa Keski-Suomi on sijainti ja kalkkunat tälle keväälle ois hienoa saada, jos joku tälle suunnalle on hakemassa
poikasia niin mielelläni osallistuisin kimppakyytiin, 10 lintua ois hyvä määrä meille :smt001

Myö siitosmunista mahdollista haudottaa.
Ehtoo-onni

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Minulta jäi tuo otsikon mukainen viime kevät/kesä buttien osalta väliin, mutta nyt olen taas ryhtymässä buttikasvattajaksi. Tilasin jo tammikuussa Esseniltä 20 untuvikkoa, sillä vuoden 2010 kokemukset olivat niin hyviä. Silloin määrä vain oli paljon pienempi. Nyt en voi tuollaista määrää kasvattaa sisällä sähkösaunassani :smt001 , joten on rakennettava liiteriin (tai kanalan eteiseen) untuvikoille sopivat tilat.
tawnia

Viesti Kirjoittaja tawnia »

Meille kans! Kukas tätä kimppatilausta alkais järkkäilee?

Me asutaan Loimaalla, mutta liikutaan toki autolla sinne minne tarve vaatii :smt045
tawnia

Viesti Kirjoittaja tawnia »

Jee! Ensi kesän kalkut varattu!! :smt054
Vastaa Viestiin