Max3:n konehaudonta

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Kaikkien emät on suklaa-hopeaa tai kaneli-hopeaa (omakasvatteja) ja isät kultaa tai kulta-hopeaa (tarkasti en näistä tiedä, kun on aika monta vaihtoehtoa)... Jännä vain, kun tosiaan tipuista nyt kaikki hopeat kasvaa hitaammin kuin noi ei-hopeiset. :smt017


*lisäys. Katseli kuvia edellisistä tipueista, niin ilmeisesti nää hopeiset kasvaa ihan normi vauhtia ja nää kaks nopeammin kuin muut (aikaisemmatkaan). Esim. Deviliin verrattuna nää kaks on n. viikon kehitystä edellä ja C-tipuihin verratunakin n. 4päivää edellä.
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Taas kuvia tinneistä. :smt007
Fantom
Kuva

Falcon
Kuva

Feeniks
Kuva

Falsetti
Kuva

Fosfori
Kuva

Fog
Kuva
viros

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja viros »

:smt050 Ihanan värisiä
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Ei ne enää näytä niin erikokoisilta. Tasaantunut niiden kasvuvauhdit.
Kuva
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Kaverit muutti dunasta väliaikaiseenhäkkiin sisällä, kun meinasi tila käydä ahtaaksi.
Kuva
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

APUVA !!!
Aloitin koneen kalibroinnin ja nyt oon saanut neljällä kuumemittarilla, samaan aikaan mitattuna lukemat 37.4(elohopea), 37.6(digitaali braun), 37.7(elohopea) ja 37.91(digitaali konig) koneen mukaan lämmön pitäisi olla 37.7! :smt017

Mihin noista kuumemittareista voin luottaa???

Ei sen puoleen ei mulla ole kuin 2 haudontaan sopivaa munaakaan vielä, mut olis ihan kiva saada kone "tulille".
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hauska kysymys! Keskiarvolaskennan mukaan luottaisin eniten tuohon kolmanteen mittariin ;)
Onko sun koneessa oma mittari...jos on, niin mitä se sanoo?
Peukkuja haudontaan :smt023
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Koneen mittari sanoo siis sen 37.7, mut kun oli kalibroinnista kyse, niin siihen ei voinut luottaa. :smt003
MUTTA... Mulle sanottiin, et oon yli hysteerinen ja kaikki lukemat on kuitenkin OK (paitsi, et se sanottiin paljon kauniimmin), joten kone ladattu ja testiä pukkaa. :smt002
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Läpivalaisuakin jo harrastelin. Näytti niissä elämää olevan., vaikka en ole kukon nähnyt kertaakaan polkevan. :smt050
Yhden munan jouduin vain koneesta poistamaan, kun siinä oli sisäisiä halkeamia ??? Jotka ei siis tuntunut/näkynyt päälle, mut läpivalaisussa oli ihan säröillä. :smt017
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hihii! Eikös kaikki hautojat ole ylihysteerisiä :smt040 Sehän kuuluu kuvioon :smt045
Montako munaa sun koneessa nyt köllöttelee?
max3 kirjoitti:Yhden munan jouduin vain koneesta poistamaan, kun siinä oli sisäisiä halkeamia ??? Jotka ei siis tuntunut/näkynyt päälle, mut läpivalaisussa oli ihan säröillä. :smt017
Jeps, joku hieno haudontaohjehan sanoo, että munat pitäisi läpivalaista jo ennen haudontaa juuri tämän ^ asian vuoksi. Vaan kerkeehän nuo poistaa ekan läpivalaisun aikaankin.
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Koneessa on neljä tuon uuden porukan munaa ja kolme vanhasta porukasta (otin riskin, sieltä voi tulla niitä jalka vikaisia, kun en ole sitä kukkoa sieltä poistanut). Se säröillä oleva oli kans vanhasta porukasta.
Mäkin oon jostain lukenut tuon läpivalaisu ohjeen ennen haudonnan aloitusta, mut oon jotenkin kuvitellut, et tarkalla syynillä ne viat näkyis munista ihan paljaalla silmällä, tai tuntuis kuoressa. :oops: Kantapään kautta pitää näköjään kaikki opetella. :smt005

Tuossa vielä huono kuva siitä säröillä olevasta läpivalaisussa...
Kuva
jonsku

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja jonsku »

tuli mieleen kun asutaan samas kaupungis eikä välimatka nyt ole ihan mahdoton.. jos noi mun kanat alkaa tässä munimaan, olisitko halukas ottamaan muutaman munan koe haudontaan? näkisi onko tuosta kukosta mihinkään?
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

On tuo välimatka kuitenkin n.50km., mut ei mikään mahdoton ajatus ollenkaan. Lisää vain päivän pituutta niille kanoille, niin varmaan loppuu munintatauko. :smt002 Mielelläänhän mä niitä haudon, vaikka koko koneellisen.
jonsku

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja jonsku »

ainiin, sä olet toisessa päässä kaupunkia ;) laitoin nyt noi ylähäkkiin, jos ois valosampaa.. ehkä se muninta siitä sitten alkaa. Vaik mun puolesta saavat vieläkin pitää taukoa :) tuli vaan ajatus tuosta haudonnasta, että jos alkavat munia niin olisi sääli niitä poiskaan laittaa. itse en kuitenkaan ihan hirveesti niitä käytä.. mä en kuitenkaa ihan vielä pysty tuota konetta tilaamaan, joten itse en ainakaan vielä toviin pääse hautomista koittamaan..
max3

Re: Max3:n konehaudonta

Viesti Kirjoittaja max3 »

Jonsku, kyllä mä haudon, jos kuskaat haudottavat tänne. :smt002

Tein toisen läpivalaisun ja näyttäis, et yks vanhan porukan muna ois mennyt kesken. Verirenkaalta näytti, mut vielä en ottanut sitä pois. :smt009
Sit ihmetytti pari uuden porukan munaa, kun jotenkin näyttäisi, et ilmatila olisi terävässä päässä... Tarkoittaako se taas sit vaikeita kuoriutumisia? :smt017
Vastaa Viestiin