Kädenvääntö KP:n kanalassa
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa
Kotopullakin kaikki kirjoitukset pitäis kerätä yhteen ja julkaista ne kirjana! Voisit vaikka aloittaa ihan sieltä vuodesta -71. 

Hieno kana-palatsi! Kyllä siellä kelpaa kanojen asustella ja pääasiahan se on että kanat viihtyy. Mitäs siitä jos itse joutuu vähän kyyristelemään jossain kohtaa.. nim. kokemusta löytyy
Onnittelut ja hienot on tuparitkin!

Onnittelut ja hienot on tuparitkin!

Aivan upea palatsi linnuille ja sitä paitsi kulmaraudat on ÄLYKÄTEVIÄ
rakennustarvikkeita, niiden kanssa saa värkättyä lähestulkoon ihan mitä tahansa
Lempivermeitä siis kulmarautojen lisäksi mullakin on noi nippusiteet, teippi, nitoja, hetipiti-liima tai sitä paalinarua. Kaikesta vanhasta tai ylitsejäävistä jutuista voi siis värkätä ihan mitä vaan entistäkin ehompaa ja toimivaa.
Hienot tuparitkin sulla oli ja yhdyn kyllä Ann75 kanssa, kirja tai jotain...elämäni Kyproksella
Mää harkittin aikoinani kirjaa, jonka nimeksi olis tullu: elämäni maatilalla - yllätyksiä ja ihmetyksiä, niin paljon oli kaikenmoista kommellusta alkutaipaleella tääl nurkilla 

Hienot tuparitkin sulla oli ja yhdyn kyllä Ann75 kanssa, kirja tai jotain...elämäni Kyproksella

Eilen pimeän tultua aloitin minikanojen ja –kukkojen kaappailun. Oli taas niitä hetkiä kun toivoin omistavani 4 paria käsiä...
Pari niistä liikku pimeessäkin!
Kun olin puolet niistä vienyt kanapalatsiin noin 5 kertaa (!!!), alkoi tilanne rauhoittumaan. Sain sinne mahtumaan
- 1 mustan miniminimini-kukon
- 1 lerppuharjakukon & 1 puolisokean kanan, jotka ovat normaalikokoisia, mutta näkevät heikosti eivätkä suostuneet syömään kyyhkynkestävästä pömpelistä. Näkevät kyllä tarpeeksi kävelläkseen tikkaita kanakoppiin ja ulos.
- 4 superminikanaa (joista 1 lenkkaava, mutta pääsee portaat ylös, sen takia niistä teinki niin pitkät ja loivat…)
- 4 minikanaa
Tuntuu että siinä on ehkä liikaa porukkaa noin pieneen tilaan…
Aamulla kävin laittamassa herkkuja niille jotta pysyisvät uudessa tilassaan, mutta mitä vielä; 3 oli jo lennähtänyt tarhan viereisen puupinon päälle. Eli en saa niitä kaikkia sinne varmaan kyllä asutettua. Ellen sitten ala nikkaroimaan verkkokattoa niihin tarhan kohtiin joita ei peitä se granaattiomenapuu. Huoh, en kyllä jaksais.
Ne 2 kukkoa sentään tulevat erinomaisesti toimeen.
Minikarkulaisia:

Olin eilen niin innoissani mökin valmistumisesta että unohdin vallan kertoa siitä kun sovitin kattoa paikalleen! Arvatkaas vaan mahtuko!!! Huomasin että on sentin verran liian pitkä, hain sen saakelin romusahan ja sahasin hullunraivo silmissä! En mitannu, meni hermot, päätin että tuli mitä tuli mutta nyt saa luvan mahtua. Sahaan suoraan taikka vinoon, aivan sama!
EVVK!
Ja mahtuhan se heti ekan sahauksen jälkeen, eikä ees muuttunu liian pieneks. Kävi tuuri.
Mutta oikeassahan Paltsi on.
Juuri tällainen olen itse nikkarointihommissa. Muistutan itse asiassa siinä lerppaharjakukkoani joka ei näe kunnolla; ensin se tanssii rautatynnyrille, melkein kaatuen kuin humalainen, sitten kohdalle osuu tuurilla kana, jonka selkään se hyppää väärin päin!
On visiota ja vankkaa tahtoa, mutta tulos plus miinus nolla ja pahimmillaan aiheuttaa vain tuhoa…
Mites Paltsi selität sen että mies joka kotona jättää aina kaikki tavarat hujan hajan, on niin hemmetin tarkka siitä että kaikki työkalut mun pitää käyttöni jälkeen kerätä ja viedä takas paikoilleen (siis ”paikoilleen” on täydellinen epäjärjestys!)???
Tätä ihmettelin kovasti eilen isännän saavuttua kotiin…
Kiitän kauniisti kehuista. Tämä mökki on rytäys, mutta se on paras saavutukseni tähän mennessä, ja annan itselleni oikeuden olla siitä himppusen verran ylpeä. Joskus mietin että minkä hemmetin takia mä oon tänne Kyprokselle muuttanut, mutta nyt selvis sekin; rakennustaitoni eivät olisi riittävät Suomen ilmastoon!

- 1 mustan miniminimini-kukon
- 1 lerppuharjakukon & 1 puolisokean kanan, jotka ovat normaalikokoisia, mutta näkevät heikosti eivätkä suostuneet syömään kyyhkynkestävästä pömpelistä. Näkevät kyllä tarpeeksi kävelläkseen tikkaita kanakoppiin ja ulos.
- 4 superminikanaa (joista 1 lenkkaava, mutta pääsee portaat ylös, sen takia niistä teinki niin pitkät ja loivat…)
- 4 minikanaa
Tuntuu että siinä on ehkä liikaa porukkaa noin pieneen tilaan…

Minikarkulaisia:

Olin eilen niin innoissani mökin valmistumisesta että unohdin vallan kertoa siitä kun sovitin kattoa paikalleen! Arvatkaas vaan mahtuko!!! Huomasin että on sentin verran liian pitkä, hain sen saakelin romusahan ja sahasin hullunraivo silmissä! En mitannu, meni hermot, päätin että tuli mitä tuli mutta nyt saa luvan mahtua. Sahaan suoraan taikka vinoon, aivan sama!

Ihan ääneen nauraa hörötin tätä Paltsin kommenttia!Paltsi kirjoitti:Harva asia on niin pelottava kuin nainen jolla on visio ja vankka tahto mutta ei taitoa ja kokemusta...

Mites Paltsi selität sen että mies joka kotona jättää aina kaikki tavarat hujan hajan, on niin hemmetin tarkka siitä että kaikki työkalut mun pitää käyttöni jälkeen kerätä ja viedä takas paikoilleen (siis ”paikoilleen” on täydellinen epäjärjestys!)???

Kiitän kauniisti kehuista. Tämä mökki on rytäys, mutta se on paras saavutukseni tähän mennessä, ja annan itselleni oikeuden olla siitä himppusen verran ylpeä. Joskus mietin että minkä hemmetin takia mä oon tänne Kyprokselle muuttanut, mutta nyt selvis sekin; rakennustaitoni eivät olisi riittävät Suomen ilmastoon!

KP: En minä sitä osaa selittää mitenkään kun meillä on ihan sama juttu paitsi että vaadin sitä myös lapsilta. Onneksi sekä lapset että vaimo ovat sen verran kovapäisiä ettei ne höyrähdä kaikenlaisiin naurettaviin kotkotuksiinSkuukkeli kirjoitti:Mites Paltsi selität sen että mies joka kotona jättää aina kaikki tavarat hujan hajan, on niin hemmetin tarkka siitä että kaikki työkalut mun pitää käyttöni jälkeen kerätä ja viedä takas paikoilleen (siis ”paikoilleen” on täydellinen epäjärjestys!)???![]()
Tätä ihmettelin kovasti eilen isännän saavuttua kotiin…

Isäntä on isäntä ja tietää mitä haluaa ja osaa vaatia sitä, useimmiten on kuitenkin viisainta haluta ja vaatia samaa kuin vaimo... (Olenko naimisissa? Juu

Höh, meillä se menee niinpäin, et mä urputan ukolle, joka jättää työkalut minne sattuu. Se kyllä löytää ne aina (omilta jäljiltä, kun ovat), mut mä etsin niitä aina ihan väärästä paikasta, kuten niiden omilta paikoiltaan.
Yks kesä etsin tavallista sahaa ja ukko ei ollut kotona, et olisin voinut kysyä (moottorisahasta oli varmaan bensa loppu, enkä jaksanut virittää jatkojohdon kolmatta jatkoa, et olisin sahannut kuviosahalla). Meni sit hermot ja päätin etsiä joka ikisen tavallisen sahan. Saldo: 2 saunalla (toinen ulkoseinällä roikkumassa ja toinen saunatuvan kaapissa), 3 talossa sisällä (yksi eteisen hyllyn päällä, toinen keittiön laatikostossa ja kolmas leivinuunin päällä), 1 roikkui vanhantuvan ulkoseinällä, 1 oli rappusten vieressä maassa ja 1 löytyi navetan vintiltä. Kaikkiaan siis 8 sahaa, jotka oli vain aina jäänyt jonnekin.
Ja tää sama siis toistuu vasaroiden, mittojen, ruuvilaatikoiden yms. kanssa...

Yks kesä etsin tavallista sahaa ja ukko ei ollut kotona, et olisin voinut kysyä (moottorisahasta oli varmaan bensa loppu, enkä jaksanut virittää jatkojohdon kolmatta jatkoa, et olisin sahannut kuviosahalla). Meni sit hermot ja päätin etsiä joka ikisen tavallisen sahan. Saldo: 2 saunalla (toinen ulkoseinällä roikkumassa ja toinen saunatuvan kaapissa), 3 talossa sisällä (yksi eteisen hyllyn päällä, toinen keittiön laatikostossa ja kolmas leivinuunin päällä), 1 roikkui vanhantuvan ulkoseinällä, 1 oli rappusten vieressä maassa ja 1 löytyi navetan vintiltä. Kaikkiaan siis 8 sahaa, jotka oli vain aina jäänyt jonnekin.

Ja tää sama siis toistuu vasaroiden, mittojen, ruuvilaatikoiden yms. kanssa...

meni kahvit vääräänkurkkuun ku nauroin mää oon samanlainen et paalinaru on hyvää jokaPaltsi kirjoitti:Hih, meillä emäntä on oppinut että jos jotain pitää saada tehdyksi niin hän ottaa vasaran ja nauloja ja nipun paalinarua ja alkaa suunnitella jotain nopeaa mutta kestävää... Tämä löytää melko nopeasti aikaa pikku rakennushommiin![]()
Harva asia on niin pelottava kuin nainen jolla on visio ja vankka tahto mutta ei taitoa ja kokemusta...
Kotopullaki on kuitenkin saanut hienot rakennelmat aikaiseksi

Hyvä KP! hyvältä näyttää..
..
KP tiäräkkö että sun kannattaas tosissaan harkita sitä kirja tekemistä..siitä olis varmaa monelle iloa..
Mullaki o nippusiteet, paalinaru ja naulat kovas suoasios ja samaten rautalanka..
Se on torennäköösesti... "reikänauhaa" eli "asennusvannetta" eli "reikävannetta" tai sitte niinku meillä sanotaa eli reikärautaa... sitä on paria eri mallia ja sen mitä sitä tualta kopinseinistä bongasin oli samaa ku meillä... se on kätevääLöysin sellasta sentin levyistä metallinauhaa jossa oli tasaisin välein ruuvinmentäviä reikiä!

KP tiäräkkö että sun kannattaas tosissaan harkita sitä kirja tekemistä..siitä olis varmaa monelle iloa..

Mullaki o nippusiteet, paalinaru ja naulat kovas suoasios ja samaten rautalanka..
Mut pidetään visusti erossa kaiken valtakunnan rakennushommista..
On se kumma...
Okei voi olla että mä en ihan mittaa millilleen ja oo vatupassin kans kattomas että kaikki on just eikä melkeen vaateris, mutta hyvin ne mun rakentelut aikanaan pystyssä pysy ja asiansa ajoi...
Meillä taitaa mennä just eikä melki niinku Paltsilla:
Ukko on pystys ku sähköpiiskalla sivallettuna kauhistuneen ilmeen kera: "mitäs sä nyt, älä ny, mä meen ihan just, hörppään tän kaffin..." ja sviuuh se on ovesta ulos - mukanaan kaikki vähänkin työkalua muistuttava, etten pääsis niihin käsiksi

Mä kans aikani jaksan pyydellä ja ehdotella, josko tänään vois tehä ja voisko ja ehtiskö... Sitte kun oon aikani pyydelly alan touhuta ympäriinsä "mihin se vasara joutu, onks ruuvaris akus virtaa, mihin sä oot laittanu ne ruuvit, voiks tuolta takaa ottaa noita lautoja..."Paltsi kirjoitti:Hih, meillä emäntä on oppinut että jos jotain pitää saada tehdyksi niin hän ottaa vasaran ja nauloja ja nipun paalinarua ja alkaa suunnitella jotain nopeaa mutta kestävää... Tämä löytää melko nopeasti aikaa pikku rakennushommiin![]()
Harva asia on niin pelottava kuin nainen jolla on visio ja vankka tahto mutta ei taitoa ja kokemusta...
Kotopullaki on kuitenkin saanut hienot rakennelmat aikaiseksi
Ukko on pystys ku sähköpiiskalla sivallettuna kauhistuneen ilmeen kera: "mitäs sä nyt, älä ny, mä meen ihan just, hörppään tän kaffin..." ja sviuuh se on ovesta ulos - mukanaan kaikki vähänkin työkalua muistuttava, etten pääsis niihin käsiksi

Mun on pakko kysyy että millasta se paalinaru on! Kuulostaa kans ns. MUN jutulta
Onko se muovinarua vaiko mitä???
Tälli; yhdistettäiskö voimat ja tehtäis kirja yhessä?
Mä voisin kertoo sulle joka päivä mitä oon touhunnu ja sitten sä vaan kirjottaisit sen ihanalla murteellas?
Siitä tulis jymymenestys
Klara, kiitos vinkeistä
muttei taida toimia meillä
Tollanen VIUH-liikkuminen ei sovi meidän isännän luonteeseen; mä kerkiin jo monta lautaa sahata vinoon ja rikkoa työkaluja ennen ku se ees herää tajuumaan että jotain tapahtuu
Vaikka tuosta mun kanaPALATSISTA tulikin ihan sikahieno
niin eivät siellä pysyneetkään kaikki uudet asukkaat. Kyllästyin kanojen takaisin raahaamiseen ja nyt siellä on enää 2 kukkoa ja 3-4 kanaa. Niitä karkulaisia oon tarkkaillut ja kyllä niillä kuvut näyttävät täyttyvän, joten saanevat kyyhkynkestävistä pömpeleistä sitten syötyä. Joten olkoot siellä alkuperäisessä tarhassaan. Ja se että on 2 kukkoa ja 3-4 kanaa, ei ole hmm... seksuaalisesti rasittavaa kanoille
koska lerppuharjakukon kannuksien alta pääsee livahtamaan pois kana kuin kana, koska kukko ei näe niin hyvin, eikä liikukaan turhan nopeasti. Ja se toinen kukko on se miniminikukko, eikä enää kauheen aktiivinen vanha papparainen.
Siitä on nyt viikko kun palatsi valmistui, ja olen joka helkatin ilta käynyt hakemassa miniminikukon puutarhan puusta ja kantanut palatsiin nukkumaan. Koskahan se oikein oppis ja tottuis uuteen asuntoonsa? Huoh... Siellä on oikein mukava orsikin, sellanen aito puunoksa.
Toinen jokailtainen kantoprojekti on valkoinen miniminikana, jonka kiipeän hakemaan minitarhan granaattiomenapuusta. Noh, kaipa tää kantaminen loppuu parin viikon sisällä...
Olen ajatellut pitää taukoa tässä nikkaroinnissa kun palatsiprojekti vei mehut niin totaalisesti. On aika siivota remontinjälkeistä pihaamme ja hoitaa kotihommia sisälläkin. Tee-se-itse-projektien sijaan olen kääntänyt katseeni johonkin valmiiseen ja aivan SIKAUPEAAN!
Käykääs nyt työki kattomas millasia ihania mökkelöitä Porin Puupojat tekevät!
Tässä linkissä se "Varasto 1" on se minkä mie haluun!
http://www.porinpuupojat.fi/kuvagalleri ... e=varastot
Se on halvin niitten tuotteista. Eihän tollasta summaa oo tavallisella köyhällä ihan heti heittää takataskusta, mutta ei ne hinnat ihan älyttömiä ole. Projektinani on nyt kerätä jostain tuhat egee ja pistää Porista tulee meille vähän valmiiks pilkottua puutavaraa

Tälli; yhdistettäiskö voimat ja tehtäis kirja yhessä?

Klara, kiitos vinkeistä

Vaikka tuosta mun kanaPALATSISTA tulikin ihan sikahieno

Siitä on nyt viikko kun palatsi valmistui, ja olen joka helkatin ilta käynyt hakemassa miniminikukon puutarhan puusta ja kantanut palatsiin nukkumaan. Koskahan se oikein oppis ja tottuis uuteen asuntoonsa? Huoh... Siellä on oikein mukava orsikin, sellanen aito puunoksa.
Toinen jokailtainen kantoprojekti on valkoinen miniminikana, jonka kiipeän hakemaan minitarhan granaattiomenapuusta. Noh, kaipa tää kantaminen loppuu parin viikon sisällä...
Olen ajatellut pitää taukoa tässä nikkaroinnissa kun palatsiprojekti vei mehut niin totaalisesti. On aika siivota remontinjälkeistä pihaamme ja hoitaa kotihommia sisälläkin. Tee-se-itse-projektien sijaan olen kääntänyt katseeni johonkin valmiiseen ja aivan SIKAUPEAAN!

Tässä linkissä se "Varasto 1" on se minkä mie haluun!
http://www.porinpuupojat.fi/kuvagalleri ... e=varastot
Se on halvin niitten tuotteista. Eihän tollasta summaa oo tavallisella köyhällä ihan heti heittää takataskusta, mutta ei ne hinnat ihan älyttömiä ole. Projektinani on nyt kerätä jostain tuhat egee ja pistää Porista tulee meille vähän valmiiks pilkottua puutavaraa

KP kiitos linkistä! Olipas kivannäköisiä "rakennuksia"...
Mä haluun sen saunan ja .... ja .... ja .....

Mä haluun sen saunan ja .... ja .... ja .....

Laitan kuvia silläkin uhalla että Jamppa pääsee taas sanomaan: ”Eihän sul ees oo kunnon kanalaa”!
Eilen otin painepesurin kätösiini ja truuttasin koko kanalan putipuhtaaksi. V… mikä H O M M A ! Hankalaksi työn teki A) betonilattia jossa vesikaadot eivät toimi B) ne aiemminkin haukkumani rautaritilähäkkyrät jotka isäntä aikoinaan suunnitteli ja toteutti ja alin on vajaan metrin korkeudessa ja mie en sinne alle haluu enää ikuna könytä!!! Joten käytin koko päivän eilenä kanalan puhtaaksi truuttaamiseen, myös ritilöitten aluset, mutta päätin tekeväni sen ekaa ja vikaa kertaa. Kun paikat oli puhtaat, suljin rautaluukkujen ovet. Päätin että nyt tulee orret häkkien ulkopuoliseen tilaan. Vaikka luukut sulkemalla tilat pienentyivätkin puolella, silti. Häkkejä aion käyttää kanarehun ym. –tarvikkeiden säilytykseen.
Tässä kyhäämiäni orsia.

Olin ylppee ku kekkasin tollaset puolikaariset raudat kiinnityssysteemeiksi! Tosin jouduin niitä vähän hmmm… …muotoilemaan joitakin sopivankokoisiksi kun eivät natsanneet orren paksuuden kanssa. Siis väänsin ne liiskaksi hampaat irvessä ku meni hermot ja oli kiire.
Ja nippareita laitoin vain pari kpl, ihan vaan varmistukseksi pariin orteen. Se on vähän SE kaltaiseltani ”äkkii ny kasaan, nippareita nippu” –tyypiltä.
Muutamaan orteen en oo tyytyväinen; ensteks noi neliönmalliset laudat vaihtuu luonnollisiin puunoksiin heti ku löydän sellasii lisää. Ja bambunoksat ovat liian liukkailta, joten nekin menee vaihtoon pikimmiten. Tuli vaan vähän kiirus noitten orsien kanssa ku jätin ne urakassani vikaks hommaks. Koko päivän puunasin kanalaa ja sitten tuli kiire tehä orret ku linnut alko kuikuilemaan siihen tyyliin että pitäis päästä nukkumaan.
Raahasin orret sisään ja heitin lattian täyteen olkia. Kanat meni heti kuikuilemaan sisälle ja ihastellen kuopivat uusia olkia.
Mutta olivat TODELLA ihmeissään että missäs hyö ny nukkuvat! Muutaman kerran käväsin tarkastamassa yöpuutilannetta ja siirtämässä muutamia parempaan paikkaan, ja lopulta kaikki olivat tyytyväisiä uusiin paikkoihinsa.
Ilman haavereita ei tästäkään projektista selvitty. Tottakai löin taas pääni kanalassa raudan kulmaan. Mutten pahasti tällä kertaa onneks. Enämpi sattu se kun mittasin orren pituutta sellasella itestään sisään kelautuvalla metallisella mittanauhalla. Vedin mittaa orren loppua kohti kun se mitan alkupää irtos ja sitten se sujahti mennä takas koteloonsa viistäen reunallaan mun peukaloa koko matkan!
Verta tuli niin maan perusteellisesti ja mie juoksin kiljuen pesemään ja paikkaamaan peukkuparkaani. Mutta sitten heti takas hommiin, ei ollu aikaa kyynelille.
Hirveintä oli se kun mun netti lakkas illalla toimimasta! Ihan tohkeissani halusin kirjottaa munislaisille tästä suuresta askeleesta KP:n kanalassa mutta ei netti pelittäny!
Vietin melke tunnin puhelimessa puhelinyhtiön teknisen palvelun kanssa ja tulos oli: ”Avaamme tästä ”complaintin” ja teknikkomme ottaa teihin yhteyttä 72 tunnin kuluessa”. Kiitin kauniisti ja rauhallisesti kun oli kaveri mulle koko ajan niin nätisti jutellu. Kuttu mua rouvakski.
Ja kun kyseli mikä modeemi mulla on niin jelppas vähän ja kysy minkä värinen se on.
Hyvä idea laittaa erimerkkiset modeemit eri väreil ni tyhmätki asiakkaat osaavat sitten kertoa teknisille tukihenkilöille mikä modeemi heil on. Autojenki värit vois olla per merkki...
Kun mielihyväni rouvaksi kutsumisesta alkoi vähän laskemaan, kykenin laskemaan paljonko se 72 tuntia on. Ja sitten alako mekkala: ”Hyväjumalasehänonkolmepäivää! K O L M E! Kokonaista päivää!” Teki miäl soittaa takas ja kertoo että mie oon KOKO PÄIVÄN pessy kanalaa ja nyt miun on PAKKO saaha kertoo siitä maailmalle, että pistäkääs se teknikkonne nyt heti tänne. Mutta päätin odottaa aamuun, onneksi. Ja nyt yhteys toimii, vaikkakin pätkittäin.
Nyt on ongelmana munintalaatikot. Ne kun olivat ennen ritilätasoilla, sellaset muoviset maitolaatikot. Nyt tarttee nikkaroida joku pesärivitalo ja keksiä sille järkevä paikka. Harmi ku Ikea on 2 tunnin ajomatkan päässä, siellä ois käteviä ratkasuja pikkuasuntoihin
Ja sitten pitäis valaa pieni betoplänttikin koko höskän edustalle.

Ja tehä siihen katoskin… Huoh.

Eilen otin painepesurin kätösiini ja truuttasin koko kanalan putipuhtaaksi. V… mikä H O M M A ! Hankalaksi työn teki A) betonilattia jossa vesikaadot eivät toimi B) ne aiemminkin haukkumani rautaritilähäkkyrät jotka isäntä aikoinaan suunnitteli ja toteutti ja alin on vajaan metrin korkeudessa ja mie en sinne alle haluu enää ikuna könytä!!! Joten käytin koko päivän eilenä kanalan puhtaaksi truuttaamiseen, myös ritilöitten aluset, mutta päätin tekeväni sen ekaa ja vikaa kertaa. Kun paikat oli puhtaat, suljin rautaluukkujen ovet. Päätin että nyt tulee orret häkkien ulkopuoliseen tilaan. Vaikka luukut sulkemalla tilat pienentyivätkin puolella, silti. Häkkejä aion käyttää kanarehun ym. –tarvikkeiden säilytykseen.
Tässä kyhäämiäni orsia.

Olin ylppee ku kekkasin tollaset puolikaariset raudat kiinnityssysteemeiksi! Tosin jouduin niitä vähän hmmm… …muotoilemaan joitakin sopivankokoisiksi kun eivät natsanneet orren paksuuden kanssa. Siis väänsin ne liiskaksi hampaat irvessä ku meni hermot ja oli kiire.

Raahasin orret sisään ja heitin lattian täyteen olkia. Kanat meni heti kuikuilemaan sisälle ja ihastellen kuopivat uusia olkia.

Ilman haavereita ei tästäkään projektista selvitty. Tottakai löin taas pääni kanalassa raudan kulmaan. Mutten pahasti tällä kertaa onneks. Enämpi sattu se kun mittasin orren pituutta sellasella itestään sisään kelautuvalla metallisella mittanauhalla. Vedin mittaa orren loppua kohti kun se mitan alkupää irtos ja sitten se sujahti mennä takas koteloonsa viistäen reunallaan mun peukaloa koko matkan!

Hirveintä oli se kun mun netti lakkas illalla toimimasta! Ihan tohkeissani halusin kirjottaa munislaisille tästä suuresta askeleesta KP:n kanalassa mutta ei netti pelittäny!

Nyt on ongelmana munintalaatikot. Ne kun olivat ennen ritilätasoilla, sellaset muoviset maitolaatikot. Nyt tarttee nikkaroida joku pesärivitalo ja keksiä sille järkevä paikka. Harmi ku Ikea on 2 tunnin ajomatkan päässä, siellä ois käteviä ratkasuja pikkuasuntoihin

Ja sitten pitäis valaa pieni betoplänttikin koko höskän edustalle.

Ja tehä siihen katoskin… Huoh.
Voi vitsi, kun voisikin pitää kanoja noin ympäri vuoden!!! *kateellista muminaa*
Miitissä niin ihastuin Annemarin silkkeihin, mut turha mun on niistä haaveilla, kun tilaa ei ole.
Tai on, mut se vaatii aikaa ja rahaa, et sen saa siihen kuntoon, et sinne vois mitään elukkaa laittaa. Ja sitä ennen vielä tappelun ukon kanssa, kun sinne on nyt "säilötty" kaikki ukon työkalut ym. rojut... 

Miitissä niin ihastuin Annemarin silkkeihin, mut turha mun on niistä haaveilla, kun tilaa ei ole.

Mulla toisinpäin tilanne .tilaa ois mut kohta jää vain kanat ja 2 pupua kun lampaat ensviikolla tödennäkösesti lähtee. Ajateltu tytön kans tai mullehan ne jää et mitä 2jalkasii sinne toiselle puolen ottais kun on kylmä tila..
..oiskohan nuo vihreet jauhokaukalot hyviä pesiä? kun ne jää käyttämättä kun lampaat lähttee
vai pitäskö mun kyhäelmä hakee jonka tein yks kesä vilmivanerista ja laudasta tonne kesäkortteerille lisäks
kun haen ne tytöt.....Mies teki viimesyksynä kun ei kestäny katella mun virityksiä 6 pesän rivitalon niitten talvikortteeriin
riittäisköhän?

Viimeksi muokannut harrastaja, 07 Loka 2009, 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.