Kalkkijalka -oireet ja hoito
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Kyllä se on ihan käytössä oleva lääke kalkkijalkaan. Kaikki eläinlääkärit ei ehkä tiedä(?), että sitä käytetään linnuille tähän vaivaan, mutta kyllä sitä ihan yleisesti eläinlääkärit kirjottaa.Onko kukaan kysynyt suomalaisen elainlaakrin mielipidetta tasta Strongholdista kalkkijalkaan? Ois mielenkiintosta tietaa.
Meidän oma eläinlääkäri on ns. "lehmätohtori", eikä hoida paljon lintuja, mutta ottaa selvää asioista jos ei tiedä ja aina on joka vaivaan saatu hoito ja kun oon lukenut esim. netistä niin vieläpä ihan nykyaikainen hoito mitä muillekin on ihan pieneläimiin erikoistuneet lääkärit suositelleet.
Jotku eläinlääkärit vaan on sellaisia että niitä ei kiinnosta ottaa asioista selvää, eikä perehtyä jonkun yksittäisen kanan punkkiongelmaan.
Uskon tuohon Ushvan kertomaan, et auttaa kalkkijalkaan tuo Stronghold. Mut siitä eläinlääkärin mielipiteestä voin sanoa sen verran että mulle ei eläinlääkäri sitä suostunut kirjoittamaan kanoille, kun ovat kuulemma tuotantoeläimiä ja Strongholdi on tarkoitettu nimenomaan lemmikeille (kissat, koirat, undulaatit ym.) Sain toki sen reseptin lopulta kun pyysin sen kissalle.. Kiva kun Eu kieltää tommoset asiat vaikka eläinlääkärikin oli sitä mieltä et se olis tipuille turvallisempaa, ku esim coopersekti. Nii ja mulla ei kanoilla ollu vaivana kalkkijalka, vaan jotku öttiäiset! 

Voi jessus mitä partaveitsenterävää järjenjuoksua ellukalla! Olisit sanonut, että sun kanas on lemmikkiVilliina kirjoitti: Mut siitä eläinlääkärin mielipiteestä voin sanoa sen verran että mulle ei eläinlääkäri sitä suostunut kirjoittamaan kanoille, kun ovat kuulemma tuotantoeläimiä ja Strongholdi on tarkoitettu nimenomaan lemmikeille (kissat, koirat, undulaatit ym.)

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Kyllä joka eläimelle pitäisi lääkitys saada, vaikkei juuri sille eläinlajille olisikaan 'omaa' lääkitystä juuri siihen vaivaan:
Kaskadiperiaate linkki 1
Varoajoista löytyy jotain: Kaskadiperiaate linkki 2
Kaskadiperiaate linkki 1
Varoajoista löytyy jotain: Kaskadiperiaate linkki 2
Voi peuhana peuhana
Huomasin sitten tänään illalla tossa kanalassa hääriessäni että mein tyttö tummasilmalla on kalkkijalka
Eli ei muuta kuin strongholdia tilaamaan ellukalta huomenna.
Nyt muutama kysymys: Eli eläinlääkäri laskee sen annoksen?
Annetaanko se samalla lailla sinne höyhenten väliin iholle kuin koirille ja kissoillekkin?
Kannattaisko mun "myrkyttää" kaikki kanat ja tipu siihen kaupan päälle, vai vaan tummasilmä?
Tohdinko mä tipulle sellasta tököttiä laittaakkaan, kakara kun on huomenna kolmen viikon ikäinen rääpäle?
Ja olikos sillä strongoldilla varoaikaa kananmunien suhteen?
Ja vielä että pitääkö silti rapsutella ja liottaa niitä jalkoja (eivät vielä ole tosiaankaan mitkään pahat että aika alkuvaiheessa tän hoksasin) ?
Mitäs muuta niille pitää tehä?

Eli ei muuta kuin strongholdia tilaamaan ellukalta huomenna.
Nyt muutama kysymys: Eli eläinlääkäri laskee sen annoksen?
Annetaanko se samalla lailla sinne höyhenten väliin iholle kuin koirille ja kissoillekkin?
Kannattaisko mun "myrkyttää" kaikki kanat ja tipu siihen kaupan päälle, vai vaan tummasilmä?
Tohdinko mä tipulle sellasta tököttiä laittaakkaan, kakara kun on huomenna kolmen viikon ikäinen rääpäle?
Ja olikos sillä strongoldilla varoaikaa kananmunien suhteen?
Ja vielä että pitääkö silti rapsutella ja liottaa niitä jalkoja (eivät vielä ole tosiaankaan mitkään pahat että aika alkuvaiheessa tän hoksasin) ?
Mitäs muuta niille pitää tehä?
Juu tippa vaan niskaan, ell laskee tai ossaat kyllä itekkin. Tipulle en laittais.
Munille oli varoaika, enpä kyllä ite piitannu. Haudontaa niistä ei kait kantsi yrittää.
Jos on ihan alkuvaiheessa kokeilisin ensiks iha vaan Strongholdilla.
Hitsi vie, täytyypä lähteä kanalaan jalkaratsiaan. Täältähän se on sulle tullu!
Munille oli varoaika, enpä kyllä ite piitannu. Haudontaa niistä ei kait kantsi yrittää.
Jos on ihan alkuvaiheessa kokeilisin ensiks iha vaan Strongholdilla.
Hitsi vie, täytyypä lähteä kanalaan jalkaratsiaan. Täältähän se on sulle tullu!
Mun oli pakko kesällä laittaa sitä Strongholdia tipuillekki ja nuorimmat ei ollu montaa päivää vanhoja. Aattelin sillon et menehtyvät pian niihin öttiäisiin, jos en mitään tee. Kestihän se Ushvan undulaattikin tuon Strongholdin, nyt klaralla on vaan tietty eri juttu, ku eihän tipulla oo mitään akuuttia hengenhätää.. Munien varoaikaa en tarkkaan muista. Taisin ite pitää semmosen viikon.. (munia ei juur tullutkaan ku kaikki melkein hauto tai hoiti tipuja) 

kanojen sairaudet
No kyllä nyt pitänee puuttua keskusteluun. Kalkkijalan hoitoon on paras ja edullisin hoitokeino; Ivomec+risiiniöljy.
Suhde on 1/9 ja se voidellaan kanan jalkoihin kaksi - kolme kertaa, joskus tarvitaan tuplamääräkin voiteluita ja sitten tuo kalkkijalka on ohi.
Suhde on 1/9 ja se voidellaan kanan jalkoihin kaksi - kolme kertaa, joskus tarvitaan tuplamääräkin voiteluita ja sitten tuo kalkkijalka on ohi.
Se mita nyt netista kerkesin loytaa tosta Ivomecista, niin ymmarsin etta se ois vahan ku "lehmien Stronghold" ;-) Onko niin? Ivomecia loytyy erilaisina. Onko sulla Moilanen kuvaa purkista? Tietoa hinnasta?
Ja tekeeko risiinioljy saman kuin tuolla aiemmin mainituissa keskusteluissa se vaseliini?
En missaan nimessa kyseenalaista ohjeitasi, vaan haluan vilpittomasti oppia lisaa.
Ja tekeeko risiinioljy saman kuin tuolla aiemmin mainituissa keskusteluissa se vaseliini?
En missaan nimessa kyseenalaista ohjeitasi, vaan haluan vilpittomasti oppia lisaa.