Re: Meille kuoriutuu kanatipuja!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Pirjo

Re: Meille kuoriutuu ankkatipuja...JA KANATIPUJA :))

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Onko kanan munat herkempiä kuin ankan munat -jäähtymiselle ?! Osaako kukaan vastata :smt017
Kun oli nuo sähköt rikki :smt010 mutta nyt ankat ainakin jo alkaa tehdä reikiä kuoriin...
Muo huolestuttaa suunnattomasti noi ostamani ruottalaiset tiput kun en näe kuoren läpi mitään sillä taskulampulla millä normaalisti näen jopa ankan liikkeet ja asennon munassa!
Pirjo

Re: Meille kuoriutuu ankkoja...ja kanatipuja -toivottavasti

NYT ON KUORIUTUNUT Fanny-ankan alle jo kolme ankanpoikasta -voi miten suloisia ovat äidin siipien suojassa :smt055 :smt060 :yksi koko keltainen (eli tuleva valkoinen,Helmin ja Kallen jälkeläinen) ja kaksi kirjavaa :smt041
Siirsin loppujen lopuksi kaikki ankan munat Fannyn alle -ajattelin että on parempi kun saavat emolta sen luonnollisen rasvakerroksen.

Harmi kun en onnistunut vielä saamaan valokuvaa -Fanny sähisee siellä pesässään kun menee lähelle ja poikaset ovat emon takana piilossa :smt003

Eilen en ollut vielä laittanut suojaverkkoa pesän ympärille niin aamulla löysin kuolleen keltaisen pikkutipun lammikon rannasta -olivat kukot käyneet nappaamassa sen :smt010 Nyt uskon että SUOJAVERKKO on ihan ehdoton :smt021

Muoks. Nyt vasta sain näpättyä kuvan -sekin kehno, mutta vähän näkyy tipusta :smt038
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Tuulia

Re: Meille kuoriutuu ankkatipuja...JA KANATIPUJA :))

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Pirjo kirjoitti:Onko kanan munat herkempiä kuin ankan munat -jäähtymiselle ?! Osaako kukaan vastata :smt017
Kun oli nuo sähköt rikki :smt010 mutta nyt ankat ainakin jo alkaa tehdä reikiä kuoriin...
Muo huolestuttaa suunnattomasti noi ostamani ruottalaiset tiput kun en näe kuoren läpi mitään sillä taskulampulla millä normaalisti näen jopa ankan liikkeet ja asennon munassa!
En tiedä onko herkempiä jäähtymiselle kuin ankat, mutta ei pieni sähkökatkos mitään meinaa, meillä on ollut sähkökatkos ja laitoin peiton haudontakoneen päälle.

mä olen haudottanut Äidilleni hänen ruskeiden hybridi-Alhokukosta olevia munia ja niistä ei myöskään näe läpi, olen antanut olla koneessa ihan loppuun asti.
Tuulia

No nyt mä vasta huomasin että oli ollut kokonaisen vuorokauden ilman sähköä, no jos ankat tekee tuloaan niin toivotaan että kanatkin, Seurasitko lämpötiloja mitä ne oli ennenkuin sähköt taas palasivat.

Mä olen kanssa pelännyt että sähköt menee pidemmäksi aikaa pois, mutta mulla on varasuunnitelma, mä karautan siskon luokse 15km. päähän kaasu pohjassa. ja jos poliisit pysäyttää, niin pakko sanoa että nyt on kiire muuten munat jäähtyy :smt005
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Tuulia kirjoitti: Mä olen kanssa pelännyt että sähköt menee pidemmäksi aikaa pois, mutta mulla on varasuunnitelma, mä karautan siskon luokse 15km. päähän kaasu pohjassa. ja jos poliisit pysäyttää, niin pakko sanoa että nyt on kiire muuten munat jäähtyy :smt005
Totaali repeäminen :smt044
Viktoria

Viesti Kirjoittaja Viktoria »

Onnea pikkuisista Pirjo!
Pirjo

...kiitos onnitteluista -nyt tarvitaan apua :smt010
Miten huolehditte että emoankka joka on pikkutipujen kanssa eristettynä pääsee pesulle? Laitoin kattilan emolle ja ajattelin etteihän sinne pikkutiput ylety kiipeämään -no niin vain kävi että yks pirulainen oli koivet aikalailla oikosena kattilassa ja kovin kylmettynyt kun menin illalla vielä katsomaan niitä :smt010 . Juoksujalkaan kiikutin tipusen hautomakoneen lämpöön kuivattelemaan; ja virkosikin siitä ja vein takaisin emon siipien suojaan lämmittelemään. Mahtoi siinä olla asiakkaat ihmeissään kun juoksin pitkin pihaa käsiäni puhallellen...

No nyt en tiedä miten huolehdin emon tarpeista :oops: Mutta kattilaa en enää laita pikkutipujen aitaukseen :smt021
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Hm.. mä antaisin pikkutipuille vesiautomaatin tms. astian johon ne eipääse, ja emolle jonkun korkean astian (sanko ei ole ankoille hyvä, koska voivat aikuisetkins iihen hukkua). Onnea Fannylle! :smt050

Pirjo, mun piti kysästä että olisko sulla hyvää kuvaa ruotsin keltaisista, kun yksi brittiläinen ankkatyyppi kyseli että minkä värisiä ne suomessa & ruotsissa tarkalleen ottaen ovat. Jos olisi joku sellainen kuva siis, jonka saa lähettää eteenpäin tms.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Pirjo

Tipsi, laitoin yv:n

Nyt pikkutipu voi hyvin; virkosi ja nyt näyttää ihan normaalilta iloiselta pikkutipulta - satuin paikalle juuri viime hetkillä!

Kuva

Onnellinen äiti lapsukaisten kanssa
Kuva

Pirjo

Nyt on Bohuslän-dals svarthönan munat olleet 22 vuorokautta koneessa -eikä vieläkään mitään kuulu :smt010
Onko se vuorokauden sähkökatkos tappanut KAIKKI :smt011 :smt017 -vai odotanko vielä?
Pirjo

KOLME KANATIPUA KUORIUTUI tänä aamuna :smt041

Voi JEESUS en tiennytkään että kanatiput ovat NOIN :smt055 :smt060 -ei riitä hymiöt!
Ihanaaaaaaa!!!!! VOIH KANAHULLUUS ISKI :smt003

Tämä söpöliini tuli ensimmäisenä
Kuva

Viimeksi muokannut Pirjo, 16 Heinä 2011, 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuulia

Onnea tipusista :smt041
Pirjo

Re: Meille kuoriutuu ankkoja...ja kanatipuja!

Tässä me nyt ollaan 1 vuorokauden ikäisinä :smt003

Kuva

Viktoria

Viesti Kirjoittaja Viktoria »

Herregud ku ihania! :smt007 :smt007 :smt007
Pirjo

Onpa vaikea saada kuvia noista tipusista; eivät pysy hereillä ollessaan yhtään paikallaan :smt005 Yleensä juuri kun painat laukaisinta niin kaikilla rumpa kameraan päin!

No kaikesta huolimatta tässä muutama surkea otos -jokos nämä kohta alkavat munimaan :smt044
...en kyllä kanoista mitään ymmärrä, mutta tämä näyttää ihan kukolta -on sen verran tomerat otteet!
Kuva

Kuva

Vastaa Viestiin