Ulkoaitauksesta

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kuku

Ulkoaitauksesta

Viesti Kirjoittaja kuku »

Hei!

Olen jo jonkin aikaa seurannut keskusteluita talven aikana sillä sain kana-kuumeen ja nyt pihalla on jo melkein valmis kanakoppi. Seuraava haaste on saada aitaus pystyyn, sen perustan haavikkoon. Voiko nuoret haavat, n 5-7m korkeat ilman alaoksia 2m korkeudelta) jättää aitauksen sisäpuolelle vai pitääkö ne kaataa? Ajattelin kattaa aitauksen, joka on noin 10 x 10m, pingoittamalla metalli lankoja katoksi ja osittain pressulla petolintujen ym karkoittamiseksi.

Se mistä saan kanat on vielä auki... haluaisin jo valmiiksi munivia pari ja ehkä tipujakin, enkä pistäisi vastaan jos olisi kukkokin. Milloin kanat voi päästää ulos sillä luin jostain että ei liian aikaisin keväällä lintuinfluenssa tartuntojen pelon takia muuttolinnuista?
Xaus

Re: Ulkoaitauksesta

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Mä jättäisin puut sisään, jos vaan verkon saa laitettua jotenkin. Jos on kunnolla katettu tarha, voi kanat päästää ulos jo aikaisemmin, mutta muuten kesäkuun alusta.
kuku

Re: Ulkoaitauksesta

Viesti Kirjoittaja kuku »

Kiitos, olen vasta rajannut aitauksen alueen ja materiaalitkin vielä ostamatta. Olisihan se hyvä että saavan varjoa ja ovat hieman 'luontaisissa' olosuhteissa.
Vastaa Viestiin