Ensimmäiset kanani!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Kotkottaja

Ensimmäiset kanani!

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

Nyt se odotettu päivä koitti! Sain eilen ensimmäiset kanani :smt007 . Brahmat ovat maaliskuun alussa syntyneitä, paitsi kukko on noin kuukauden vanhempi. Kyllä ne ovat niiiin ihania!
Xaus

Re: Ensimmäiset kanani!

Viesti Kirjoittaja Xaus »

:smt041 Onnittelut ekoista kanoista! :smt041
helmutti

Viesti Kirjoittaja helmutti »

onnea kanoista :smt001
ne on kyllä ihania :smt007
meille tuli ekat viimekesänä ja nyt haudotaan lisää :smt001 tää harrastus vie kyllä mukanaan!
Kotkottaja

Kiitos onnitteluista! Pahoin kyllä pelkään että tämä homma voi viedä mukanaan. Ihme tauti tämä KANAHULLUUS. Se alkaa ensin ajatuksella kanoista, seuraavassa vaiheessa sitä pänttää päivät ja illat kanatietoa. Kiusaa ystäviä ja tuttuja kanajutuilla :oops: Sitten huomaakin jo olevansa kanojen onnellinen omistaja :smt055 . Seuraava vaihe on varmaan: lisää ja lisää :smt050
helmutti

Viesti Kirjoittaja helmutti »

ja voi sitä ekan oman munan odottelua :smt003 melkein museoitiin se ihme :smt005
sit täytyy suunnitella kanalan laajennusta kun ei pysty päättämään mistä kukoista raaskii luopua, kun ne vaan on kaikki niin kivoja, ja sit täytyy hommata niille kukoille tarpeeksi emäntiä ja sitten niiden täytyy antaa hautoa, kun se on niiden luonto ja sit syntyy niitä tipuja lisää joista osa on kukkoja ja sitten täytyykin jo vähän saada uuttaverta ja sitten nekin alkaa hautomaan ja isäntä nakertaa lisätilaa ja kanamunia alkaa tulemaan sitävauhtia että valtaan kohta suomen munamarkkinat ja ja ja :shock:
noinkohan tässä on käymässä :smt017
onko kukaan kuulut koskaan kukon kastraatiosta :smt017 ...
olis vaan niin paljon helpompaa harrastaa vaikka.... golfinpeluuta :smt043
Kotkottaja

Eihän minulle noin voi käydä :-" Kai kanoille on jo keksittty jotain E-pillereitä tms ettei munista kehittyisi mitään :smt017. Tietty ilman kukkoakin voisi olla, mutta ei sitten kuitenkaan
Emma

Viesti Kirjoittaja Emma »

Onnea ensimmäisistä kanoista ja paljon iloa niiden mukana :smt006 !
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnittelut Kotkottajalle! Montakos karvakoipeliiniä teille tuli...siis näin aluksi ;) ?
Bean

Viesti Kirjoittaja Bean »

Onnea uusista perheenjäsenistä! :smt006
pinka

Viesti Kirjoittaja pinka »

Onnea kotkottajalle uusista perheenjäsenistä! :smt041
Minä joudun vielä vielä oottamaan omia kanasia reilun viikon, en millään malta :smt044
Kotkottaja

Kukko ja kolme kanaa, näin aluksi :smt003
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Terveiset pikkubrahmoille ja onnea kanailuun :smt048
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Onnea vaan uudelle kanalliselle :D

Meille tuli viime syksynä ensimmäiset ja nyt sen kun porukka kasvaa... Hautomakonekin tarvi hankkia -tosin en ymmärrä miks :O
Kun nuo on ihan hautomamaanikoita... Eli pannumyssy pesässä jälleen... :shock:
Ja taas loppui munantuotanto... :smt022
Ana

Viesti Kirjoittaja Ana »

Onnittelut Brahmoista! :smt049 Itte haaveilen kans niistä, mistäs hommasit Brahmasi? :smt007
Helvenia

Viesti Kirjoittaja Helvenia »

Ajattelin jatkaa samaan ketjuun...

Ensiksikin viestiketjun aloittajalle onnittelut kanoista minunkin puolestani!!

Myös minä sain elämäni ensimmäiset kanat tänään, ihan tuossa pari tuntia sitten! "Lautapihti" hivautti meille ilmajokisia pikkupikkukananalkuja ja valtavan hienon (minun silmään ainakin upea...) kukon! Mä olen aivan myyty noihin kaakattimiin jo nyt :smt060

En vissiin ollut muistanut tuolle paremmalle puoliskolle kertoilla kovin paljoa noista kanoista, kun se oli vallan hämmästynyt kun kanat eivät olleetkaan valkoisia :smt003 Se oli luullut kaikkien kanojen olevan aina valkoisia... Mutta se oli ilmeestä päätellen positiivinen yllätys. :smt002
Vastaa Viestiin