Kanalan valaistus

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Suvianne

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

http://www.valotorni.fi/biovitalpaivanv ... -p-82.html
nuita tilasin.
Lamppuni nimi on Narva tronic BIO light.
Minusta tuo valkoinen valo on vain hyvin epämiellyttävä...
mapekor

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja mapekor »

Tuossa sivu jossa sama lamppu vai onko? http://www.lite-house.dk/shop/narvatron ... 3955p.html
Mutta siinä ilmoitetaan värilämpötila 6000 kelviniä, kun taas suomalaisessa verkkokaupassa värilämpätilaksi 5800 kelviniä? :smt009
Lähempänä oikeaa on taas kun värilämpötila on 5 500 Kelviniä on valkoista, miellyttävää,jopa piristävää.
Katso mitä siinä itse lampussa ilmoitetaan värilämpötilaksi.
Suvianne

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

No kun ei tässä lue missään mitää kelviniä tai edes noin montaa numeroo
Muuten ihan samalta näyttää, mutta mun on 11w

colour 958 lukee
mapekor

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja mapekor »

Mitähän halpatuontilamppuja ne sitten lieneekään? Värilämpötila 6500 kelviniä on sinistä valoa, joten JOS se lamppusi olisi vaikka 6000 niin se olisi valkoisen ja sinisen välimuoto.
Minulla on kädessä paikallisesta sähkötarvikeliikkeestä ostettu tavallinen enerkiansäästölamppu lukee lampun kannassa 6400K 15w E27 220-240v-50Hz FSL-0650 CE
Kaikki nämä samat merkit pitäisi eu hyväksymissä lampuissa olla.
"Muuten ihan samalta näyttää, mutta mun on 11w" wattimäärällä ei ole mitään merkitystä, se vaan ilmoittaa lampun tehon. :smt002
Minun lamppu maksio muutaman euron :smt002 Ja sinä 18.90+postikulut :smt009
Viimeksi muokannut mapekor, 19 Marras 2009, 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suvianne

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ei lue tota kelviniä... Voiko ne myyä halpista 18 euron hinnalla!!???
kite

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja kite »

mapekor: neuvohan sitten ostopaikkaan niille lampuille :O

Täälläkin saa maksaa itsensä kipeäksi niistä lampuista..
Suvianne

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

No elä tuolta valokaaresta ainakaan osta. Minusta ovat ihan pepasta ja maksovat 18 euroo kappale!!!!! :smt013 :smt013
mapekor

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja mapekor »

Etsikääpä paikallinen sähköurakointi liike, luulisin niiden kautta helpommalla ja halvemmalla päivänvalolamppuja löytyvän. Netistä ostettuna saattaa käydä niin, että sieltä saa mitä tahansa. Eikä välttämättä ole ce luokituksen täyttämiä lamppuja. Ja maksat kolmenkertaisen hinnan kappaleelta :smt013
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Minun lampussa, joka tilattu AD-LUX:ista lukee värilämpö 6500K ja minustakin väri on kamalan epämiellyttävää. Tilasin tämän kanalaan mutta odottelen hehkulampun simahtamista ennen vaihtoa, pikkuisen kuitenkin hirvittää laittaa sinne tämä haamulamppu.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Suvianne

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Maattari kirjoitti:Minun lampussa, joka tilattu AD-LUX:ista lukee värilämpö 6500K ja minustakin väri on kamalan epämiellyttävää. Tilasin tämän kanalaan mutta odottelen hehkulampun simahtamista ennen vaihtoa, pikkuisen kuitenkin hirvittää laittaa sinne tämä haamulamppu.
"kiva" kuulla! :smt003 Luulin jo olevani outo!!
Minusta tuo valkoinen väri on ällöttävä, enkä ymmärrä miten se voi ressiä poistaa,,,
Moilanen

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Tuosta täysspektrisestä lampusta, 5500K, siis ns päivänvalolamppu. Meillä on ollut käytössä eläintiloissa kolmatta vuotta, yhtäkään ei ole tarvinnut vaihtaa, samoin asuintiloissa. Hinnat ovat liikkuneet siinä 10,5 - 18,5€, riippuen vähän tehosta. Olen todella tyytyväinen. AD-Luxista hankittuja.
mapekor

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja mapekor »

"Tuosta täysspektrisestä lampusta, 5500K, siis ns päivänvalolamppu. Meillä on ollut käytössä eläintiloissa kolmatta vuotta, yhtäkään ei ole tarvinnut vaihtaa, samoin asuintiloissa. Hinnat ovat liikkuneet siinä 10,5 - 18,5€, riippuen vähän tehosta. Olen todella tyytyväinen. AD-Luxista hankittuja."


Kanalassa valonosuus on todella tärkeä asia näin pimeän aikaan. Mutta kanojen viihtyvyyden ja muninnan kannalta on päivänvalolamppu ainoa oikea vaihtoehto. En usko, että se on rahakysymys meillä kenelläkään.
Moilanen on tehnyt hyvän työn kanoilleen ja perheeleen :smt023 Ihmisen sisäinen kello nimittäin tarvitsee oikeanlaista valoa toimiakseen oikein. Nyt pimeän aikaan valonosuutta on päivänaikaan lisättävä ja se nimenomaan ei saa olla mitä sattuu. Vääränlainen ja liian vähäinen valo päivässä lisää kostautuu huonona nukkumisena. Uni on pätkittäistä ja vähäistä eikä ihminen pääse syvään rem uneen kunnolla. Se lisää riskiä sairastua monenlaisiin sairauksiin.
Kaamosaikaan valonosuutta on lisättävä sekä kotona, työpaikoilla, sekä eläinsuojissa. :smt045
Suvianne

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minulla on nyt ne kanalassa, joten olen tehnyt hyvän työn linnuilleni! Mutta laajensin ja tein talitinteillekkin hyvän työn ku laitoin ulkovaloksi nuo samperin kalliit päivänvalolamput :smt013
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Suvianne, miltä se valo tuntuu kanalassa?
Itse ainakin toivon että kuuppa vähän hillitsee sävyä, täällä sisällä se jopa tuntui häikäisevän.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Suvianne

Re: Kanalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ihan ok. Onhan se kylmä se valo.
Ja minusta värit erottuu huonommin.
Mutta eipä nuo kanaset ole mitään tuumannu.
Yksi kalkkuna ruvenu ajaan kanasia, mutta jospa se ei ole valon syytä.
Päiväthän ne on vielä ulkona.
Vastaa Viestiin